PİLATES HAKKINDA BİLDİĞİMİZ YANLIŞLAR

Pilates hakkında doğru bildiğimiz yanlışları eğitmenimizden öğreniyoruz.

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 11 Temmuz 2014
PİLATES HAKKINDA BİLDİĞİMİZ YANLIŞLAR
<#text>Eğitmen Elçin Yardım'a göre pilates konusunda doğru bildiğimiz yanlışlar;


<#text>


<#text> Pilates boy uzatır


<#text> Maalesef pilates boy uzatmaz. Kendimizi daha uzun hissetme sebebimiz pilates yaparak sıkışan omurga kaslarımızı esnetip uzatmamız, doğal duruşumuzu tekrardan kazanmamızdır. Gün içerisinde bedenimiz birçok baskıyla karşılaşmaktadır, bu sadece bir şeyler taşımak veya kaldırmak olarak algılanmamalı. Kilomuz, yerçekimi, sürekli hareketsiz oturma durumumuz omurgamıza binen yükü artırmakta ve disklerin birbirine yaklaşmasına sebep olmaktadır. Pilates yaparak bu etkileri azaltabilir hatta tamamıyla ortadan kaldırarak doğal duruşumuzu tekrardan kazanabiliriz.~ Pilates kilo verdirir


<#text> Pilates tek başına kilo vermede etkin rol oynamamaktadır. Kilo vermemizdeki en önemli etken kardiyovasküler bir çalışma ve beslenmedir. Hepsi bir bütün olduğunda ancak kilo kaybı gerçekleşir. Kardiovasküler çalışma dendiğinde akla ilk önce koşu bandı ve bisiklet gibi aletler gelir. Halbuki her türlü eğlenceli etkinliği de bir antrenmana dönüştürmemiz mümkün. Dans edebilir, açık alanda tempolu bir yürüyüş yapabilir hatta evde ip atlayabiliriz. Özetle yalnızca pilates yaparak “tartıda” rakamsal bir değişiklik beklememeliyiz, “aynada”ki değişimi de keyifle gözlemleyebiliriz. Çünkü artık daha dik durmaya başlamış, daha sağlıklı ve sıkı bir vücuda ulaşmışızdır. Bunun da en büyük ispatı kıyafetlerimizdir.~ Pilates DVD eşliğinde ya da televizyondan izleyerek yapılabilir


<#text> Bu konu gerçekten çok önemli. Çünkü insanlara “pilates” deyince yanlış bir fikir akıllarına geliyor. Pilates yalnızca sportif bir etkinlik ya da görünüşümüzü değiştirici hareketler bütünü olarak algılanmamalıdır. Pilates'in yaratıcısı Joseph Pilates birçok hareketi 1'inci Dünya Savaşı sırasında yaralı askerlerin tedavisi için geliştirmiştir. Pilates kişiye özel yapılmalıdır. Kişinin geliştirmesi gereken yanları, geçirdiği rahatsızlıklar, sakatlıklar mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır. Eğitmen, pilatese başlamadan önce postür analizi yapar ve kişi için en uygun programı hazırlar. Bunun için de çok ciddi anatomi bilgisine sahip olmalıdır. Dışarıdan bir göz olarak duruşunuzda kontrol edilmesi gereken noktaları gözden kaçırmamalıdır. Her hareket herkes için uygun olmayabilir. Bu yüzden etkin bir sonuç alınması için eğitmen eşliğinde yapılması çok daha doğru olacaktır. Zaten kişilere göre önemli olan da kısa sürede farkı hissetmektir.


<#text>


<#text> ESRA ÖZÜBEK

SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

Bu ay kapağımızda 2024'e farklı ve çok heyecanlı başlangıçlarla giren Eda Ece var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.