YENİ HEDEFİMİZ: ŞEKERİ BIRAKMAK

Gözünüz korkmasın! Şekeri hayatınızdan çıkarmak için sadece birkaç güne ihtiyacınız var.

Çok sevdiğiniz tatlıların aslında vücudunuza nasıl zarar verdiğini öğrendiğinizden beri onlarla aranıza mesafe koymak istiyorsunuz ama bir yandan da onlardan vazgeçmeye hazır değil gibi hissediyorsunuz değil mi? O zaman şeker bağımlıları kulübüne hoş geldiniz! Ama üzülmeyin bu kulüpten ayrılmak sandığınız kadar zor değil.

Bazı araştırmalar şeker gibi alışkanlıkların yok olması için 3 aya bazılarıysa ( en çok desteklenenler) 21 güne ihtiyaç olduğunu söylüyor. Yani birkaç gün vücudunuza şeker almadığınızda, bir süre sonra tatlı krizleriniz de yok olmaya başlıyor.

Ve şekeri bırakmanın en güzel yanıysa şekerden vazgeçtiğiniz an vücudunuzda harika şeyler olmaya başlaması. Vücuda şeker gelmemeye başladıktan birkaç gün sonra cilt yenilenmesi hızlanıyor, kalp-damar sistemi kendini yeniliyor, sivilceleriniz yok oluyor, olası diyabet ve obezite riski azalıyor, konsantre olmak daha kolaylaşıyor, daha iyi uyumaya başlıyor, kendinizi daha zinde hissediyor ve tabii ki kilo vermeye başlıyorsunuz. Peki şekeri bırakmak nasıl kolaylaştırılır?

Paketli gıdalara veda edin
Şekersiz ve diyet ürünlerde olmak üzere tüm paketli gıdaları beslenmenizden çıkarın. Çünkü hepsi ya şekerli ya da daha da kötüsü olan tatlandırıcılı ürünler. Özellikle de diyet içecekler.

Tatlı krizlerini durdurun
Canınız tatlı çektiğinde aklınıza ilk çikolata getirmeyin. Sade Türk kahvesi yanına alacağınız 1 çorba kaşığı kadar kuru üzüm tatlı krizinizi durdurur.