EN SON KAÇTA YEMEK YEMELİYİZ?

Akşam yemeğinin saat kaçta yenilmesi gerektiğine dair pek çok söylenti bulunuyor. Peki uzmanlar ne diyor?

Artık hepimiz belli bir saatten sonra bir şeyler yemenin bizim için zararlı olduğunu biliyoruz. Ama saat kaçtan sonra? İşte bu konuda farklı farklı cevaplar geliyor ve iyice kafamız karışıyor. Prof. Dr. Mehmet Öz yatmadan iki-üç saat önce yemeyi kesmeyi öneriyor. Bakın, sebebini ise nasıl açıklıyor:

Eğer akşam 22.00'de yatıyorsanız en son öğünü akşam saat yedi veya sekizde yemelisiniz. Vücudunuzun siz yatmadan önce o kalorileri yakmaya vakit bulması lazım, yoksa yağ olarak depolanmaya mahkum kalırlar. Ayrıca gece geç vakitte yemek yemek, vücudunuzu ve beyninizi dinlenmek yerine sindirmek görevine zorlar. Yağsız proteinler ve lif, günün her saati tüketilebilecek güçlü ikilidir. Kırmızı orman meyveleri veya en az yüzde 70 kakao içeren bitter çikolatadan alacağınız basit şekerler, öğleden sonra bastıran uyku hali sırasında ihtiyacınız olan enerjiyi sağlar. Sağlıklı yağların da gün içinde tüketilmesini öneriyorum.

Osman Müftüoğlu'nun bu konudaki açıklamaları ise şu şekilde: 

Prensip olarak imkanı olan akşam yemeklerinin 18.00-19.00 arasında yenmesinde fayda var.

Özel durumlar haricinde akşamları yeme içme işini 20.00’den önce tamamlamak şart.

Uzmanların başka tavsiyeleri de var: Akşam öğünleri mümkün olduğu kadar hafifletilmeli. Televizyon karşısında tekrarlanan “meyve ziyafetleri”nden ya vazgeçilmeli ya da bu iş olabildiği ölçüde hafifletilmeli.

Akşam öğünlerinde çiğ değil, pişmiş besinler tüketilmeli. Şekerli atıştırmalıklardan (tatlılar!) uzak durulmalı.

Açlık hissi olmasa da su ve çayla geçiştirilmeli. İlle de bir şeyler atıştırılacaksa birazcık yoğurt veya ayran ya da tarçınlı sütlü kahve veya bir parça kuruyemiş tercih edilmeli...

Dr. Ayşegül Çoruhlu akşam yemeği saat 17.00’den sonraya kalacaksa mümkün olan en erken saate alınmalı. Akşam öğününde sebze tüketilmeli. Sebze olduğu sürece miktarda sınır yok.

Ferin Batman/Uzman Diyetisyen: Geç saatlerde yemek yemeyin. Son öğününüzü yatmadan iki-üç saat önce tüketmenizde fayda var. Akşam saat 20.00’den sonra aldığınız kalorileri sınırlayın. Gün boyu karbonhidrat ve protein dengesini tutturursanız, akşam da doğal olarak iştahınız azalacak ve çok kalorili abur cuburlara yönelmeyeceksiniz. Tabii ki şekersiz çay, bitki çayları, su içmenizde bir sakınca yok.