10 ADIMDA KALBİNİZ YOL HARİTASI

Önceden alınan önlemlerle, kalp krizi riskini ortadan kaldırmak mümkün olabilir.

Ülkemizde her yıl, 200 bin insan kalp hastalığı nedeniyle yaşamını yitiriyor. Önceden alınan önlemlerse, kalp hastalıkları ve kalp krizi riskini ciddi oranda azaltıyor.  Sigara kullanmamak, şeker ve karbonhidrat tüketimini azaltmak gibi herkes tarafından bilinen önlemler dışında, göz önünde bulundurulması gereken ve oldukça yararlı birçok başka önlem var.

Memorial Şişli Hastanesi Kalp Cerrahisi Bölüm Başkanı Prof.Dr. Bingür Sönmez,  bu az bilinen 10 önlemi bizim için sıraladı. 1.Kalp kontrollerine anne karnında başlanmalıdır. 3.ayı bitirdikten sonra anne karnında ve doğum sonrası ilk 5 yıl içerisinde ECHO yapılmalı.

2.20 ile 30 yaş arası özellikle dikkatli olunmalı. Bu yaş aralığında, sınavlar, evlilik gibi kalbi yorabilecek çok fazla olay yaşanmaktadır. Kalp yaşı ile normal yaş dengeli olmalıdır.

3.Kalp ağrıları dikkate alınmalıdır. Kalp krizi, yürürken ve sonrasında istirahat ederken hissedilen kalp ağrılarıyla kendini gösterebilir.

4.Diğer ağrılar da kalp krizi habercisi olabilir. Göğüs, boyun, kol ve sol bilekte ağrı ya da uyuşukluk hissedilirse doktora başvurulmalıdır.

5.Sessiz kalp hastalığı olanlarda ağrı görülmeyebilir. Ağrısı olmayan veya ağrı tahammülleri yüksek olan hastalar şanssızdır. Bu yüzden kontrollerini hiç ihmal etmemelidirler.

6.Risk grubundakiler 30, olmayanlar ise 40 yaşından sonra her yıl test yaptırmalı. Ailesinde kalp hastalığı, diyabet ya da yüksek tansiyon olan bireyler diğerlerine göre daha fazla risk altındadır.

7.Endorfin arttırılmalı, adrenalin azaltılmalı. Adrenalin çarpıntı, spazm ve yüksek tansiyon yapar. Endorfin ise damarları genişletir. Kalp sağlığının gerçek formula adrenalini azaltmak ve endorfini arttırmaktan geçiyor.

8.Çocuklarda kalp krizi olmaz, ancak doğuştan gelen kalp hastalıkları ölüme neden olabilir. Çocuklarda genellikle kapak darlıkları, doğumsal ritim bozuklukları ve kalbin iki duvar arası kalınlaşması görülür.

9.Sıcak ve soğuk kalp sağlığını etkileyebilir. Soğuk, bir spazm faktörüdür. Aşırı sıcaklardan oluşan su kaybı da kalp sağlığını tehdit eder. Kışın kalın giyinmeye, yazın ise 2,5-3 litre su içmeye özen gösterilmeli.

10. En iyi spor hızlı yürümektir. Bünyeyi fazla yormayacak şekilde spor yapılmalıdır..

Etİketler
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.