SPORA BAŞLAMAK İÇİN 10 NEDEN

Spora başlama konusundaki tembelliği bırakın! Spordan sonuna kadar yararlanın!

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 11 Temmuz 2014
SPORA BAŞLAMAK İÇİN 10 NEDEN






Düzenli egzersizin vücudumuzun dış görünüşü kadar iç işleyişi için de faydalı olduğunu kaçımız biliyoruz? Vücudumuz hareket etmek için yaratılmış fakat çoğumuz günü oturarak geçiriyoruz. Bu da sağlığımızı ve yaşam kalitemizi tehlikeye atıyor. Sporun yararları saymakla bitmez; zekayı keskinleştirmesinin yanı sıra; en önemli 10 spor yapma nedenini sizin için seçtik.





Enerjiyi artırır


Egzersiz sırasında kalp atışları hızlandığından vücuda daha fazla kan pompalanır ve hücrelere ve dokulara giden oksijen artar. Oksijen vücudumuzun yakıtıdır ve enerjiyi artırır.





Ruh halini iyileştirir


Egzersiz vücudun mutluluk hormonu olan endorfin salgısını hızlandırır. Eğer kendinizi mutsuz hissediyorsanız koşun ya da parkta yürüyüş yapın.





Sağlıklı pH dengesi sağlar


Egzersiz yoluyla vücutta artan oksijen, pH seviyesini dengeler. Bunun anlamı, vücudumuz için en sağlıklı “alkali ortamın” sağlanması. Beden eğer asidik bir ortama dönüşürse egzama, eklem romatizması ve hatta kanser gibi hastalıklara yakalanma riski artar.





Sağlıklı kilo vermeyi sağlar


Egzersiz, sağlıklı gıda seçimleriyle birlikte kilo vermenin en iyi yoludur. Metabolizmayı harekete geçirir, yakılan kalori miktarını artırır. Kaslar, yağlara göre 50 kat daha fazla enerji yakar; ne kadar sağlıklı kaslı bir yapıya sahipsek o kadar fazla kalori yakarız.





Sağlıklı kilo almayı sağlar


Bazı insanlar kilo vermek yerine kilo almak için çabalar. Kaslı bir vücut ve sağlıklı bir kiloya ulaşmanın tek yolu egzersiz ve uygun bir diyettir. Ağırlık çalışmaları ve egzersizler vücudu daha dinamik hale getirir.~


Esnekliği artırır



Esneme şeklinde yapılan pasif egzersizler veya yoga, vücutta esnekliği sağlar. Vücudun esnek olması sağlamlığın bir adımıdır; bu da ömrü uzatan faktörlerden biridir. Vücudun daha esnek olması kişinin hareket kabiliyetini artırır, onu daha hareketli kılar.





Vücut direncini artırır


Dayanıklılık antrenmanları enerjiyi artırır ve ilerlemiş yaşın neden olduğu güç kaybını yavaşlatır. Ağırlık çalışmaları, dayanıklılık egzersizleri ve vücut geliştirme egzersizleri vücut direncini artırmanın en etkili yoludur.





Çevikliği artırır


Bir trambolin üzerinde zıplamak, bir kaldırım kenarında yürümek, bir kiriş ya da ağaç gövdesinin bir yanından öbür yanına zıplamak denge sağlamaya yardımcı olur ve konsantrasyonu geliştirir. Bunlar bir rekabetin söz konusu olmadığı; ancak beyni çalıştıran egzersizlerdir.





Toksinlerden arındırır


Egzersiz vücudumuzun kendi kendini temizleme faaliyetlerinin tümüne yardımcı olur. Lenf sistemimiz adale hareketiyle uyumlu çalışır ve hücrelerimizin atıklardan temizlenmesi gibi önemli bir görevi vardır. Egzersizin sağladığı oksijen vücudun kendisini onarma ve yenileme çabasına yardımcı olur.





Daha iyi yaşamı mümkün kılar


Egzersiz beden sağlığı için önemlidir. Kalbi kuvvetlendirir, kan şekerini kontrol altında tutar, vücuttaki yağ birikimini azaltır, oksijeni artırır ve atıklardan temizlenme sürecini hızlandırır. Tüm bu süreçler vücudumuzun hastalıklarla savaşmasına yardımcı olur.





ESRA ÖZÜBEK

SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Haziran Sayısı Çıktı!

Kapağımızda ise Oral-B ile yepyeni bir işbirliğine başlayan oyuncu Yağmur Tanrısevsin var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.