Balmain'den Modada Dijital Teknoloji Kullanımı İçin Yeni Bir Adım

Fransız lüks markası, tanıttığı 3D uyum fonksiyonu ile foto-gerçekçi dijital denemeler sayesinde çevrimiçi alışveriş deneyimine yeni bir boyut kazandırıyor.

Buse Saray BUSE SARAY 16 Kasım 2023
Balmain'den Modada Dijital Teknoloji Kullanımı İçin Yeni Bir Adım

Balmain, çevrimiçi alışverişi baştan sona değiştirecek, daha etkileşimli hale getirmek amacıyla yeni bir 3D uyum fonksiyonunu tanıttı. Bu yeni teknoloji, müşterilere giysileri sanal bir ortamda deneme ve uyumunu daha gerçekçi bir şekilde değerlendirme imkanı sunarak, çevrimiçi alışveriş deneyimini zenginleştiriyor. Balmain'in bu adımı, moda endüstrisinde dijital teknolojilerin giderek artan bir şekilde benimsenmesine bir örnek teşkil ediyor.



Fransız lüks markası, web sitesine 3D dijital stil ve deneme deneyimini entegre etmek için Los Angeles merkezli moda teknoloji firması Bods ile işbirliği yaptığını açıkladı. Müşteriler, kendi ölçülerine uygun 3D avatarlar oluşturarak; markanın fotogerçekçi tasarımlarını sanal olarak deneyebilecekler. Bu yeni özellik, giysi uyumsuzluğunun iade nedeni olduğu durumlarda iade sayısını önemli ölçüde azaltmayı hedefliyor.

Balmain CEO'su Jean-Jacques Guével'e göre, bu durum markanın kendisine koyduğu sürdürülebilirlik hedefleri için uygun, çünkü markanın karbon ayak izini azaltmak ve tüketici deneyimini artırmak; net bir şekilde kazan-kazan durumunu yaratıyor.


Balmain'in baş dijital sorumlusu Simon Cottigny, sanal muadillerinin orijinallere olan sadakatini öven bir açıklama yaparak, bu işlevin dönüşüm oranını artıracağını ve nihayetinde iade oranlarını düşüreceğini belirtti ve tüketicilere daha güvenli kararlar verme konusunda yardımcı olacağını da ekledi.

Moda teknoloji şirketinin CEO'su Christine Marzano ise Bods'un misyonunun "benzersiz özellikleri onurlandırmak ve teknolojimizi entegre ederek yüksek bir deneyim yaratmak" olduğunu belirtti ve bu yaklaşımın lüks marka ortakları ile uyumlu olduğunu ekledi.

Balmain, daha önce artırılmış gerçeklik içeriği ve defilelerini canlı yayınlama içeren bir uygulama başlatmıştı; bu, Rousteing'in modayı demokratikleştirme çabalarının bir parçasıydı.

Fransız marka ayrıca 2018'de Yoox Net-a-porter Group ile ortaklık yaparak dijital bir bayilik açtı ve aynı yılın sonunda Milan mağazasında sanal gerçeklik denemelerine başladı, bu da başlıca high-tech girişimlerinden sadece biriydi.

 


SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Temmuz-Ağustos Sayısı

ELLE Temmuz-Ağustos Sayısı

ELLE Temmuz-Ağustos sayısı 80 sayfalık ELLE Style Awards 2024 eki ile birlikte çıktı!

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.