GENÇLİK RİTÜELLERİ

Kendinizle barışık, daha iyi ve daha mutlu hissetmenizi sağlayacak öneriler.

Beslenme, egzersiz ve yaşa göre stilize edilmiş bir moda anlayışı: Güzellik Editörümüz Elif Tuncel, kendinizi vücudunuzla barışık, daha iyi ve daha mutlu hissetmenizi sağlayacak tüm iyi fikirleri, ELLE Nisan sayısında bir araya getiriyor.

DİŞLERİNİZİ SIKMAYIN
Terapistlere göre, vücuttaki tüm fiziksel ve psikolojik acıların metabolizmaya etkisi göz ardı edilemeyecek kadar yüksek. Yanlış duruşlar, geçirilen kazalar, stres ve negatif düşünceler tüm organizmaya zarar veriyor. Gergin olunduğunda dişleri sıkmak da bizleri olumsuz etkiliyor. Kinesiyoloji uzmanı Jocelyne Rolland, “Diş sıkmak yüzün alt kısmının erken yaşlanmasına sebep oluyor. Dudak kenarları, boyun ve çene gerginlik yüzünden erken deforme oluyor” diyor. Diş sıkmanın tersine gülümsemenin ciltteki çizgileri yukarı çektiğini ekliyor. Tavsiyemiz: Bilgisayar başındayken hep işimize odaklandığımız için farkında olmadan yanlış oturabiliyor, can sıkıcı bir elektronik posta aldığımızda farkında olmadan dişlerimizi sıkabiliyoruz. Önlem olarak bilgisayarın başına geçer geçmez dudaklarınızı hafif aralayın. Dişlerinizin birbirine temas etmemesine dikkat edin. Hatta hafif bir gülümseme de iyi fikir!

YÜZÜNÜZE MASAJ YAPIN
Masaj, kasları uyarır, drenaj ve kan dolaşımını destekler. Cilt bakım uzmanı Aline Faucheur, bir Japon tekniği olan Kobido masajını öneriyor. Yüzün her bölgesi için beş ya da on tekrarlık setler halinde uygulamanız gereken birkaç hareket anlatıyor. Akşamları yüz kremini sürerken sadece beş dakikanızı ayırmak, cildinizdeki kan dolaşımını artırarak daha sağlıklı bir görünüme kavuşmanızı sağlayabilir. Bunun için adımlar şunlar:
1. Parmaklarınızı kaydırın. Boynunuzdan çenenize doğru ritmik hareketlerle parmaklarınızı kaydırın. Cilde baskı uygulamalı ve derin dokunuşlar yapmalısınız.
2. Makas hareketi. Çenenizi iki parmağınız arasında sıkıştırıp parmaklarınızı kulaklarınıza doğru sıkarak kaydırın.
3. Parmak uçlarınızı kullanın. Çenenizden orta yüz bölgesine doğru parmak uçlarıyla cildinizi gerginleştirerek dokunun. Aynı dokunuşları dudak çevresinden kulaklara ve burundan alın bölgesine doğru da uygulayın.
4. Göz çevresini uyarın. Göz çevresinde kan dolaşımını hızlandırmak için gözlerinizin kenarından şakaklara doğru parmaklarınızı bastırarak kaydırın. Hareketi 5-10 kez tekrarladıktan sonra gözlerinizi kapatın, ritmik parmak vuruşlarıyla masaj yapın.
5. Alın çizgilerini açın. Parmak uçlarınızı alnınızda yatay bir düzlemde kaydırın. İki elinizle alnınızın merkezinden yanlara doğru derin bir baskıyla kırışıklıkları ezerek masaj yapın.

PROTEİN KAHVALTISI
Jocelyne Rolland, “Kas, vücudu genç tutar” diyor. Yıllar içinde metabolizma hızı yavaşlar ve yediklerimiz vücudumuza fazla kilolar olarak yerleşir. Kaslı bir vücutta metabolizma hızı daha yüksektir. Kas oranı arttıkça vücudun tükettiği kalori oranı da artar. Kaslar aynı zamanda vücudun diriliğini ve yüzün canlılığını da etkiler. Amerikan “Journal of Nutrition” beslenme dergisine göre, her öğünde protein tüketmektense, sadece sabah kahvaltısı ve akşam yemeğinde proteinle beslenmek vücut için daha iyi. Kasları besleyen protein böylece yüzde 25 daha aktif hale geliyor. Protein alımını günde 50 gr'la sınırlamak kasları güçlendirmek için yeterli. Hayvansal proteinlerle bitkisel proteinleri birlikte tüketmek dengeli ve sağlıklı bir beslenmenin olmazsa olmazı. Tofu, mercimek, kinoa, ceviz ve badem, bitkisel protein kaynaklarından sadece birkaçı.

Eva Herzigova'nın iki fotoğrafta, yaşça neden bu kadar farklı göründüğünün cevabı ELLE Nisan sayısında! 

Etİketler