CİLDİNİZİ GÜZELLEŞTİRİN

Sağlıklı ve genç bir cilde sahip olmanın yolu doğru beslenmeden geçiyor!

Sofralarında düzenli sebze-meyve bulunduran, yağlı ve şekerli gıdalardan uzak duran kişiler cilt sağlıklarını ve güzelliklerini uzun yıllar sürdürebiliyor. Memorial Wellness Beslenme Danışmanı Dr. Dyt. Yonca Sevim, besinlerin cilt sağlığı üzerindeki etkilerini ve cildinize iyi gelecek besinleri ELLE Türkiye'ye anlattı.

BU BESİNLERE SOFRANIZDA MUTLAKA YER VERİN
Doğal gıdaların genel sağlığa önemli katkıları bulunmaktadır. İçeriğindeki fitokimyasallar, polifenoller, antioksidan içeren besinler, çeşitli metabolizmaları etkileyerek cilt sağlığını olumlu yönde etkiler. Zeytinyağında bulunan tekli doymamış yağ asitleri ve antioksidan polifenol bileşikler sayesinde yaşlanmayı yavaşlatır. Çiğ olarak salatalarda veya sebze yemeklerinde kullanılabilir. Her ne kadar sağlıklı bir yağ olsa da zeytinyağının aşırı tüketimi önerilmez. Antioksidan likopen içeriği sayesinde cildi güneşten koruyan domates zeytinyağı ile birlikte tüketilirse koruyucu etkisi artmaktadır. Güneş kremi kullanımı yine de ihmal edilmemelidir. 5 tatlı kaşığı domates püresi ve 1 tatlı kaşığı zeytinyağını 12 hafta boyunca tüketen kişilerin ciltlerinde, sadece zeytinyağı tüketenlere kıyasla %33 daha fazla güneş koruyucu etki gözlenmiştir. Domates püre haline getirildiğinde, içeriğindeki likopen miktarının arttığı unutulmamalıdır.

PULLANMA VE PÜRÜZLERE KARŞI BİTTER ÇİKOLATA
Kakaoda bulunan flavanoller ve antioksidan özellikteki bitki bileşenleri cildi nemlendirir ve dolaşımı düzenler. 12 hafta boyunca yüksek oranda kakao flavanolleri içeren içecek tüketen kadınlarda, tüketmeyenlere göre ciltteki pullanma ve pürüzlerde azalma gözlenmiştir. Kakaonun faydalarından yararlanıp, aynı zamanda kilo alımını önlemek adına günlük 28 gram veya 150 kalori olacak şekilde tüketim yapılmalıdır. Bir fincan türk kahvesi yanında bir kare bitter çikolata tüketebilirsiniz. Her gün kahve içen kadınlarda, içmeyenlere göre cilt kanseri riski daha düşük bulunmuştur. Kahve çekirdeklerinin kavrulma işlemine göre antioksidan içeriği değişir. Orta derecede kavrulma yöntemi tercih edilmelidir. Her gün bir fincan şekersiz Türk kahvesi ve bir kare bitter çikolata, hem kan şekerini dengeler hem de cilde ışıltı verir.

SİVİLCEYE KARŞI SARDALYA VE SOMON
100 gram sardalya, 1,5 gram omega 3 yağ asitlerini içerir. Omega 3 yağ asitlerinin, özellikle aknenin temel sebeplerinden olan inflamasyonu kırıcı etkileri vardır. Omega 3 yağ asitleri, sardalya ve sonra somon başta olmak üzere balıklarda yüksek oranda bulunmaktadır. Haftada en az 3 kez balık tüketimi bu anlamda çok önemlidir. Omega 3 yağ asitlerinin en iyi bulunduğu kaynaklardan biri de bitkisel yağlardır. Bu yağlar aynı zamanda çinko ve E vitaminini yüksek oranda içerdikleri için yaraların iyileşmesinde, doku hasarının korunmasında ve hücre yenilenmesinde önemli bir rol oynayarak cilt yaşlanmasını geciktirirler. Günlük 2 adet ceviz ya da 5 adet badem, fındık tüketimi bu anlamda çok iyi gelebilir. 

BOL SU İÇİN
Deri nemliliği için her gün 2,5 litre su içmek gerekmektedir. Su cildi nemlendirir ve kırışıklıkların azalmasını sağlar. Ayrıca vücudun toksinlerden arınması için de suya ihtiyacı vardır. Böylece cilt toksinlerden arınacak ve daha sağlıklı olacaktır. Su içmekte zorlanan kişiler şekersiz komposto, ayran, cacık olarak su alımını destekleyebilirler. Su içmeyi unutan kişiler saat planı koyarak su ihtiyaçlarını karşılayabilirler. Suyun yanında kırışıklarla mücadele için, bir günde 250 gram yeşil ve sarı sebzeleri tüketenlerin özellikle kazayağı bölgesi başta olmak üzere tüm yüzde daha az kırışıklık olduğu gözlenmiştir.

Etİketler