KERING VE CARTIER YENİ BİR ÇEVRE PAKTI BAŞLATIYOR

Mücevher ve saat sektörleri de sürdürülebilirlik için çalışıyor!

Fransız lüks moda grubu Kering ve Richemont moda grubunda yer alan mücevher markası Cartier, saat ve mücevher üretim sürecinde çevresel hedefler belirlemek ve sektörün standartlarını değiştirmek için Responsible Jewellery Council (Sorumlu Mücevherat Konseyi) ile bir araya geldi. Özellikle genç nesilde yükselen bilinçli tüketim trendleri ve çevresel sorunların daha da acil hale gelmesi ile birlikte bu partnerliği kuran Kering ve Cartier, sektörün geleceği için gerekli adımları atmayı planlıyor. 

“2030 Saat ve Mücevher İnsiyatifi’ olarak adlandırılan yeni girişimde, hedefler arasında karbon emisyonlarını azaltma, biyolojik çeşitliliği koruma ve 2030 yılına kadar standart belirleyen bir endüstri kuruluşu olan Sorumlu Mücevherat Konseyi tarafından tanımlanan uygulamaları benimseme hedefleri yer alıyor.



Boucheron ve Pomellato mücevher markalarının sahibi ve Ulysse Nardin ve Girard-Perregaux marka saatlerin sahibi Kering'in genel müdürü Jean-Francois Palus, "Birlikte olmakla bu tür hedeflere ulaşmak için çok daha güçlü olduğunumun kanıtına sahibiz.” dedi. Kıyafet sektöründe çevresel insiyatifler açısından bir sektör lideri olan Kering, 2019’da Başkanı François-Henri Pinault ile birçok uluslararası markanın karbon emisyonunu ve plastik kullanımını azaltma sözü veren ‘Fashion Pact of Commitments’ (Moda Taahhütleri Paktı) adlı paktın imzalamasına öncü olmuştu.

Cartier CEO'su Cyrille Vigneron, Tiffany de dahil olmak üzere büyük markaların bir listesine atıfta bulunarak, saat ve mücevher girişimindeki ortakların, diğer ülkelerdeki markalara geçmeden önce Avrupa’daki markaların pakta dahil olmalarını planladıklarını söyledi. 



Vigneron, “Bu paktta çok sayıda önemli markaların yer alacağını ve daha sonra ise daha küçük markaların da katılacağını düşünüyoruz, aynı zamanda ana tedarikçilerin de bu girişime katılacak distribütörlerle birlikte olacağını öngörüyoruz.” dedi.

Lüks mücevher markaların bu pakta dahil olmaları ile ilgili baskının artacağı tahmin edilirken, geçtiğimiz aylarda Tiffany & Co. Markasını satın alan moda grubu LVMH, Hermes ve Zara sahibi Inditex gibi Kering’in ‘Fashion Pact of Commitment’ insiyatifini imzalamamıştı.