YÜZ EGZERSİZLERİ 101

FaceGym ile yüzünüzdeki kasları harekete geçirin!

Son dönemde popüler olan güzellik trendleri ile beraber yüz masajı konusunda uzmanlaşmış olabilirsiniz. Eğer en yeni gelişmeleri takip ediyorsanız dolabınızın kristal rollerlar ile dolu olduğuna eminiz! Ancak neden bahsettiğimizi anlamadıysanız, sizi kapsamlı bir yüz masajı yolculuğuna çıkarıyoruz. Evde egzersiz rutininizi geliştirmiş olabilirsiniz ama peki ya yüzünüz? Hiç yüzünüzün de egzersize ihtiyacı olduğunu düşündünüz mü? Evet… Birçok bakım kremi ve serum kullanıyoruz ancak tüm bunlar yer çekimi kanununa karşı gelmeye yeterli mi? Yanlış anlamayın! Hayatınıza yeni bir anksiyete eklemeye çalışmıyoruz! Hemen paniğe kapılmayın, doğal bir şekilde yüzünüzü geliştirmeniz, genç ve diri tutmanız mümkün. Özellikle iğne korkusu ile botokstan uzak durmayı tercih ediyorsanız aşağıda okuyacaklarınızı bir kenara not edin. FaceGym, iğnesiz ve kimyasal olmadan kendi imkanlarınızla daha sıkı ve genç bir cilde kavuşmanızı sağlıyor. 



FACEGYM NEDİR?

İpucu isimde! FaceGym, yüzünüz için bir egzersiz. Vücudunuzun geri kalanında uyguladığınız kas geliştirme yöntemleri gibi, FaceGym yüzünüzde Cardio uygulamanızı sağlıyor. İngiltere esaslı FaceGym, farklı antrenörleri ile yüzünüzü geliştirici egzersizler sunuyor. Yüzünüzde bulunan 40 üzeri kası çalıştırmayı hedefleyen antrenmanlar ile cilt bakımı ürünlerinin performansını hiçbir ürün olmadan gerçekleştirebilirsiniz. 

Gelişmiş bir egzersiz ve bakım menüsü sunan FaceGym, yüz egzersizleri ve estetik teknolojisini bir araya getiriyor. Londra’da Selfridges mağazasında bir stüdyosu olan FaceGym, aynı zamanda makineler ile doğal bir yüz germe süreci sunuyor. Financial Times’ın eski spa ve fitness yazarı Inge Theron tarafından kurulan FaceGym, Theron’un memnun kalmadığı bir yüz gerdirme operasyonundan sonra doğdu. Üç sene boyunca deneyimlerinden ve araştırmalarından ilham alan Theron, yepyeni bir cilt bakım süreci yarattı. Elle İngiltere’ye konuşan Theron, “İki sene süren yüz masajı ve kas araştırmamdan sonra FaceGym’i yaratmak için Paris’ten Meksika’ya kadar dünyayı gezerek muhteşem doktorlar, gurular, klinisyenler ve fitness uzmanları ile çalıştım. Sonucunda, cardio, şekillendirme, ısınma ve soğutma yöntemi içeren 30 dakikalık bir yüz egzersizi geliştirdim. Tüm bunlar FaceGym stüdyosundaki antrenörler tarafından yüzünüzdeki kasları geliştirmek için doğal makineler ile uygulanıyor” dedi. 


FACEGYM EGZERSİZLERİNİN FAYDALARI NEDİR?

Theron’un teorisine göre FaceGym egzersizleri HIIT egzersizleri ile aynı etkiyi sağlıyor, tek farkı hedef bedeniniz değil yüzünüz! Aslında yüz egzersizlerinin uzun bir tarihi var ancak yüzümüzde 40’ın üzerinde kasın olduğu çoğu kişi tarafından bilinmiyor. Tıpkı vücudunuzdaki diğer kaslar gibi yüzünüzdeki kasları ne kadar çok harekete geçirirseniz, yüzünüz o kadar sıkı ve gergin oluyor. Yüz kası stimülasyonu kaslarınızı daha sıkı ve gergin yapmasının yanı sıra yüzünüzdeki en önemli protein olan kollajeni canlandırıyor. Hücre yenilenmesini de hızlandıran yüz egzersizleri, detoks ve ince çizgi önleme konusunda öne çıkıyor. Yüz kaslarının sağlığı ve gücüne odaklanan egzersizler ile çene çizgisi, alın ve göz bölgesine özel yöntemler uygulayabilirsiniz. 


FACEGYM EGZERSİZLERİNİ EVDE YAPABİLİR MİSİNİZ?

Seyahat kısıtlamaları ve sosyal izolasyon sebebi ile Londra’ya bir seyahat yakın bir zaman içerisinde mümkün görünmüyor! Bu nedenle Selfridges’i fiziksel olarak ziyaret edemeyebiliriz… Neyse ki FaceGym egzersizlerini evde yapmak çok kolay! Sabah egzersizlerinize veya günlük antrenman rutinize FaceGym egzersizlerinizi ekleyebilirsiniz. Eğer bir rutin oluşturabilirseniz etkileri kısa sürede görmeniz mümkün. Aşağıda FaceGym egzersizlerinin uygulamalarını görebilirsiniz…


ÇENE ŞINAVI x3

  1. Elinizle bir V yapın ve çenenizi yaptığınız V işaretine koyun.
  2. Dudaklarınızı üst dişlerinizin üzerine çekin, 5 saniye tutun ve tekrarlayın (bunu 10 kez yapın).
  3. Elinizi çenenizin her iki tarafına, parmaklarınızın uzunluğu kulaklarınızı kaplayacak şekilde hareket ettirin ve ağzınızla “iiii” sesini yapın (bunu 10 kez yapın).
  4. Yüzük parmaklarınızı ağzınızn iki tarafına koyun, cildinizi yana doğru çekin ve çene çizginizdeki kasları parmaklarınızı dişlerinize geri getirmek için kullanın (bunu 10 kez yapın).

BALIK POZU

  1. Köprücük kemiğini ellerinizle iki taraftan tutun, bir gerginlik hissedene kadar başınızı yavaşça geriye doğru eğin.
  2. Sanki “au" diyormuş gibi bir ağızınızı bir balık gibi açıp kapayın.

CORRUGATOR KASI EGZERSİZİ

  1. İşaret parmağınızı alın ve kaşlarınızın arasında bulunan Corrugator kasınıza yerleştirin.
  2. Ardından, kaşlarınızı on kez yukarı kaldırın ve aşağı indirin. Kaşlarınızı antrenmanı ve esnemeyi daha güçlü hale getirmek için gidebildikleri yere kadar kaldırın.
  3. İşaret parmağınızı Corrugator kasınızın üzerinde tutun.

YANAK BURPEES EGZERSİZİ

  1. Sağ elinizi yüzünüzün sağ tarafına yerleştirin. Elinizi hafifçe yanak derinizi çekmek için kullanın.
  2. Şimdi, on defa sola doğru güçlü bir şekilde nefes verin. Başınızın yarattığı gerginliğe karşı gelmek için elinizden geleni yapın. 
  3. Şimdi sol elinizi sol yanağınıza getirin ve aynı egzersizi on defa tekrarlayın.

DÜŞÜNÜR POZU

  1. Bir yumruk yapın ve çeneninizi buraya yerleştirin. 
  2. Yumruğunuzdan yukarı doğru basıncı korurken, ağzınızı bu basınca karşı açın ve sonra tekrar kapatın. Yumruğunuzdaki basıncı korurken ağızınızı açmaya ve kapatmaya devam edin.
  3. Bunu on kez yapın.

HEY SMILEY EGZERSİZİ

  1. Ağzınızın köşelerini dışa doğru çekerek gülümseyin, yüzünüzü veya gözlerinizi buruşturmamaya çalışın.
  2. “İ" harfini söylediğinizi düşünün. Yüzünüzün geri kalanı tamamen hareketsiz olmalı.
  3. Bu pozisyonda kalmaya devam edin. Çok az güç sarf ettiğinizi hissedebilirsiniz, ancak aslında bu egzersiz ağzınızdaki küçük kasları hedefliyor ve köşelerde sarkmalardan kaçınarak bu kasları çalıştırıyorsunuz.
  4. Birkaç saniye bırakın ve tekrar gülümseyin.
  5. İki kanca ağızınızın kenarlarını dışarı çekiyormuş gibi ağzınızı yanlara doğru gerin. En az on saniye tutun ve ardından bırakın.


Etİketler