Beklentilerin Ötesinde Bir Çikolata Deneyimi: Beymen Chocolate

Lüks moda ve gastronomi dünyasının en yeni iş birliğini Beymen Group CEO’su Elif Çapçı ve Butterfly Chocolate Kurucusu Ebru İpekçi anlatıyor.

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 30 Kasım 2023

50 yılı aşkın tarihi ve vizyoner duruşu ile Türkiye'de lüks moda ve yaşam stilinin öncüsü Beymen, üstün kalite anlayışı ve sofistike yaklaşımını, Türkiye’nin ilk artizan çikolata üreticisi Butterfly Chocolate işbirliği ile çikolata dünyasına taşıdı.



Madagaskar ve Gana’da etik koşullarda üretilen organik kakao çekirdeklerinden “Bean to Bar” konseptiyle üretilen yeni Beymen Chocolate, doğal ve gurme lezzetleri ile beklentilerin ötesinde bir deneyim sunuyor.

Beymen’in ikonik unsurlarından bir parçası olarak öne çıkan çikolata geleneğini, modern bir perspektif ile yeniden yorumlayan iş birliğini Beymen Group CEO’su Elif Çapçı ve Butterfly Chocolate Kurucusu Ebru İpekçi'den dinledik.


Beymen Group CEO’su Elif Çapçı

Gastronominin, lüks moda ve Beymen ile ilişkisini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Elif Çapçı: Beymen olarak lüksü sanatın, kültürün, yaratıcı düşüncenin ve kaliteli yaşam arzusunun bileşimi olarak görüyoruz. Gastronomi, doğasında bulunan tarih ve kültürle olan ilişkisi ve hayatı güzelleştiren deneyimsel yanıyla, lüks yaşam tarzının önemli bir parçası. Lüks moda ve gastronomi ilk bakışta farklı alanlar gibi gibi gözükse de yakın etkileşim içinde... Her iki dünyanın da temelinde yaratıcılık yatıyor. Lüks moda markaları adına bu alanda pek çok örnekten bahsedebiliriz: Christian Dior’un Fransız mutfağına övgü niteliğinde yayınladığı yemek kitabı, Moschino’nun ünlü çikolata markası Hershey’s’den esinlerek hazırladığı kış koleksiyonu, Dolce & Gabbana- Smeg iş birliği, Ladurée’nin Marni iş birliği, Bottega Veneta’nın pandemi döneminde İtalya’daki gurme shop’larla hayata geçirdiği projesi bunlardan sadece birkaçı... Ayrıca son dönemde çok gündemde olan Cafe Dior, Prada Caffe, Tiffany’nin Blue Box Cafe’si gibi cafe ve restoranları da örnek olarak vermek mümkün.


"Lüks moda ve gastronomi ilk bakışta farklı alanlar gibi gibi gözükse de yakın etkileşim içinde... Her iki dünyanın da temelinde yaratıcılık yatıyor."

Beymen açısından ise gastronomi, gerek mağazalarımızda gerekse dijital dünyada çok uzun yıllardır Beymen deneyiminin çok önemli bir parçası. Bir Beymen iştiraki olan Nişantaşı Brasserie’nin yanı sıra Morini gibi mağazalarımızla, aynı çatı altında yer alan çok sayıda cafe ve restorana ev sahipliği yapıyoruz. Dönem dönem önde gelen yeme ve içme markalarıyla, mağazalarımızda pop-up uygulamaları gerçekleştiriyoruz. Ayrıca “Türkiye’nin ilk ve tek dijital lüks platformu” olan Beymen.com’da kahveden gurme lezzetlere kadar gastronomi alanında pek çok ürünü müşterilerimizle buluşturuyoruz.


Butterfly ile gerçekleştirdiğiniz yeni işbirliğinizden ve çikolatanın Beymen dünyasındaki yeri ve bahseder misiniz?

Elif Çapçı: Alanlarında en iyi olan markaların sinerjilerini buluşturdukları yaratıcı iş birlikleri günümüzde sektör dinamiklerini yeniden belirliyor. Türkiye’nin ilk artizan çikolata üreticisi Butterfly ile yan yana gelmemizin ilk nedeni bu... Diğer bir neden de her iki markanın DNA’larındaki uyum. Birkaç ay önce kamuoyu ile paylaştığımız sürdürülebilirlik yol haritamızı içeren Beymen Promise’in temelindeki “Dünyaya sözümüz var” sloganımız ile Butterfly’ın doğal ve etik üretim felsefesi birebir örtüşüyor.

Beymen’in en  önemli özelliklerinden biri, gerek yılın özel zamanlarında; gerekse müşterilerimizin özel ve önemli günlerinde her zaman ilk akla gelen hediye destinasyonu olması. Yıllardır tüm özel günlerde Beymen Chocolate en çok tercih edilen hediye seçeneklerinden biri. Beymen’in yarım asrını kutlamaktan büyük heyecan duyduğumuz bu özel dönemde, kültürümüzün çok önemli bir parçası olan ikramların, özel gün ve kutlamalarda öne çıkan çikolata geleneğimizi modern bir perspektif ile yeniden yorumluyor olmak bizim için çok değerli.


Butterfly Chocolate Kurucusu Ebru İpekçi

Yeni Beymen Chocolate için neler hazırladınız? Bizi nasıl bir koleksiyon bekliyor?

Ebru İpekçi: Türkiye’nin artizan çikolata konusunda öncü markası olarak, Türkiye’de lüks modanın öncülerinden Beymen ile bu projede birlikte olmaktan ve onlar için bir haute couture bir çikolata koleksiyonu tasarlamaktan büyük keyif aldık.  Butterfly Chocolate, dünya trendlerini çok yakından takip eden, çikolata dünyasındaki yenilikleri, keşifleri merakla izleyen bir marka. Bu merakı, koleksiyonlarımızı hazırlarken ortaya çıkan reçetelerimizde ortaya koyuyoruz. Beymen Chocolate için öncelikle Beymen’in yaklaşımı, elegan, sofistike kalite anlayışını sadece çikolataların içeriğine değil, dış görünümüne de taşıdık. %100 doğal ve etik üretim felsefemizle Gana ve Madagaskar’dan özenle seçtiğimiz organik kakao çekirdeklerini kullanarak hazırladığımız çikolataların görsel yanını sezon koleksiyonlardaki renklerle ve gold tonlarla güçlendirdik. Badem ezmesi, Antep fıstığı ezmesi gibi yöresel ve geleneksel lezzetlere modern ve yenilikçi bir yorum katarak koleksiyonda yer verdik. Celebration, İstanbul, Noir, Joy Of Fruits adlarını taşıyan ve 14 farklı çikolatadan oluşan dört özel koleksiyon hazırladık.


Beymen Chocolate de kullandığınız “Bean to bar” konseptinden bahseder misiniz?
Ebru İpekçi: “Bean to bar”, çekirdekten bara çikolatayı ifade eden bir terim. Çikolatanın çekirdekten bar haline gelene kadar herhangi bir katkı malzemesi kullanılmadan, kendi tat notalarını koruyarak tüketiciye ulaştığı bir üretim biçimi. Bean to bar anlayışında seçilen çekirdeklerin çok büyük önemi var. Bir yörenin teruar özellikleri, iklimi çekirdeği ve fermantasyon sürecini etkiliyor; bu da tat profillerini oluşturuyor. Beymen Chocolate için Gana ve Madagaskar’ı seçerken özellikle buna dikkat ettik. Butterfly olarak single origin çikolatalarımız için çekirdeklerimizi bu özelliklere dikkat ederek seçiyoruz. Bu özenimizin karşılığını da bu yıl International Chocolate Awards’da kazandığımız iki ödülle aldık.


"Butterfly olarak sürdürülebilirlik ve etik üretim en önemli önceliklerimiz arasında..."

“Bean to bar” çikolatalarımız için kakao çekirdeklerini Madagaskar, Tanzanya ve Gana’daki üç farklı çiftlikten temin ediyoruz. Butterfly olarak sürdürülebilirlik ve etik üretim en önemli önceliklerimiz arasında. Dünyadaki prestijli çikolata evleri ve çikolata şefleri tarafından kullanılan çekirdekleri üreten bu üç çiftlikte sürdürülebilirlik ve etik üretim konusu ilk sırada yer alıyor. Organik çekirdekler, Fair Trade (Adil Ticaret) kurallarına uygun bir biçimde, sertifikalı olarak üretiliyor. Kakao ağaçlarının sürdürülebilirliği, çocuk işçi çalıştırmama, çiftçinin sömürülmemesi için adil fiyatlarla satın alma gibi ekonomik ve etik konular gözetiliyor.

Dergide Bu Ay

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

Bu ay kapağımızda 2024'e farklı ve çok heyecanlı başlangıçlarla giren Eda Ece var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.