Küçük aralar

Kendinize zaman ayırın

Gözler yorgunluğun ve stresin yükünü çoğu zaman taşıyamıyor. Bunu da kuruluk ve kaşıntıyla belli ediyor. Ama çözüm basit: küçük bir “ara” ve birkaç ipucuyla gözlerinizi dinlendirebilirsiniz.


- Bilgisayarın önünde geçirilen uzun saatler, kuru kaloriferli ortamlar ve kitap okumanın yorduğu gözler, şikayetlerini yoğun kuruluk ve kaşıntıyla belli eder. Gözleri dinlendirmenin en etkili yollarından biri olan bitki içerikli yastık biçimindeki göz maskeleri kısa sürede rahatlatıcı bir etki sağlıyor. Minik göz yastıklarını gözlerinizin üzerine koyun ve 10 dakika bekletin. Karanlık ve bitkilerden yayılan egzotik kokular hem rahatlatıcı hem de kan dolaşımını artırıcı etkileriyle yorgun göz kapaklarını dinlendirmek için birebir.


- Gün içinde birkaç dakikanızı ayırarak gözlerinize egzersiz yaptırabilirsiniz. Bir kurşun kalemi ya da işaret parmağınızı gözlerinizden 15 cm uzağa sabitleyin. Gözlerinizi buraya odaklayın. Birkaç saniye sonunda gözlerinizi başka bir yöne çevirin ve yeniden objeye odaklayın. Aynı egzersizi birkaç kez tekrarlayın. Bu göz kaslarınızı güçlendiren bir harekettir.