Gısele Bundchen

ELLE ve Gisele Afrika için (RED) Projesinde Buluştu.

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 23 Şubat 2013
Gısele Bundchen
Afrika'da yıllardan beri devam eden AIDS trajedisine karşı moda dünyası sessiz kalmıyor. (RED) projesi sayesinde bu ölümcül virüsü durdurmak için illa botlarınızı giyip ‘cepheye' gitmeniz gerekmiyor, ayağınızda Manolo Blahnik'leriniz varken de çok faydalı olabilirsiniz.” diyor (RED) kurucusu ve U2 solisti Bono. (RED), arkasında çok emek olan büyük bir projenin tüketici ayağı. Ve bu tüketici tahmin edilenden çok daha güçlü. “Onun gücü sizin cüzdanınızda.” diyor Bono. Projenin adının “red” yani kırmızı olmasının sebebi ise kırmızı rengin acil durum çağrışımı yapması. Malum, Afrika'da HIV virüsünü taşıyanların tedavilerinin sonuçsuz kalması sebebiyle günde 4.000 kişi hayatını kaybediyor, dolayısı ile Afrika kırmızı alarm vermeye çoktan başladı! (RED), ne bir kampanya ne de bir yardım fonu olarak değerlendiriliyor. (RED), başlı başına, özel sektör alanındaki paraların 2002 yılında kurulan ve “Global Fund” olarak tanımlanan uluslararası yardım kuruluşuna akmasını sağlıyor. Nasıl mı? Tabii ki alışveriş sayesinde! (RED) etiketli ürünler ilk olarak 2006 yılında İngiltere'de daha sonra da ABD'de satışa sunuldu. Bu ürünleri satın aldığınız takdirde, karın belli bir kısmı direk “Global Fund” kuruluşuna gidiyor. Ne tüketici yardım için fazladan ödeme yapıyor ne de para marka sahiplerinin eline geçiyor. Her şey gayet sorunsuz bir şekilde amaca ulaşıyor ve Afrika'da AIDS virüsü ile yaşam mücadelesi veren hastaların ilaçları karşılanıyor. Daha henüz kesin bir tedavi yöntemi bulunmayan hastalığın ARV ilaçlarının altmış günlük kullanımı sonucunda hastanın daha rahat günlük seyrine devam edebildiği kanıtlandı. Bono, başarılı bir sanatçı olmasının yanı sıra çok faal ve duyarlı bir insan olarak pek çok kampanya, organizasyon ve hareketi destekliyor. Ve tabii ki (RED) projesinin de önemli bir parçası.~ Herkesin kendisi gibi dünyayı gezip, örneğin bu çalışma için kendi gibi (defalarca) Afrika kıtasına gidip yaşanan trajediyi bizzat görüp yerinde bir şeyler yapamayacağını biliyor. Dolayısıyla Bono ve onun gibi gönüllüler, herkesi (RED) etiketli ürünler satın almaya davet ediyor. Bugün (RED) sayesinde 80.000 kişinin ilaç ihtiyacı karşılanıyor ve yoğun destek ve ilgi sayesinde bu sayının hergün daha da artacağı düşünülüyor. Desteklerin çoğu tüketiciler tarafından gelse de (RED) gönüllüleri arasında Scarlett Johansson, Christy Turlington, Kanye West, Chris Rock ve dünyanın en çok kazanan mankenleri arasında ilk üçe yerleşen Gisele Bündchen gibi ünlü isimler de bulunuyor. Bugünün ünlü top model'i Gisele, çocukluk yıllarında yoksul bir çevrede büyümesi sebebiyle projenin yeni yüzü olması konusunda teklif gelince büyük bir zevkle teklifi kabul etti ve AIDS savaşına o da destek oldu. Naomi ve Kate'ten sonra soyadını kullanmasına gerek kalmayacak kadar popüler olmayı başaran Gisele daha on üç yaşındayken, Sao Paolo'da hamburger almak için gittiği büfede New York'lu  bir manken ajansı sahibi tarafından keşfedildi. Böylece Gisele'in hikayesi başlamış oldu. Kaslı ve uzun bacakları, kıvrımlı vücudu ve müthiş seksi bakışları sayesinde o artık her yerdeydi! Podyumda, kampanya çekimlerinde, reklamlarda, Lanvin, Versace, Balenciaga, ve Chloé defilelerinde ilk sıralarda yer alıyordu. “Mankenlik kariyerime adım attığım ilk yıllarda New York'a taşındım. İlk beş yıl boyunca 99 cent'lik kahvaltılar yiyordum, param ancak ona yetiyordu.” diyen Gisele bugün moda dünyasının en önemli isimleri arasında geliyor. Birçok tasarımcıya ilham kaynağı olan ünlü top model için Karl Lagerfeld “Kadın fotoğrafı çekmek istediğim zaman, Gisele'i arıyorum.” diyor. Son on iki yıldır ABD'de yaşayan manken özünü korumaya devam ediyor. Brezilya'da doğup büyüyen güzel, adrenalini yüksek konuşmasından ve neredeyse vahşi olarak tanımlanabilen doğasından hiçbir şey kaybetmediğini vurguluyor.~ Gisele, “New York'a geldiğim zamanlarda hemen annemi arayıp ilk izlenimlerimi anlatmıştım. Brezilya'da biz, etrafımızla her zaman bir diyalog içerisindeyizdir. İnsanlarla fiziksel etkileşim çok doğal karşılanır fakat New York'ta herkes çok içine kapanık ve mesafeli gelmişti.” diyor. Elle çekimi için biraraya geldiğimizde ellerini kollarını sağa sola rahatça savurarak konuşan ve sanki bizleri yıllardır tanıyormuşçasına içini döken Gisele, makyözün işini çok az makyaj kullanarak kolaylaştırıyor. Moda çekimi hazırlıkları yapılırken gözlerimiz “haute couture” kıyafetleri, Cartier mücevher takımlarını ve Jimmy Choo ayakkabıları arıyor ama bulamıyor. Gisele için seçilen kıyafetler salaş Gap tişörtlerden, rahat Converse ayakkabılardan ve Armani bileziklerden oluşuyor. Hepsinin tek ortak noktası kendi markalarının yazıldığı etiketlerinin yanı sıra ürünlerin üzerlerinde bulunan (RED) logosu. Bono'nun projesine desteği moda çekimi ile sınırlı değil. Bündchen, (RED)'in ilk kurulduğu yıllarda AMEX (RED) için massai savaşçıları kılığında poz vermişti. Daha sonra da yine aynı proje için New York sokaklarında yüzüne “Ben Afrikalıyım” yazısı yazdırarak dolaşmıştı. Forbes dergisi tarafından dünyanın en zengin mankenleri arasında gösterilen hayır sever Gisele, “Ben yoksulluğun ciddi boyutlarda olduğu bir ülkede büyüdüm. Sokak kenarlarında küçük çocukların uyuşturucu sattıklarını ve tiner kokladıklarını hala hatırlıyorum. Dolayısı ile yoksul hayatın getirdikleri ve götürdükleri benim zihnimde soyut bir gerçek değil. Her zaman elimden bir şey gelse de yardım edebilsem demişimdir içimden.” diyor. Çocukluğunu Sao Paolo'nun 10.000 nüfuslu Horizontina kasabasında geçiren Gisele, Noel zamanı çevresinden topladığı oyuncak ve kıyafetleri yoksullara verirmiş. “Brezilya'daki yoksulluk gözle görünür şekildeydi. Kaçmanız ya da duyarsız kalmanıza imkan yoktu. Günümüzde ben dahil olmak üzere, zenginlerin yaşam standardı ile fakirlerin sefaleti arasındaki uçurum beni hem kızdırıyor hem de korkutuyor.” diyor.~ Bazı ünlüler yardım kampanyaları için kendi isimlerini duyurmak adına poz verirken Gisele tüm samimiyeti ve yardımseverliliğiyle idealist yapısını gösteriyor. Duyarlılığıyla tanınan ve moda platformunda seçiciliğiyle dikkatleri çeken 28 yaşındaki manken sonunda bir iş kadını olarak da karşımıza çıktı. “Ipanema” adlı parmak arası terlik koleksiyonundan elde ettiği gelirin bir kısmını Brezilya'daki amazon ormanlarını kurtarma yararına bağışlıyor, aynı zamanda blog'unu her hafta güncelleştiriyor ve kriz döneminde daha az harcama yapma konusunda okurlarına ipuçları veriyor. Son olarak, ELLE okurlarına ne konuda tavsiye vermek istersiniz sorusuna ise; “Kalbinizin ve iç güdülerinizin sesini dinleyin. Beğendiğiniz bir şeyi satın alarak başkalarına yardım edebilme imkanınız varken, bu fırsatı değerlendirin” diyor.





BU VERİLERE KULAK TIKAMAYIN...


Dünya çapında 33 milyon kişi HIV/AIDS virüsü taşıyor. İki seçeneğiniz var: Bu konuda hiçbir şey yapmamak ya da harekete geçmek. (RED) etiketli ürünleri satın almak bunlardan biri (üstelik en kolay alternatif). (RED) etiketli ürünleri Converse, Gap, Emporio Armani, Apple, Hallmark, Dell, Microsoft ve Starbucks'larda  (sadece İngiltere için geçerli) ve American Express'te bulabilirsiniz. Yukarıda adı geçen (RED) etiketli bir ürün (veya hizmet) satın aldığınızda, söz konusu marka (RED) organizasyonlarına önemli bir bağışta bulunuyor. Çoğu zaman günde sadece iki hap almak dahi HIV/AIDS hastalarının günlük hayatında büyük bir fark yaratabiliyor. Son iki yıl içerisinde 2,5 milyondan fazla insan bu bağışlardan yararlanma fırsatı buldu.



SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Mart Sayısı Çıktı!

ELLE Mart Sayısı Çıktı!

Baharı Hande Erçel ile karşılıyoruz.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.