BEYONCÉ’NİN TAKDİMİDİR!

“Black Is King” başlıklı Disney Plus filminde ağzımızı açıkta bırakan bir moda şöleniyle radarımıza almamız gereken yeni tasarımcıları bu kez Kraliçe B seçti.

Tiwa Savage, Wizkid ve Salatiel’a kadar birçok ismi üç kıtada toplayarak bir sene boyunca film çekiyor ve bundan kimsenin haberi olmuyor. Biz faniler ise Noel ağacının altında hediye bulmuşçasına bir sabah gözümüzü açtığımızda seviniyoruz. Beyoncé, izleyicisini şaşırtmayı çok iyi biliyor. Daha da önemlisi yıldız olma gücünü en iyi kullanan sanatçıların başında geliyor. Aksi halde böyle bir prodüksiyonun varlığı sadece kreatif zihinlerin bir masa başında çevirdiği geyiklerden öteye gidemezdi. Üstelik Kraliçe Arı’nın başarısı sadece ağzımızı açık bırakmakla kalmıyor. Black is King, geçtiğimiz yıl vizyonda izlediğimiz ‘The Gift’ için bestelenen şarkılar için üretilmiş bir film. Sanatçının köklerine, siyahların kültürüne bir saygı duruşu. Bir taraftan da çocukluğumuzun (en azından benim için) en ikonik yapımlarından biri olan ‘The Lion King’in yeniden yorumlanışı. Yapımın prodüktörleri arasında aynı zamanda filmin yayın haklarının da sahibi ve bir streaming platformu olan Disney Plus var. Mecra, bu filmin yayınlanmasının ardından bünyesine 22 milyon yeni üye kattı. Öte yandan ‘Already’ başlıklı videosunda giyindiği ay baskılı Marine Serre tulumu da, tasarımcının adının Google’de yüzde 426 oranında daha fazla aranmasına neden olmuş. 

Beyoncé ve ekibin seçtiği kıyafetler ve saç stilleri sanatçının köklerine, siyahların kültürüne bir saygı duruşu. Yukarıda (saat yönünde) Alon Livné, Loza Maléombho ve Timothy White tasarımlarıyla.

Haliyle gözümüzü filme çevirdik ve Beyoncé onaylı yepyeni markalara bir göz attık. Birleşik Devletler’den Afrika kıtasına kadar yepyeni tasarımcıların kim olduklarına bakmadan da hatırlatalım, Valentino Couture’dan Mary Katrantzou’ya, Mugler’den Molly Goddard’a, Erdem ve Burberry’e kadar uzanan bir dolap gözlere bayram ettiriyor. Bu sırada Beyoncé’nin stilisti Zerina Akers ise sinema dergisi Variety’e verdiği röportajda prodüksiyonun büyüklüğünü anlatırken “Bir noktadan sonra kaç farklı kıyafet ve marka kullandığımızı saymayı bıraktık. Çünkü geniş planlarda senkronize hareket eden onlarca kişi vardı.” Kısacası bir insanın bir ömre sığdırabileceğinden çok daha fazla kıyafet hazırdı o setlerde. Konu güzellik kısmına gelince, ekip bu kez tamamıyla yerel Afrika halklarının saç stillerini tanıttı. Bantu knotts (Sahraaltı’nda yer alan etnik bir halkın örgü şekli), Mangbetu ve Kongo halklarının kendilerine özgü olan motifleri siyahların kültürünü kutluyordu.

WENDY NICHOL

Bir konuda hemfikir olabiliriz. Black is King’in en ruhani ve insanı dinlendiren kısmı açılış klibi. Buradaki en büyük pay Wendy Nichol tasarımı beyaz uçuşan elbise. Manhattan çıkışlı markanın alametifarikası da zaten uçuşan kumaşlar ve elbiseler. Tasarımcının Instagram profiline girdiğinizde de şaşırtıcı bir notla karşılaşıyorsunuz: “Sadece Beyoncé ve diğer kraliçeler ve krallar için tasarlarım.”

@wendynichol

AREA

Parsons’daki eğitimleri sırasında tanışan Beckett Fogg ve Piotrek Pansczczyk’in markası Area, biri Kentucky, biri de Polonyalı iki arkadaşın Calvin Klein ve Chloé’de geçirdikleri yılların ardından kuruldu. Area, Beyoncé’nin ışıldayan pançosunun yanı sıra ELLE dergisinin Amerikan edisyonunun Eylül kapağındaki rap yıldızı Cardi B’nin görünümünün de arkasındaki isim. Kısacası yılın yükselen markasına bakıyorsunuz!

@area

LOZA MALÉOMBHO

Geometrik kesim siyah beyaz ceketin tasarımı, Fildişi Sahilleri’nden Loza Maléombho’ya ait ve tarzını “Afrikalı kraliyet ailelerinin imajını yeniden yaratıyorum” şeklinde anlatıyor. Bölgenin etnik danslarından ilham alan koleksiyon ve Beyoncé’nin taşıdığı parça bir anda yılın en çok konuşulan görünümlerinden biri oldu. @lozamaleombho

L’ENCHANTEUR

Beyoncé vücudunu boyayıp ağaç dalları arasında kamufle olduğunda onu ele veren şey kulaklarından sallanan bir çift altın küpeydi. Aksesuarların sahibi ise ikiz kız kardeşler Dynasty ve Soull Ogun. Markanın yaymak istediği fikrin arkasında ise zamansız ruhanilik kavramı yatıyor. 

@l_enchanteur

TIMOTHY WHITE CUSTOM

Queen B, Kongo’ya özgü ‘edamburu’ saç stiliyle sadece Mangbetu kabilesine selam göndermekle kalmadı, aynı zamanda yüksek statüyü sembolize eden saç stilini kraliçelere layık Timothy White tül elbisesiyle de harmanladı. 

MICHAELA STARK

Koleksiyonlarında genelde kadının bedeniyle olan ilişkisine odaklanan Michaela Stark’ın asıl rol çalan parçaları ise iç çamaşırları. Kendisi aynı zamanda bir sanatçı ve özellikle modanın dayatması sonucunda kadınların vücutlarının belirli bölümlerinin zoraki kapatılmasıyla ilgileniyor. 

@michaelastark

ALON LIVNÉ

Tel Aviv çıkışlı Alon Livné’nin elbiselerini her ne kadar filmde Laurel DeWitt’in görkemli şapkalarına eşlik ederken görsek de aslında heykelsi duruşlarıyla rol çalmasını çok biliyorlar. Markanın uluslararası arenada adının duyulmasını sağlayan parçaları ise gelinlikler. Bunun dışında tasarımcının ilham kaynakları arasında Ortaçağ’a ait karanlık ritüeller yer alıyor. @alonlivn

YAZI: Aykun Taşdöner

ELLE Türkiye Eylül sayısından alınmıştır.