FACEBOOK YENİ İSMİNİ DUYURDU

Facebook, yeniden markalaşma çabasında şirket adını "Meta" olarak değiştirdiğini duyurdu.

Facebook CEO'su Mark Zuckerberg, sosyal medya devinin marka değişikliğinde şirketin adını Meta olarak değiştireceğini duyurdu.

Zuckerberg, duyuruyu Perşembe günü Facebook'un yıllık konferansında yani Facebook Connect artırılmış ve sanal gerçeklik konferansında bildirdi. Burada sanal gerçeklik kulaklıkları ve artırılmış gerçeklikten oluşan kendi üzerimize inşa edilmiş dijital bir dünya olan metaverse vizyonunu açıkladı.

Yeni isim, şirketin sosyal medyanın ötesinde artan hedeflerini yansıtıyor. Artık Meta olarak bilinen Facebook, sanal bir dünyada çalışma ve oynama vizyonunu tanımlamak için bilim kurgu terimi metaverse'e dayanan yeni takma adı benimsedi.


Meta CEO'su Mark Zuckerberg, "Bugün bir sosyal medya şirketi olarak görülüyoruz, ancak DNA'mızda insanları birbirine bağlamak için teknoloji oluşturan bir şirketiz ve metaverse tıpkı başladığımız zamanki sosyal ağlar gibi bir sonraki sınır" dedi.

Yeni holding şirketi Meta, en büyük yan kuruluşu olan Facebook'un yanı sıra Instagram, WhatsApp ve sanal gerçeklik markası Oculus gibi uygulamaları kapsayacak.

Şirket ayrıca bu hafta, gelecek yıl boyunca metaverse oluşturmak için gerekli teknolojileri geliştirmek için yaklaşık 10 milyar dolar yatırım yaptığını söyledi. Son kazanç raporlarında şirket, sanal gerçeklik segmentinin o kadar önemli ölçüde büyüdüğünü ve artık ürünlerini iki kategoriye ayırarak gelirini ayrı ayrı rapor edeceğini duyurdu. Bu kategoriler arasında Facebook, Instagram, Messenger ve WhatsApp gibi bir "uygulama ailesi" ile AR ve VR dahil olmak üzere "gerçeklik laboratuvarları" ürünleri ile ilgili tüm donanımlar yer alıyor.

Zuckerberg evinden yaptığı bir sunumda, metaevren vizyonunu, kullanıcıların birbirleriyle olduklarını hissedecekleri ve uzakta olmalarına rağmen bir "varlık duygusuna" sahip olacakları dijital bir dünya olarak vizyonunu özetledi. Platform, kullanıcıların avatarlarını ve dijital alanlarını kişiselleştirmelerine, resimler, videolar ve hatta kitaplarla dijital bir ofisi dekore etmelerine izin verecek.
Zuckerberg Perşembe günü şirketin metaverse için emellerinin bir gösterimini sağladı. Demo, şirketin bir gün inşa etmeyi umduğu Pixar benzeri bir yazılım animasyonuydu. Demo, uzayda kendilerinin çizgi film benzeri versiyonları veya sanal benliklerini temsil eden bir robot gibi fantastik karakterler olarak kullanıcıları içeriyordu.

Zuckerberg, metaverse unsurlarının potansiyel olarak 5 ila 10 yıl içinde ana akım haline gelmesiyle, bunların çoğunun çok uzakta olduğunu söyledi. Zuckerberg, şirketin “metaverse ölçeğe ulaşmadan önce yıllarca milyarlarca dolar yatırım yapmayı” beklediğini de sözlerine ekledi.


Sunum, kullanıcıların sanal olarak arkadaşlarını davet ettiğini, dünyanın farklı yerlerinde olmasına rağmen birlikte bir konsere katılan iki kişiyi ve iş arkadaşlarının uzaktan iş sunumları yaptığını hayal etti.

Zuckerberg, Facebook'un geçen yıl beta olarak iki metaverse projesini kullanıma sunduğunu söyledi: Kullanıcıların arkadaşlarını dijital dünyalarına davet etmelerini sağlayan Horizon World ve profesyonel ortamlarda aynı şeyi yapan Horizon Workrooms. Ayrıca, Facebook'un dijital olarak temsil edilebilecek medyayı kolaylaştırmaya yardımcı olmak için NFT'leri ve kriptoyu daha fazla keşfetmeyi planladığını ve oyun uygulamaları üzerinde çalıştığını söyledi.

Şirket ayrıca yeni adını duyururken, 1 Aralık'tan itibaren FB'den MVRS'ye hisse senedinin değiştireceğini söyledi. Meta'nın hisse senedi fiyatı Perşembe günü %3'ten fazla arttı.

Temmuz ayında şirket, metaverse üzerinde çalışacak bir ekibin kurulduğunu duyurdu. Zuckerberg, Perşembe günü "Umudumuz, metaverse bir milyar insana ulaşacak, yüz milyarlarca dolarlık dijital ticarete ev sahipliği yapacak ve milyonlarca yaratıcı ve geliştirici için işleri destekleyecek" dedi.

Geçtiğimiz birkaç yıl içinde şirket, bir dizi Portal görüntülü arama cihazı sunarak, Ray-Ban Stories gözlüklerini piyasaya sürerek ve Oculus sanal gerçeklik başlıklarının çeşitli sürümlerini piyasaya sürerek donanım konusundaki çabalarını hızlandırdı. Şirket, artırılmış ve sanal gerçekliğin önümüzdeki yıllarda stratejisinin önemli bir parçası olacağını belirtti.

“Metaverinin mobil internetin halefi olacağına inanıyoruz. Kendimizi burada hissedebileceğiz – aslında ne kadar uzakta olursak olalım insanlarla oradaymışız gibi” dedi. “Kendimizi yeni neşeli, tamamen sürükleyici yollarla ifade edebileceğiz. Zuckerberg, "Metaverse'i anlamanın en iyi yolu, onu kendiniz deneyimlemektir" diye ekledi, ancak "henüz tam olarak mevcut değil" diye ekledi.

Ayrıca Meta, Project Cambria adında yeni bir sanal gerçeklik başlığı duyurdu. Şirket, bir blog yazısında, cihazın 299 $ Quest 2 kulaklığından daha yüksek bir fiyat noktasında bulunan üst düzey bir ürün olacağını söyledi. Zuckerberg, Project Cambria'nın gelecek yıl piyasaya sürüleceğini söyledi.

Meta ayrıca ilk tamamen AR özellikli akıllı gözlüğünün kod adını da duyurdu: Project Nazare. Şirket bir blog yazısında, gözlüklerin "hala birkaç yıl sonra" olduğunu söyledi. Zuckerberg, "Nazare ile daha gidecek yolumuz var ama iyi bir ilerleme kaydediyoruz" dedi.