MILANO VE PARIS MODA HAFTALARI DİJİTALDE

Artık herkes defilelerin ön sırasında oturabilecek!

Milano’nun, ilk dijital moda haftası 14-17 Temmuz arasında gerçekleşecek. İlkbahar-Yaz 2021 erkek giyim koleksiyonları ile beraber önümüzdeki ilkbahar için erkek ve kadın Pre koleksiyonlarını gösterecek olan tasarımcılar, dijitalleşen moda sektörü için alıştırmalarını yapıyorlar. Ulusal İtalyan Moda Odası tarafından düzenlenen etkinliğin adı ‘Milano Dijital Moda Haftası’ olacak. 



“Planımız etkinliği Haziran ortasında gerçekleştirmekti ama üretime yeni başladığımız için zamanlama uymadı ve koleksiyonlar ancak Temmuz’un ikinci haftasında hazır olabilir” diyen Moda Odası Başkanı Carlo Capasa, “İtalya’daki sokağa çıkma yasakları 4 Mayıs’tan itibaren hafifledi bu nedenle üretim ve prodüksiyon başladı” diye ekledi. Milano Dijital Moda Haftası'nda birçok reklam çekimi, röportaj, sahne arkası görüntüleri ve hazırlık filmleri görebileceksiniz. Değişten moda sektörüne uyum sağlayan Milano Moda Haftası'nı ilk defa online platformlarda deneyimleyeceğiz. Ermenegildo Zegna gibi birçok ikonik markanın yer alacağı dijital moda haftasının yanı sıra Eylül’de de fiziksel bir Moda Haftası gerçekleşmesi bekleniyor. “Tüm markalara seçim yapma özgürlüğü tanıdık. Günümüzde tek bir stratejiye bağlı kalmak çok zor,” diyen Carlo Capasa, Coronavirüs sonrasında moda sektörünün değişim göstereceğinin altını çizdi. 

Webinar'lar, canlı yayınlar ve performanslar içerecek olan dijital moda haftasını Linkedin, Facebook, Twitter, Weibo, YouTube ve Instagram gibi sosyal medya platformlarından izleyebileceksiniz. Milano’da en sevdiğiniz markaların defilesini en ön sıradan izleme hayaliniz dijital boyutta gerçek oluyor. Paris Moda Haftası da bu açıklamadan sadece birkaç saat sonra bu dijital ütopik deneyime katılacağını duyurdu. 



Fransa’nın Haute Couture ve Moda Federasyonu 9-12 Temmuz arasında dijital bir moda haftası gerçekleşeceğini duyurdu. İlkbahar-Yaz 2021 erkek giyim koleksiyonlarına adanan dijital Paris Moda Haftası, filmler ve videolar ile sunulacak. “Her marka yaratıcı bir video ve film formatında koleksiyonlarını sergileyecek. Platformda ekstra ögeler de görebileceksiniz ve tüm bunlar uluslararası medya ağlarında paylaşılacak” diyen federasyon resmi bir açıklama yayınladı.

Fransa’da Coronavirüs salgının ağırlaşması ile beraber Yaz sezonunda gerçekleşmesi beklenilen defileleri iptal eden federasyon, yeni kararı ile moda tutkunlarını sevindirdi. Fiziksel defileler için alternatifler arayan büyük markalar ve bağımsız tasarımcılar, dijital model için heyecanlı olduklarını dile getirdiler. Dijital Moda Haftasına ek olarak Sphere adlı bir platform ile partnerlik yapan federasyon, sanal showroomlar ile izleyenleri online bir moda serüvenine çıkarmayı planlıyor.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.