ONLINE ALIŞVERİŞİN STİL SAHİBİ SİTESİ: POP CORNER

Tarzıyla fark yaratan ve trendleri hızla yakalayan alışveriş sitesi Pop Corner ve kurucusu Can Yörükoğlu ile tanışın...

Pop Corner markasını 2016 yılında kuran Can Yörükoğlu 2010 senesinde New York’ta hukuk fakültesinden mezun oldu. Eğitim yolculuğundan sonra moda sektörüne geçiş yapma kararı alan Yörükoğlu, Shopigo’da pazarlama sektörüne geçiş yaptıktan sonra Pantone Beachwear’in distribütörlüğünü üstlenerek birçok lider perakendeci ile çalıştı.

Şimdilerde ise Flash Tattoos, Case Scenario, Maison Labiche, MY JEMMA, izipizi, Les Artists, KYME Eyewear, Thewhitebrand, La Reveche, MOSES ve Bling2O gibi markaların yönetimini ve pazarlamasını yürüten Yörükoğlu, Pop Corner adını verdiği alışveriş sitesinde birçok eğlenceli marka sunuyor. İnternet alışverişinin çok daha göz önünde olduğu bu günlerde Can Yörükoğlu ile hem internetten, hem alışveriş alışkanlıklarımızdan hem de trendlerden konuştuk!

Aşağıda Can Yörükoğlu ile keyifli röportajımıza göz atabilirsiniz…


ELLE: Hukuk ve moda arasındaki değişim çok radikal görünüyor. Bu geçişi yapmaya nasıl karar verdiniz? Moda Hukuku çok yeni bir konsept, sektördeki çalışmalarınızda hukuk geçmişinizi nasıl kullanıyorsunuz?

Can Yörükoğlu: Koç Lisesi’nin ardından Koç Üniversitesi Hukuk bölümünden mezun olduktan sonra, 2010 senesinde New York, Fordham Law School’da bankacılık ve finans üzerine master yaptım. Ardından Pekin&Pekin hukuk bürosunda şirket evlilikleri üzerine çalıştım. Bu alanın benim için ideal bir alan olmadığını anladığım noktada da satın alma, ulaşım ve gümrük işlemleri gibi alanlardan sorumlu olduğum bir iş deneyimine atıldım. Bu deneyim, yabancı markalarla sürekli iletişim halinde olduğum için, bende şöyle bir fikir doğmasına sebep oldu. ‘Tarzıyla fark yaratabilecek yabancı markaları Türkiye’ye neden ben getirmeyeyim?’ Bu markaları Türk pazarıyla birleştirme fikri beni çok heyecanlandırdı. Hukuk geçmişimin de bana her zaman çok artısı oldu. Örneğin; distribütörlüğünü yaptığım firmalarla olan sözleşmeleri ben hazırlıyorum.

ELLE: Pop Corner’ın sloganı ‘Oh So Pop.’ Bu tam olarak sizin için ne ifade ediyor?

Can Yörükoğlu: ‘Oh so Pop’ bizim mottomuz. Bu slogan bana trendy, cool, dinamik, eğlenceli ve her zaman fashionable olmayı ifade ediyor.

ELLE: Güncel iklim sebebiyle artık 7’den 70’e herkes online alışverişte. Ancak kültür ve alışkanlıklar açısından aldığımız şeyi denemek veya dokunmak istiyoruz. Geniş bir e-commerce sitesine sahipsiniz ve aynı zamanda geçtiğimiz yıllarda ‘Pop-Corner’ mağazaları açtınız. Mağazalardaki alışveriş deneyimi online’a taşınabilir mi?

Can Yörükoğlu: www.popcorner.com.tr üzerinden online satışlarımız her geçen gün artıyor, özellikle covid sürecinde online satışlarımızda büyük bir ivme kazandık. Online satışımız sayesinde Türkiye’nin her bölgesinden 7’den 70’e birçok müşteriye ulaştık. Mağazadaki alışveriş deneyimini online’a taşımanın mümkün olduğunu düşünüyorum, gördüğüm kadarıyla tüm perakendeciler en büyük yatırımlarını online ticarete yapıyor; müşterilerine online alışverişi daha kolay daha rahat hale getirmeye çabalıyor. ‘Virtual Try On’ denilen yeni bir teknoloji çıktı, almak istediğiniz ürünleri sanal olarak denemenizi sağlıyor. Teknolojinin hızlı gelişimi ve online ticarete yapılan doğru yatırımlar devam ettiği sürece mağazalardaki alışveriş ile aynı deneyimi yaşayamamak için bir sebep göremiyorum. 

İzipizi

ELLE: Paris, Berlin, Milano, Floransa ve New York gibi birçok yerde fuarlara katılıyorsunuz, Türkiye’deki moda sektörünün farklarını nasıl açıklarsınız?

Can Yörükoğlu: Aslında çok büyük bir fark olduğunu düşünmüyorum; Türkiye’deki moda sektörünün yurtdışı ile paralel gittiğini düşünüyorum, yeni trendleri çoğu zaman kendimize uyarlıyoruz. 

ELLE: Popüler kültürün modaya olan etkisini nasıl yorumlarsınız? Popüler kültürden ilham kaynağınız nedir?

Can Yörükoğlu: Popüler kültür ve modanın birbirinden ayrılamayacağını aksine birbirini beslendiklerini düşünüyorum. Örneğin; modacılar her sezon yeni koleksiyonlarını yeni trendlere göre şekillendiriyor.  Son zamanlarda popüler kültürden ilham kaynağım moda devlerinin trendy markalar ile yaptıkları iş birlikleri diyebilirim; Hermes x Apple Watch, Supreme x Louis Vuitton, Crocs x Christopher Kane bunlardan bazıları.

ELLE: Pop Art ve Popüler Kültür… Hayatımızda çok fazla ‘pop’ var! Sizce 2020’nin ‘Pop’u nedir?

Can Yörükoğlu: Bence 2020’nin ‘Pop’u sürdürülebilir ve doğa dostu olmak. Bu sezon birçok yabancı markanın koleksiyonlarını geri dönüşümlü kumaşlardan/malzemelerden ürettiğini görüyorum. Dünyada  sürdürülebilir ve doğa dostu olmak bir trend haline geliyor. Distribütörlüğünü yaptığım İspanyol Wouf markasi iki sezondur ‘Recycled Collection’ adi altında sadece geri dönüşümlü malzemelerden ürettiği bir koleksiyon hazırlıyor. Aynı zamanda birçok marka, plastik şişe kullanımını azaltmak için su mataraları/ termosları üretmeye başladı.

Wouf

ELLE: Seyahat ettiğimiz zaman aynı markaların farklı ülkelerde bambaşka seçkilerinin olduğunu görüyoruz. Pop Corner ile Türkiye’ye alışılagelmemiş ürünler getiriyorsunuz. Türklerin alışveriş alışkanlıklarını nasıl yorumlarsınız?

Can Yörükoğlu: Aslında biz Türklerin alışveriş konusunda biraz konservatif olduğunu düşünüyorum; alıştığımız, tanıdığımız ve uzun zamandır bilgimizin olduğu markalardan alışveriş etmeyi seviyoruz. Ancak yeni trendlere ve markalara alışmamız çok da uzun sürmüyor; yeni trendleri birkaç yerde görmek bazen yabancı bloggerlarda görmemiz, yeni markalarla tanışmamızda köprü vazifesi görüyor.

ELLE: Modada gelip geçen birçok trend var ama aynı zamanda klasikler var. Sizin için her zaman trend olacak şey nedir?

Can Yörükoğlu: Dior smokinim, Loafer ayakkabılarım, 100% Capri marka keten gömleklerim ve biker deri ceketim benim için her zaman klasiktir.


Chimi

ELLE: İlginç bir şekilde geçtiğimiz senelerdeki araştırmalar, erkeklerin kadınlardan daha fazla internet alışverişi yaptığını gösterdi. Sizin için internet alışverişinde en önemli faktörler nedir?

Can Yörükoğlu: İnternet alışverişlerinde benim için en önemli faktör güven. Aslında bende bu konuda biraz konservatifim; güvendiğim tanıdığım markalardan internet alışverişi yapmayı tercih ediyorum.