LONDRA MODA HAFTASI TAMAMEN DİJİTAL OLUYOR

Haber, İngiltere’nin üçüncü kez karantina sürecine girmesinin ardından geldi…

2020’de moda haftalarında daha önce görmediğimiz değişimler oldu. Birçok defile seyircisiz gerçekleşirken, son zamanlarda ise gösterimlerin tamamen dijital olarak yapıldığını gördük. Yaz aylarındaki hafifleme ile bazı markalar fiziksel ama seyircisiz defilelere dönerken, birçok ülkede COVID-19 vakalarının artması ile birlikte yeni önlemler alınmaya başlandı. Çarşamba günü 19-23 Şubat arası gerçekleşecek olan Londra Moda Haftası Sonbahar 2021 gösterimleri hakkında bir açıklama yapan İngiliz Moda Konseyi, sunumların tamamının dijital olacağını duyurdu. Geçtiğimiz hafta İngiltere’nin yeni virüs mutasyonu yayılımının artması ile birlikte, Başbakan Boris Johnson, ülkenin üçüncü karantina dönemine girdiğini belirtmişti. 

“Bu uzatılan karantina dönemi, şirketler, freelance çalışanlar ve bireyler için çok zor” diye bir açıklama yayınlayan İngiliz Konseyi Başkanı Caroline Rush, “Bizim sektörümüz inanılmaz bir yaratıcılığa sahip ve bu, İngiltere’de diğer tüm ülkelere kıyasla çok daha doğru. Birlikte çalıştığımız işletmelerin ve bireylerin çoğu, ülkemizin kültürel ve yaratıcı itibarına önemli ölçüde katkıda bulunan bağımsız işletmeler ve yaratıcı kişilerden oluşuyor” diye ekledi. 


Bu süreçte film ve fotoğraf çekimleri belirli önlemler ve kurallara uyularak yapılırken, İngiltere’de kalabalık ve aynı evin dışında yaşayanların bir araya gelmesi konusunda oldukça katı kurallar var. “İngiliz Moda Konseyi, moda sektörü için hükümetten destek istemeye devam ediyor. Aktif taleplerden biri, İngiliz moda sektörünün rekabet gücünü korumak için moda endüstrisi için karantina muafiyetlerinin aşamalı olarak tanıtılmasıyla kilit yaratıcı ve model yeteneklerin İngiltere’den ve İngiltere dışına seyahat etmesine izin vermek,” diyen Rush, moda haftalarını bu zor dönemde bile gerçekleştirmeye çalıştıklarını ekledi. 


Londra Moda Haftası'nın internet sitesi üzerinden gerçekleşecek olan gösterimler aynı zamanda sosyal medya ve dijital platformlardan yayınlanacak. İzleyiciler normalde podyumlarda gösterilen defilelere evlerinin konforunda ön sıra niteliğinde erişebilirken, aynı zamanda tasarımcı röportajları, podcast yayınları ve click-now-buy-now konseptini de deneyimleyebilecekler. 

“Olağanüstü işlerimizi desteklemeye ve küresel kitlelere ulaşmaya devam edeceğiz. Son birkaç yılın getirdiği tüm zorluklara rağmen, sektörümüzün yaratıcılığının, çevikliğinin ve iş anlayışının galip geleceğine ve İngiliz işletmelerimizin ve moda iş gücümüzün toplumsal bilincinin sadece yaratıcı olarak değil ama sürdürülebilir olarak da çok güçlü olacağına inanıyorum” diyen Rush, önümüzdeki süreçte de genç tasarımcılara ve moda sektörüne destek olmaya devam edeceklerini ekledi.