CHANEL MODADA BİR İLKE İMZA ATTI

Modanın geleceği dijital mi?

Son dönemlerde moda sektöründe gerçekleşen gelişmeler aklımıza şu soruyu getiriyor: “Modanın geleceği dijital mi?” Birçok moda haftası online platformlara taşınırken markalar da bu yönde inovatif adımlar atıyorlar. Defilesini video gösterimi ile sunan ilk marka olan Chanel, 8 Haziran’da Cruise koleksiyonunu tanıttı. Önceki yıllarda Küba’dan Kore’ye kadar birçok farklı noktada gerçekleşen Cruise şovları bu yıl Mayıs ayında Capri’de gerçekleşecekti. Sosyal izolasyon ve salgın süreci sebebi ile planlarını yeniden gözden geçirmek zorunda kalan Chanel Artistik Direktörü Virginie Viard, “Adapte olmamız gerekiyor. Elimizde olan kumaşları kullanmak zorunda kaldık, koleksiyon Akdeniz yolculuğu etrafında şekillendi” dedi. 

Virginie Viard, 1960’lı yılların Fransız ve İtalyan deniz kıyılarının ihtişamından ilham alan yeni koleksiyonu “Tekerlekleri olan küçük bir valizde ve işlemeli bir çantada taşınabilecek bir gardırop” diye açıkladı. Chanel’e daha sade bir yorum getiren Viard, yeniden seyahat edebildiğimiz zamanlar için hayal gibi bir gardırop hazırladı.


Dijital inovasyonlarına rağmen Coronavirüs salgınının bitmesi sonucunda eski düzenlerine geri dönmeyi planlayan Chanel, sağlık durumu düzeldiğinde koleksiyonlarını ve defilelerini geleneksel takvimde göstermeyi sürdürecek. Chanel’in Başkanı Bruno Pavlovsky, “Chanel’de ilk defa bir koleksiyonu defilesiz gösteriyoruz. Bunu, başka bir format ile bu sunum şekli ile telafi etmeye çalışıyoruz” diyerek Chanel’in internet sitesinden ve sosyal medya platformlarından bir video ve lookbook’un paylaşıldığını açıkladı. Pavlovsky, 15 Kasım’da satışa sunulacak olan Cruise koleksiyonu ile beraber pandemi sebebiyle satılamayan İlkbahar koleksiyonlarını da yeniden satışa sunmak istediklerini dile getirdi. Cruise koleksiyonunun tüm şirketi yeniden toparlama sürecine dahil ettiğini belirten Pavlovsky, yeni projelerinin Couture koleksiyonu üzerinde çalışmak olduğunu açıkladı. “Hayat devam ediyor,” diyerek Couture koleksiyonunun çalışmalarının sürdüğünü belirten Pavlovsky, Chanel’in Couture tasarımlarının 7 Temmuz’da Dijital Paris Couture Moda Haftası bünyesinde yayınlanacağını ekledi. 


Gucci, Giorgio Armani ve Dries Van Noten gibi birçok marka senede 6 defile içeren geleneksel moda takviminden uzaklaşma kararı alırken Pavlovksy, Chanel’in bu sistemden vazgeçmeyeceğini söyledi: “Biz iki sınırsız koleksiyon yerine altı daha odaklı koleksiyon tercih ediyoruz. Bu ritmi seçtik ve bu ritmi seviyoruz ve müşterilerimizin de mağazalarda bu koleksiyonları görmek istediğine inanıyoruz. Bu nedenle geleneksel takvime bağlı kalacağız ve buna paralel olarak defileler bir markanın yaratıcılığını ve ustalığını sergilemek için en iyi yöntemlerden biri.”

Ekim ayında podyuma dönmeyi planlayan Chanel, Paris’te gerçekleşecek 2024 Yaz Olimpiyatları sebebiyle renovasyona girecek olan Grand Palais’da son defilelerini gerçekleştirmek istiyor. “Grand Palais’ın renovasyonu için ana sponsoruz ve bir şekilde Yaz Olimpiyatlarından sonra da mekana geri dönmek istiyoruz,” diyen Pavlovsky, Chanel’in ikonik şovlarının bir Karl Lagerfeld imzası taşıdığını ekledi. 


Dijitalleşme konusunda önemli adımlar atan Chanel, defilelerin ve sunumların küresel sorunlar sebebiyle online platformlara taşınmasına rağmen internet üzerinden satış yapmamakta ısrar ediyor. Markalarının temel değerlerini korumakta kararlı olan Pavlovsky, “İnternet üzerinden satış başlatmayacağız. Böyle iyi çalışıyoruz. Belki online satış yapsak üç katı daha fazla çanta satarız ama markaya uzun soluklu bir bakış içindeyiz,” diye belirtti. 


Etİketler