GUCCI X ADIDAS

İkonik ‘The Royal Tenenbaums’ filmi yine podyuma taşındı!

Modada film ve popüler kültür dokunuşlarını görmekten daha heyecan verici ne olabilir ki? HBO’nun ‘Euphoria’ serisinin etkisi moda haftalarında devam ederken, Milano Moda Haftası’nda da bunun eksik olması beklenemezdi. Defilelerin en ön sırasında yer alan ‘Euphoria’ yıldızları aynı zamanda podyumda bizzat yürüdüler. Son yılların trendlerini belirlemekle kalmayan ‘Euphoria’ dizisi şimdi ise defilelerde gördüğümüz tasarımlara ilham kaynağı oldu. 



Popüler kültürü bu kadar benimseyen bir marka ise Gucci. ‘House of Gucci’ filmi ile popüler kültür manşetlerini domine eden Gucci, Adam Driver ve Lady Gaga’nın Alpler’de vintage Gucci kıyafetleri ile görüntülendiğinden beri radarımızdan asla düşmüyor. 



Geçtiğimiz Cuma günü Milano Moda Haftası takvimine geri dönüş yapan Gucci, ‘Exquisite Gucci’ adlı koleksiyonu ile A$AP Rocky ve Rihanna gibi davetlilerine beklenmedik tasarımlar sergiledi. Aksesuar ve sartorial giyime farklı bir bakış açısı kazandıran Alessandro Michele, markanın maksimalist ve abartı stillerini Adidas ile buluşturdu. Atletik, sartorial ve vintage silüetleri bir araya getiren Michele, Wes Anderson’ın 2001’deki ‘The Royal Tenenbaums’ adlı filminin estetiğini podyuma taşıdı. Daha önce de bu filmden ilham aldığı söylenen Michele, ilk Gucci koleksiyonundan beri Anderson’a olan hayranlığını kanıtlıyor. Sonbahar Kış 2015 sezonunda Anderson estetiğini podyuma taşıyan Michele, Margot Tenenbaum karakterine benzer modeller ile izleyenleri şaşırtmıştı. Daha sonra İlkbahar Yaz 2017 koleksiyonu için Margot’nun duvar kağıdını andıran turuncu zebra desenleri ile karşımıza çıkan Michele’nin kesinlikle bir Anderson hayranı olduğunu söyleyebiliriz. 


Şimdi ise ’Exquisite Gucci’ koleksiyonu ile Chas ve Richie Tenenbaum’u spot ışıkları altına alan Michele, eşofman takımları ve Adidas’ın ikonik üç bant çizgileri ile ‘The Royal Tenenbaums’ filmini yeniden acanlandırdı. Margot Tenenbaum karakterini unutmayan Michele, suni kürklü bir tasarımı Adidas’ın üç çizgili beresi ile tamamladı. Gen-Z neslinin vintage filmlerden ve dizilerden esinlenerek giyindiği 2022 yılında Gucci’nin herkese hitap eden Adidas dokunuşunu popüler kültür ile buluşturması pek de tesadüf gibi görünmüyor!