Geçtiğimiz aylarda lüks markaların sezon sonları, kalan kıyafetleri yaktığı haberi herkesi şaşırtmıştı. Buna karşı olarak protesto edilen markalardan ilk adımı Burberry attı. Çevreci grupların protestolarına karşı, satılmayan ürünleri yakmama kararı alan Burberry aynı zamanda kürk kullanmayacağını da açıkladı.
2018’in başlarında, İngili markanın, bir senede, £28.6 milyon değerinde kıyafet, çanta ve parfüm yaktığı ortaya çıkmıştı. Beş sene içinde £90 milyon değerinde satılmayan ürün yakan Burberry, çevreci dernekler tarafından protesto edilmişti.
Moda sektöründe sıklıkla görülen uygulama, birçok lüks marka tarafından yapılıyor. Burberry gibi markalar satılmayan ürünlerin indirimlere ve outlet mağazalarına düşmesini engelleyerek marka imajını korumak istiyordu. Daha önce kararlarını savunan Burberry, şimdi satılmayan ürünleri geri dönüşüm veya bağış için kullanacağına söz verdi.
“Modern lüks kavramı sosyal ve çevre için sorumluluk sahibi olmayı gerektiriyor. Bu inanç Burberry’nin merkezini ve uzun dönemli hedeflerini oluşturuyor.” diyen Burberry CEO’su Marco Gobbetti, yenilikleri ve yaratıcıkları sadece tasarımlarına değil, şirketin her bölümüne yansıttıklarını söyledi.
İngiliz marka bu değişime ek olarak gerçek kürk kullanmaya son vereceklerini de açıkladı. Tavşan, tilki, vizon ve Asya rakunu gibi kürkler kullanan Burberry, Eylül ayındaki koleksiyonlarından itibaren kürk kullanmaya son veriyor.