Bu sene moda sektörü en önemli değişimlerinden birini geçirdi! Londra Moda Haftası’nda İngiliz Moda Konseyi tarafından yasaklanan kürk kullanımından sonra Los Angeles, kürk satışını yasaklayan en büyük şehirlerden biri oldu. Bilinçlenen tüketiciler daha çevreci ve sürdürülebilir alternatifler ararken, lüks markalar da bu farkındalığa eşlik etmeye karar verdi.
Gucci, Burberry, Versace derken birçok lüks marka kürk üretimini sonlandırarak, teknoloji ile yeni kürk alternatifleri arayacaklarını açıkladılar. Kürkün yanı sıra angora, tiftik ve egzotik deri gibi materyalleri de kullanmayı bırakacağını açıklayan Diane von Furstenberg, anti-kürk hareketine katılan en son marka oldu.
Hayvan hakları için en önemli gelişmelerden biri sayılan anti-kürk hareketi, tüm moda dünyasını etkisi altına alacak gibi görünüyor. 2018’de anti-kürk olacağını açıklayan markalar için fotogaleriye göz atın!

DIANE VON FURSTENBERG
DVF, geçtiğimiz günlerde PETA ve Humane Society ile bir araya gelerek, kürk kullanmayacağını açıkladı. Suni kürk için alternatifler üreten DVF, 2015’ten beri kürk, tiftik, egzotik deriler ve angoranın koleksiyonlarının sadece %15’ini oluşturduğunu söyledi. CFDA’in Başkanlarından biri olan Diane von Furstenberg ve DVF CEO’su Sandra Campos, markalarının tüm sorumlulukları yerine getireceğini ve moda uğruna hayvan zülümlerine son vereceklerini duyurdu.
Getty Images
BURBERRY
Yeni Kreatif Direktör, Riccardo Tisci’nin ilk koleksiyonu ile beraber, bünyesinde değişikliklere giden Burberry, kürk kullanmayacağını açıkladı. Bir basın açıklaması ile varolan kürk ürünlerini de yok edeceğini söyleyen Burberry, satılmayan ürünleri yakmaya da son vereceğini açıklamıştı. Ellerinde kalan ürünleri bağışlayacağını veya indirim ile satışa sunacağını söyleyen Burberry, çevreye olan sorumluluklarını yerine getireceğine söz verdi.
Getty Images
VERSACE
“Moda için hayvanların ölmesini istemiyorum, bu doğru değil,” diyen Donatella Versace, moda dünyasında şok etkisi yaratmıştı. 2019’dan itibaren markalarının tamamen anti-kürk olacağını duyuran ünlü marka, koleksiyonlarının daha sürdürülebilir ve çevreci olacağını belirtti. Bu açıklamadan sonra Londra’da çevreci bir mağaza açan Versace, ekolojik mağaza trendini Miami ve Munich’e taşımayı planlıyor.
Getty Images
FURLA
Geçtiğimiz Mart ayında, İtalyan marka Furla Cruise 2019 koleksiyonundan itibaren anti-kürk bir marka olacağını açıklamıştı. Kasım ayında satışa sunulacak olan tasarımlar, tamamen kürksüz olacak. Ünlü aksesuar markası, geçtiğimiz senelerde kürk ve egzotik deri kullanımını minimale indirmişti. 2018’de tamamen kürksüz tasarımlar yapacağını duyuran Furla, tüketicilerin çevreye duyarlı ve etik isteklerini yerine getireceğini belirtti.
Getty Images
GUCCI
Geçtiğimiz Sonbahar sezonunda, kürk kullanmayacağını söyleyen Gucci, İlkbahar 2018 koleksiyonlarının üretimini kürksüz tamamladı. Ellerinde kalan kürk parçalarını bağış için açık artırmaya çıkaran Gucci’nin CEO’su Marco Bizzarri, İtalyan modaevinin sürdürülebilir olacağına dair söz verdi. Hayvan haklarını koruyan Fur Free Alliance’a katılan Gucci, moda sektörü için kürk alternatifleri arama konusunda işbirliği yapıyor.
Getty Images
DKNY VE DONNA KARAN
Hayvan hakları protestocuları ve PETA tarafından defalarca uyarılan Donna Karan ve DKNY, sonunda markaları için değişime gitti. Sonbahar 2019’dan itibaren anti-kürk olacağını açıklayan ünlü marka, Human Society ile beraber çalışacak.
Getty Images
MAISON MARGIELA
Kürk kullanımından vazgeçen isimler arasında John Galliano da yer alıyor! Maison Margiela’nın Kreatif Direktörü John Galliano, Elle Fransa’ya verdiği röportajda, PETA’in Başkan Yardımcısı Dan Mathews ile karşılaşmasının fikrini değiştirdiğini söylemişti. Kısa süre önce vejetaryen beslenme tarzını benimseyen Galliano, Maison Margiela’nın anti-kürk olmasına karar verdi.
Getty Images
MICHAEL KORS
Jimmy Choo’yu satın aldıktan bir ay sonra, anti-kürk olacağını açıklayan Michael Kors, kürk üretimini durdurdu. Kumaş üzerinde yapılan teknolojik gelişmeleri ile hayvan kullamadan erişilebilen lüks suni kürk dokusunun, marka için sürdürülebilir bir alternatif olduğunu söyleyen CEO John Idol, bu kararın markaları için yeni bir bölüm olduğunu belirtti.
Getty Images