PARFÜM TRENDLERİ

Amerikalı parfümör Andor Hun'den parfüm trendlerini öğreniyoruz!

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 21 Ağustos 2014
PARFÜM TRENDLERİ



<#text>


<#text> Amerikalı parfümör Andor Hun, dünyanın en önemli üç burnundan biri olarak kabul ediliyor. Burnu bir buçuk milyon dolara sigortalı olan Andor Hun, MG Gülçiçek International Fragrance Company'de şef parfümör. New York'ta yaşayan ve İstanbul'u ikinci evi olarak benimseyen Hun, İstanbul'daydı ve ELLE'in sorularını sizler için yanıtladı!


<#text>


<#text> "Güzel kokmanız, güzel görünmeniz kadar önemlidir” diyor Andor Hun. “Kokunuzun yarattığı gizembaşka bir şeydir, insanların duygularına ulaşabilmenizi sağlayan güçlü bir faktördür” diye devam ediyor ve biz de hemen sorularımıza geçiyoruz.


<#text>


<#text> Andor Hun kimdir?


<#text> Ben Macar asıllıyım ve kokulara olan tutkum çocukluk yıllarımda saklıdır. Çocukken tüm vaktimi doğada geçirirdim; ormanın içinde dolaşıp tüm yaprakları, çiçekleri hatta yerde bulduğum odunları bile koklardım. Annem bana bütün sebzeleri, bitkileri, baharatları koklatıp fikrimi alırdı. Genç yaşlarımda botanik bahçelerinde dolaşarak çiçekleri, isimlerini araştırırdım. Hatta çiçeklerin dilini anlamak için Latince öğrendim. Eğitimime gelince, aslında hukuk ve felsefe eğitimi aldım. Tahsilimi tamamladıktan sonra bir süre Viyana'da yaşadım ve sonra Amerika'ya yerleştim. Bir esans firmasına başvurumun kabulü hayatımı değiştirdi. Çocuk yaşta bilmeden geliştirdiğim koku duyumu eğitimle birleştirerek parfümör olma yolunda ilk adımları attım. Firma beni Colombia Üniversitesi'ne kimya eğitimine gönderdi. Notaları tanımaya, burun hafızamı geliştirmeye ve binlerce kompozisyon yaratmaya orada başladım. Ve 50 yılı aşkın süredir bu serüvenimi sürdürüyorum.


<#text>


<#text> Siz nasıl kokulardan hoşlanırsınız?


<#text> Benim için parfüm teatral ve gizemli olmalı, kokladıkça koklamak istenmeli... Ben klasik, senelerle eskimeyecek ve haute couture parfümlerden hoşlanırım.


<#text>


<#text> Size göre hangi parfüm, hangi karaktere uygundur?


<#text> Dışa dönük ve cesur kişilikli kadınlar için, cazibesini anında ortaya koyabilen taze ve floral notlar uygundur. Gizemli ve şehvetli karakterler için yoğun oryantal notalar seçilebilir. Pudramsı notalar duygusal, narsist veya kalbi genç kadınlar içindir. Floral ve meyve notalarının birlikte kullanıldığı parfümler, lider ve iyimser karakterlerle eşleşir. Hırslı ve baskın karakterlere en uygunu, chypre notalar (aromatik, tatlı, oryantal koku grubu) barındıran parfümlerdir.~


Peki hangi parfüm, hangi an içindir?



<#text> Nasıl gece kıyafeti veya smokinle iş yerine gitmeyi tercih etmezseniz, kokunuzu da ona göre seçmeniz gerekir. Ancak gün içerisinde kendiniz kontrastlar yaratabilirsiniz. Güne narenciye-floral bir kokuyla başlayıp, günü akşam gideceğiniz yer ve ortama göre oryantal bir parfümle tamamlayabilirsiniz. Ayrıca bana göre, giyim gibi parfüm de mevsimle eşleşmeli. Olgun meyve dolu, yenilebilir hissi uyandıran parfümler sonbahar içindir. Pudramsı notalar, vücudu çok iyi sardığı için kışa daha uygundur. Floral notalar bahar zamanı kalbi uyandırır ve taze kokular yaz aylarında ten üzerinde mükemmel durur.


<#text>


<#text> Peki nasıl karar vereceğiz?


<#text> Öncelikle parfümün şişesine göre karar vermeyin derim ben. Bu şık bir kıyafet seçimi değildir. Nasıl bir kıyafeti vitrinden bakarak almazsanız, parfümü de şişesine bakarak seçmemelisiniz. Teninizde nasıl duruyor, ona dikkat etmelisiniz. Çok bilinen ve pahalı bir parfüm almak size kendinizi elit hissettirebilir, en son çıkan bir parfümü almak trendleri takip ettiğinizi gösterir ama ya gerçek siz? Sizin en dipteki arzularınıza, isteklerinize hangi tür koku hitap ediyor; ruhunuzu, kişiliğinizi ve gerçek sizi hangi parfüm yansıtıyor, bunun yanıtını bulmalısınız.


<#text>


<#text> Şu anda mevcut trend nedir?


<#text> Tematik, oryantal, floral pudramsı parfümlerin temsil ettiği gerçek esanslara bir dönüş var. Gül, lavanta, yasemin ve paçuli gibi. Ayrıca ağzının tadını bilen kişiler parfümün içeriğinde pralin notları arıyor. Ama aslında gerçek eğilim, kendinizi ve teninizi tanıyarak sizin için en doğru olan parfümü seçebilmenizdir. Ve belki de parfümleri karıştırarak kendinize özel parfümü yaratıp kendi imzanızı atabilmenizdir. Güzel giyinmek ve kendi tarzınızı oluşturabilmek için nasıl kendinize bir stil danışmanı tutuyorsanız ve bütün moda dergileriyle trendleri takip ediyorsanız, parfümünüz için de aynı özeni göstermelisiniz. Güzel kokmanız, güzel görünmeniz kadar önemlidir... Kokunuzun yarattığı gizem başka bir şeydir, insanların duygularına ulaşabilmenizi sağlayan güçlü bir faktördür.


<#text>


<#text> Son dönemlerde parfüm sektöründeki trendler neler olacak?


<#text> Parfüm sektöründe birçok değişiklik meydana gelecek: Markalar, duyulara yönelik eşsiz kavramlar üzerine yoğunlaşacak. Yani parfümde de modada olduğu gibi eskiye dönüş var, özellikle 70'lere... Bugün hala klasikliğini koruyan, “oldtimer” dediğimiz parfümler gibi hazırlanan kompozisyonlar, yeni trend olarak gündemde. Yıllar geçtikçe eskimeyecek kokular tasarlamak daha anlamlı hale geliyor. Ayrıca niş parfüm trendinin de genişleyerek arttığını gözlemliyoruz. Çünkü artık herkes farklı kokmak istiyor ve ne kullandıklarının bilinmesini istemiyorlar. Doğallığa ve geçmişe duyulan özlemle birlikte kendi duyularına yönelik, kendilerini ifade edebilen ve kendilerini farklılaştıracak ürünlerin arayışında herkes... Yeni trendlerde en önemli konulardan bir diğeri “yeşil”... Yeşil, taze, aromatik, suda yaşayan, narin, temiz, ferah notalar. Stilettolarınızı ayağınızdan çıkartın ve büyülü yeşillikler içinde bir bahçeye kendinizi bırakın. Yani yaşam biçimimizdeki doğaya dönüş ve beslenme biçimimizdeki organik gıdalara yönelme, parfüm sektöründe de gündemde. Aslında bu trend 2011'de başladı, ileriyi görebilen markalar bu notalara yönelik parfüm lansmanlarını yaptılar bile. Diğer yeni bir trend “gourmand” notalar. Tatlı ve patisserie konsepti; meyveli, şekerli, bonbon, vanilya, çikolata gibi iştah açıcı, damak lezzetine yönelik kokular gündemimizde. Esansların kullanım alanı da genişledi. Parfüm, ev kokuları, kişisel bakım malzemeleri, kozmetik dışında akaryakıt gibi aklınıza bile getiremeyeceğiniz sektörler, esans talebinde bulunuyor şimdi.


<#text>   


<#text> ESRA ÖZÜBEK

SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

Bu ay kapağımızda 2024'e farklı ve çok heyecanlı başlangıçlarla giren Eda Ece var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.