JIMMY CHOO'DAN İLK NFT KOLEKSİYONU

Teknolojinin yeni rekabet oyunu NFT ve Moda sektöründe beklenmeyen hamleler...

Zülal Ayyüce ZÜLAL AYYÜCE 25 Ekim 2021
JIMMY CHOO'DAN İLK NFT KOLEKSİYONU

Gelişen teknolojiyle birlikte sanal dünya tarihinin yeniden yazıldığı anlara şahit olurken, bu gelişimin etkileri moda sektörüne de sıçramaya başladı. Teknolojinin evrimi birçok sektöre limitsiz bir dünyanın kapısını açarken, piyasada yeni fırsat alanlarının doğmasını sağladı. Dijital ve fiziksel dünyanın iç içe geçtiği zaman tünelinde, sosyal medyada en çok duyduğumuz kavram haline gelen NFT’nin modayla birliğinden bahsetmeden önce bu kelimenin ne anlama geldiğinden konuşalım. 

NFT (Non Fungible Token) Nedir?

İngilizce karşılığı Non Fungible Token olan NFT, internet ortamında sergilenen bir eserin varlığını ve mülkiyetini temsil eden hakların satın alınması durumudur. Bu yolla, dijital ortamda oluşturulan bu eserlerin hak sahipliği ve eserlerin tescil hakları da satın alan kişiye devrediliyor. NFT’ler de aynı bitcoin ve kripto para sisteminde gözlemlediğimiz gibi blockchain teknolojisiyle ilerliyor. 

Dijital ortamda sıfırdan oluşturulabildiği gibi markalar dilerse fiziki olarak da piyasaya sürecekleri ürünleri dijitalleştirip NFT olarak satabiliyorlar. Ürün olarak dile getirdiğimiz bu genel kavramın, sektörde özelleştirilerek kullanıldığı durumlar var. Bir sanat eserinden tutun, moda ürününe kadar pek çok şey NFT olarak alıcı bulabiliyor. 

NFT ve Moda Sektörünün Birlikteliği

Vogue Business’ın haberine göre, lüks moda markaları da teknolojinin bu yeni rekabet oyununa ayak uydurmak adına çalışmalarını yapmaya başladı. Moda sektöründe NFT etkisi geniş bir yelpazeye yayılırken, Gucci Nisan 2021’deki yeniliğiyle bu alana giriş yaptı. Markanın "Gucci Virtual 25" isimli spor ayakkabısının artırılmış gerçeklik platformlarında ve anlaşmalı oyun uygulamalarında yer alması, Gucci’nin dijital dünyasının NFT’yle birleşeceğinin bize en önemli göstergesiydi. Ayrıca, markanın daha sonrasında uzman şirket Wanna Kicks ile iş birliği yapması var olan iddiaları güçlendiren nitelikteydi. Hemen ardından, Burberry’nin ilk NFT koleksiyonunu piyasaya sunarak, var olan klasik marka kodlarını dijitalleştirmesi, tüketiciyle bu yoldan etkileşimde kalmasını sağladı. Daha sonrasında sessizliğe gömülen markalar, bu süreçte suskunluğun arkasında yatan hazırlıklarını devam ettirdiler. Haziran ayına geldiğimizde, Givenchy’nin NFT sanat eserininin 1.952 kopyasını VeVe platformunda iki saniyede satması bizi şaşırtmadı. Bu dijital yenilikler hız kesmeden devam ederken, markaların rekabet alanını kızıştırıp daha neler üreteceği merak konusu oldu. 

NFT ve Jimmy Choo

Bu yenilikler konusunda düşünürken, bir haber de Jimmy Choo’dan geldi. Lüks moda markası, 20/10/2021 günü saat 14:00’dan 25/10/2021’e kadar sürecek ilk NFT koleksiyonlarını sunmaktan gurur duyduklarını dile getiren bir paylaşımda bulundu. 

Markanın, Binance NFT pazarında satın almak üzere 8,888 gizemli kutuyu piyasaya sunması alıcıların merakını ikiye katladı. Bu kutuların içinde ne olduğundan habersiz olan alıcılar, meraklarına yenik düşüp ürünün NFT’lerini satın aldı. Öyle ki, Jimmy Choo’nun ana sitesinde  8,888 kutunun satışları tükenmiş durumda. 

Marka aynı zamanda NFT kapsamında, sanatçı Eric Haze ve küratör ve moda tasarımcısı Poggy ile iş birliği yaptı. Birlikte hazırlanan bu koleksiyon sanat ve moda ikilisini ortaklıklığına bir yenisinin daha eklenmesine olanak vererek, sokak kültürü ve modanın birlikteliğini güçlendiriyor. Siteye girdiğimizde, Haze’in imzasının yer aldığı bir tuval üstünde dönen spor ayakkabının dijital ortamda satışa sunulduğunu görüyoruz. Böylelikle marka NFT’leri satın alacak olan kişiye, sanatçı tarafından el ile boyanan ve sınırlı sayıda üretilen bir spor ayakkabı vermeyi vaad ediyor. 

Fotoğraf : Jimmy Choo

Marka müzayede elde edilen tüm gelirlerin savaş mağduru kadınların tekrar hayata dönmelerine yardımcı olan Women for Women International'a destek için Jimmy Choo Vakfı'na bağışlanacağını açıkladı. Jimmy Choo’nun bu girişimine karşı diğer lüks moda markalarının nasıl bir yaklaşım sergileyeceğini tam olarak bilmemekle birlikte rekabet oyununa dahil olacak yeni isimleri heyecanla bekliyoruz. 

 


ETİKETLER
SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

Yeni sayımızın kapağında oyuncu Hazar Güçlü var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.