KİLO ALMANIZA YARDIMCI 10 ADIM

Aynaya baktığınızda çok zayıf görünüyorsanız ve vücut kitle indeksiniz de* bunu kanıtlıyorsa bu adımlarla kilo alabilirsiniz.

Kendinizi zayıf buluyorsanız ne yapsanız da kilo alamıyorsanız belki de hayatınızda değiştirmeniz gereken bazı şeyler vardır. Aşağıdaki noktaları takip ederek sağlıklı kilo alabilirsiniz. 

-Öğün atlamayın
Öğün atlamak kesinlikle sağlıksız kilo almaya neden olur. Sağlıklı kilo almak için üç ana üç de ara öğünü kesinlikle atlamayın.

-Spor yapın
Düzenli spor yaptığınızda hem vücut direnciniz artar hem de yedikleriniz vücudunuzda dengeli dağılır. Kilo alırken bölgesel yağlanmaya izin vermemiş ve kas yapısını kuvvetlendirmiş olursunuz.

-Aldığınız kaloriyi artırın
Her gün yediğiniz şeyler arasına kuruyemiş gibi yüksek kalorili sağlıklı atıştırmalıklar ekleyin. Ve öğünleriniz normalde yediğinizden daha büyük olursa 1 hafta sonunda 250-500 gram arasında kilonuz artmış olur.

-Dengeli beslenin
Kilo almak için bol şekerli ya da yüksek karbonhidratlı besinlere yönelmek sağlıklı bir çözüm değil. Şişman görünmeden kilo almak için protein, karbonhidrat dengesini iyi kurup şekerden uzak kalmanız gerek. 

-Bu besinlere yer açın
Kalorisi yüksek ve sağlıklı muz, patates, mantar, kepekli ekmek, peynir, taze sıkma meyve suları, yulaflı karışımlar kilo alırken sağlıklı kalmanızı da sağlayacaktır.

-İçecekleri öğünlerden sonra alın
Özellikle su alımı çok önemli bir nokta. Ama yemekten önce içmek yemeğe daha az yer kalmasına neden olabilir.

-Yorulun
İştahsızlık yüzünden kilo alamıyorsanız yürüyüş gibi bedenen sizi yoracak işlere yönelin. Yorulduğunuzda daha iştahlı olursunuz.

-Uykudan önce atıştırın
Uyumadan 1 saat önce süt içebilir, muz yiyebilir ya da yulaflı smoothie içebilirsiniz. Böylece uyku öncesinde kalori almış olursunuz.

-Taze meyve sularına yönelin
Vitamin değeri yüksek taze sıkılmış meyve suları vücudunuz için çok faydalı. Abartmadan içeceğiniz 1 bardak meyve suyu günlük vitaminlerinizi takviye etmek için yardımcı olacak.

-Kuruyemişleri atlamayın
Hem kuru meyveler hem de fındık, fıstık, ceviz gibi atıştırmalıkları elinizin altında bulundurun. İçeriğindeki faydalı yağlar sağlıklı kilo almanızı sağlayacaktır.

* Vücut kitle indeksini hesaplamak için boyunuzun karesini alın ve kilonuzu bu sayıya bölün. Sonuç 18,5'ten daha küçükse zayıf sayılıyorsunuz.