APPLE'DAN DÜNYA DİYABET GÜNÜ İÇİN ÖNERİLER

14 Kasım Dünya Diyabet Günü'nde diyabet riskini en aza indirmek için sağlıklı bir yaşam tarzı belirlemek için teknolojiden yararlanıp Apple Watch aktivite halkalarını deneyin.

Kronik bir hastalık olan ve her yaş grubu için tehdit oluşturan diyabet riskini en aza indirmek için sağlıklı bir yaşam tarzı ve davranış biçimleri belirlemede Apple Watch'ta bulunan Aktivite uygulaması büyük bir yardımcı.

 Günde 30 dakika tempolu aktivite yapmak kardiyovasküler hastalıklar, inme, diyabet ve istenmeyen kilo riskini en aza indiriyor.

Aynı zamanda uykuyu ve ruh halini iyileştiriyor, stresi azaltıyor. Uzun süre oturmak ise 2. tip diyabet riskini artırabiliyor. Daha aktif olmak, glikoz seviyelerinin ve diğer risk faktörlerinin kontrol edilmesine yardımcı olabiliyorApple Wacth’un hareket halkaları hem farkındalığınızı artırıp hem de daha sağlıklı bir gün geçirmeniz konusunda sizin en iyi takipçiniz. Aktivite halkalarını tamamlayarak daha sağlıklı bir gün geçirmek o kadar basit ve eğlenceli bir hale geliyor ki, bunu en sevdiğiniz alışkanlıklarınız içine kolaylıkla alıyorsunuz. Yakmak istediğiniz aktif kalori hedefine ulaşın, Hareket halkanız tamamlansın.Apple Watch, merdiven çıkmaktan çocuklarla oynamaya ve evi temizlemeye kadar her türlü hareket sırasında yaktığınız aktif kalori miktarını takip ediyor. Gün boyu aktif olmak, sağlıklı yaşamanın vazgeçilmez bir parçası.En az 30 dakikalık tempolu yürüyüşe eşdeğer aktivite yapın, Egzersiz halkanız tamamlansın.İster sadece tempolu bir şekilde hareket edin ister Antrenman uygulamasında belirli bir antrenman yapın, Egzersiz halkası kaç dakikalık hareketli aktivite tamamladığınızı gösteriyor. Tek veya birkaç seferde yapacağınız antrenmanlarla Egzersiz dakikaları kazanabilirsiniz.
Gün içinde 12 farklı saatte en az 1 dakika ayağa kalkıp hareket edin, Duruş halkanız tamamlansın! Uzun süre oturmak sağlık sorunlarına neden olabiliyor. Bu nedenle Apple Watch, Duruş hedefinize ulaşmak için kaydettiğiniz ilerlemeyi takip ediyor ve gün boyunca sizi ayağa kalkmaya teşvik ediyor. Daha az oturmak kan basıncının düşmesine, enerjinin yükselmesine ve kardiyovasküler hastalık riskinin azalmasına yardımcı olabiliyor.Apple Watch nasıl bir ilerleme kaydettiğinizi göstermekle kalmıyor, halkalarınızı tamamlamanız için size özel önerilerde bulunarak motivasyonunuzu artırıyor.
App Store’da da Diyabetle ile ilgili bir çok özel uygulama bulunuyor.Ayrıca iPhone, iPad veya Apple Wacth’unuzdan takip edebileceğiniz birbirinden yararlı ve hayatınızı kolaylaştıracak uygulamaları da App Store’dan indirebilirsiniz.Bu uygulamalardan Türkçe desteği de bulunan  mySugr, iPhone için ücretsiz bir diyabet takipçisi. "Şu andan itibaren sağlığının kontrolünü elinde! Manuel günlüklere ‘Hoşça kal!’ diyebilirsin. mySugr, hipo ve hiperlerden kaçınmak için kan şekerini kontrol etmene, karbonhidrat ve insülin düzeyini izlemene yardımcı olur.” diyen uygulamanın açıklaması ise şu şekile "Veriler diyabet kontrolünde anahtar rol oynar ve mySugr verilerinin yorumlanmasını kolaylaştırır. Gıda, ilaçlar, kan şekeri, insülin, karbonhidratlar gibi günlük verilerini bir arada tutar. mySugr’ı tüm verilerini tek seferde görebileceğin 24 saatlik bir takipçi olarak kullanabilirsin. Ortalama kan şekeri değeri, standart sapma, insülin miktarı, aktivite düzeyi vb. içeren grafiklerle tıbbi durumunu gözlemleyebilirsin. Beş yıldızlı değerlendirmelere göre mySugr en popüler diyabet uygulamasıdır.

 
.