Sonsuz yeniliklerle dolu moda evreni, her geçen gün bize daha fazla ilham sunmaya devam ediyor. Yenilikçi ve cesur adımlarla şekillenen moda anları, bizi kültürel ve sanatsal bir yolculuğa çıkarıyor.
Son günlerin dikkat çeken moda haberlerini, heyecan uyandıran koleksiyonlarını ve unutulmaz iş birliklerini keşfediyoruz.

Louis Vuitton Cruise 2026 İçin Tarihi Bir Lokasyona Gidiyor
Fransız moda devi Louis Vuitton, Cruise 2026 defilesini 22 Mayıs’ta Fransa’nın güneydoğusunda, Provence-Alpes-Côte d’Azur bölgesinde yer alan Avignon kentindeki Palais des Papes’te (Papa Sarayı) gerçekleştireceğini duyurdu. Mimari açıdan etkileyici ve kültürel önemi yüksek mekânları tercih etmesiyle tanınan marka, bu Gotik anıtın içinde koleksiyonunu sunacak. 14. yüzyıldan kalma Palais des Papes, Fransız tarihi mirası olarak tescillenmiş ve UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alıyor.
Kadın koleksiyonlarının sanat direktörü Nicolas Ghesquière, modayı olağanüstü mimari yapılarla buluşturma geleneğini bu sezon da sürdürüyor. Cruise 2026 için seçilen bu tarihi mekânda ilk kez bir moda defilesi düzenlenecek. Papa XII. Benedictus’un 1335 yılında inşasını başlattığı saray, yirmi yıldan kısa sürede tamamlanmış ve 25 halka açık odasıyla toplam 15.000 metrekareyi aşan bir alanı kaplıyor.

Sezonun Yeni 'It Bag'i
Lacoste kadınının en güçlü imzalarından biri olan pileler, modern bir yorumla yeniden hayat bularak, SS25 Women Key Bet koleksiyonunun kalbinde yer alıyor. Markanın DNA’sına sadık kalırken zamansız bir duruş sergileyen Lenglen çantası ise sezonun öne çıkan parçaları arasında yerini alıyor.
Lacoste’un kurucusu René Lacoste, 1973 yılında tenis efsanesi Suzanne Lenglen’in cesur ve zarif stilinden esinlenerek pileli V yaka bir tenis elbisesi tasarladı. O günden bu yana kadın modasının ikonik unsurlarından biri haline gelen pileler, SS25 koleksiyonunda atletik zarafet ve couture dokunuşuyla yeniden yorumlanıyor. Mart 2024’te Roland-Garros’un kırmızı toprak kortunda gerçekleşen defilede tanıtılan Lenglen çantası, kreatif direktör Pelagia Kolotouros’un imzasını taşıyor. İki farklı boyutta ve dört özel renkte sunulan bu zarif parça, markanın imza niteliğindeki timsah logosu ve incelikle işlenmiş detaylarıyla Lacoste kadınının çağdaş ruhunu yansıtıyor.

Guess Jeans’in Yeni Yıldızı
Geleceğin moda, sanat, müzik ve kültür dünyasından önemli isimlerin öne çıkarmayı amaçlayan Guess Jeans evreninin en yeni üyesi, Brent Faiyaz oldu. Nicolai Marciano ve Guess Jeans, yeni kampanyada Amerikalı söz yazarı, şarkıcı, rap sanatçısı ve müzik yapımcısı ile iş birliği yapıyor. Faiyaz, Los Angeles'lı fotoğrafçı Liam MacCrae perspektifinde boy gösteriyor. Faiyaz, kadrajda yenilikçi Guess Airwash teknolojisiyle üretilmiş klasik trucker denim ceketi ve G16 düz paça denim pantolon gibi markanın imza parçalarını giyiyor.

Dingin Ve Zarif Bir Silüet
Sezonun en rafine renklerinden biri olan Smoky Quartz, yumuşak yapısı ve sakinleştirici, feminen enerjisiyle öne çıkan sofistike bir nötr ton. Şehir hayatının temposuna uyum sağlayan bu zarif renk, Alo’nun modern ve fonksiyonel parçalarıyla buluşuyor. Alo’nun bu sezon sunduğu Smoky Quartz, spor şıklıkta yalın ama etkileyici bir duruş arayanların mutlaka radarında olmalı...

Herkesin Jean’i Kendine
Mavi’nin günümüzün moda kodlarını özgün silüetlerle buluşturmayı amaçlayan “Mavi For You” İlkbahar/Yaz 2025 koleksiyonu, tarzını kendi kurallarına göre koyanlardan ilham alıyor. Ünlü stylist Geraldine Saglio’nun ikonik dokunuşları ve David Portela’nın objektifiyle hayat bulan kampanyada; Ece Bıçak, Lilli Cummings, Saphira JusGne ve Camille Hurel gibi yeni jenerasyonun dikkat çeken modelleri yer alıyor.
Jean ile onu giyen kişi arasında kurulan bağı yeniden tanımlayan koleksiyon, özgün stillerin anahtar parçalarını oluşturuyor. Yüksek bel ve düz paça kesimiyle Sky, şehirde minimal ve güçlü bir görünüm yaratırken; Leila’nın baggy formu, gündüzden geceye geçişlerde çabasız bir stil vadediyor. İlkbahar/Yaz 2025 sezonunun en yenisi Joy, koleksiyonun en dinamik yeni fit’i olarak öne çıkıyor. Flare jean’lerin yükselişini temsil eden Los Angeles, defile enerjisini sokaklara taşıyor. Mavi’nin ikonik fit’lerinden Malibu ve Sky’ın yeni beyaz yıkamaları ise yaz gardırobunun olmazsa olmazları arasında yerini almayı planlıyor. TikTok’ta viral olan Siena fit ise her bedene ve stile uyum sağlayan kalıbıyla dikkat çekiyor.

Beyoncé x Levi’s İş Birliğinde Üçüncü Bölüm
Cowboy Carter ve Rodeo Chitlin’ Circuit Turnesi’ni başlatmasına az fazla bir süre kala, Beyoncé Levi’s iş birliğinin bir sonraki adımının perdesini araladı. Queen B, Instagram hesabından “Levii’s Ch. 3” notuyla yeni “REIIMAGINE” denim kampanyasına ait bazı fotoğraflar ve kısa bir video paylaştı. Klipte, Beyoncé orijinal 1988 Levi’s reklamını yeniden hayal ediyor. Videonun başlarken arka planda Cowboy Carter albümünden “Levii’s Jeans” parçası çalarken, yıldız bir tezgâhının arkasında görünüyor.

Dünyaya Karşı Daha Sorumlu
Camper, 2025 İlkbahar/Yaz koleksiyonu için dünyaya karşı daha sorumlu bir tasarım ve üretim sürecine yönelik uzun süredir devam eden bağlılığını hızlandırmayı ve daha da güçlendirmeyi amaçlıyor. Marka, bu sezon karşınıza tüketimi azaltma, enerji ve kaynakların daha verimli kullanımı ve yerel topluluklar için sosyal koşulların ölçülebilir şekilde iyileştirilmesi yönünde çalışarak üç farklı girişime odaklanmış olarak çıkıyor.
Yeni koleksiyonda, Camper'ın şimdiye kadarki en minimal tasarımlı yeni Karst Sandal modeli öne çıkıyor. Bu stil, geri dönüştürülmüş malzemelerle tasarlanırken ayakkabının parçaları yapıştırıcı kullanılmadan bir araya getiriliyor. Bu özelliği ile modeli geri dönüştürülebilir ve kolayca ayrıştırılabilir hale getiriyor. Bu sırada, Rokumodeli diğer sezonlarda da olduğu gibi yaşam döngüsünün sonuna kadar yenilikçi çözümler sunan altı değiştirilebilir parçadan oluşuyor. Her iki stil de dairesel tasarımlarıyla Kobarah serisinin yanında en sürdürülebilir modeller arasına katılıyor.

Chanel’in Yeni Marka Elçisi: Kendrick Lamar
Fransız lüks moda evi, Kendrick Lamar’ı en yeni marka elçisi ve gözlük koleksiyonunun yüzü olarak duyurdu. Chanel, Pulitzer Ödülü kazanan ilk ve tek rapçi olan Amerikalı müzisyenle iş birliğini tanıtılacak yeni gözlük kampanyasıyla başlatıyor.

Çiçeklerin Taze Güzelliği Bileklere Taşınıyor
Swatch, bahar sezonu için hazırladığı yeni Blossom Time Koleksiyonu’nu tanıttı. Koleksiyonda, IRONY serisi kapsamında paslanmaz çelikten üretilmiş ve 33 mm çapında kadranlara sahip saat modelleri yer alıyor. Dört farklı çiçekten (Manolya, Çiğdem, Gerbera ve Kamelya) ilham alınarak tasarlanan saatlerin kadranlarında, ilgili çiçeklere ait desenler bulunuyor. Fırçalanmış yüzey detayları ile dikkat çeken modeller, daha küçük boyutlu saat tercih eden kullanıcılar hedeflenerek hazırlanmış. Koleksiyon, çiçek temalı estetikle paslanmaz çeliğin dayanıklılığını bir araya getirmeyi amaçlıyor.
Koşu Markası HOKA Artık Türkiye’de!
Fransız iki sporcunun “uçarcasına koşu hissi veren bir ayakkabı” hayaliyle doğan HOKA, Sportive’in distribütörlüğünde Türkiye pazarına giriş yaptı. Koşuculara konfor, hafiflik ve denge sunan marka, Cushioned Midsole (üstün yastıklama), patentli Active Foot Frame (dinamik kavrama) ve MetaRocker (akıcı adımlar) teknolojileriyle vücudun doğal hareket akışına uyum sağlamayı hedefliyor. Yumuşak orta tabanı ile her adımda konforu, hareket özgürlüğünü ve yüksek performansı bir arada yaşatmayı amaçlıyor.

Doğal Şıklık Ve Rahatlığın İzinde
Yeni sezonda doğallık çağrısında bulunan Wrangler, natürel materyaller, kahverengi tonları ve tabiata dair dokunuşlarla sofistike bir stil inşa etmeyi amaçlıyor. İlkbahar/Yaz 2025 koleksiyonunda geçici trendler yerine zamansız seçimlere yönelen Wrangler erkeği yalın bir silüeti simgeliyor. Özgüvenini retro stil ve renkli desenlerle ortaya koyan Wrangler kadını ise yeni sezonda geçmişin enerjisini modern dünyaya getiriyor.

UGG’ın En Yeni Sandalet Silüeti
Yaz sıcakları için UGG Golden Koleksiyonu'nun en yeni modeli tanıtıldı. Üçü bir arada platform modeli GoldenRise, ünlü müzisyen HANNI'nin yüzü olduğu İlkbahar/Yaz 2025 koleksiyonunda yer alıyor. Yeni bir tasarım olan GoldenRise; terlik, bilekten bantlı veya bağlamalı sandalet olarak üç farklı şekilde kullanım sunan kişiselleştirilebilir bir kayışa sahip.

Masalsı Bir İş Birliği: Disney x Coperni
Mickey Mouse tişörtlerinden kalın topuklu tavşan kulaklı ayakkabılara kadar uzanan 50 parçadan oluşan bir iş birliği... Disney x Coperni koleksiyonu, Coperni’nin geçtiğimiz Ekim ayında Disneyland Paris’te gerçekleştirdiği ilk defileden altı ay sonra geliyor. Söz konusu şovda marka, moda dünyasını Disneyland Paris’in masalsı şatosunun ön avlusunda gerçekleşen gösterişli bir defileye davet etmişti.
Koleksiyon, hayal gücünü hâlâ büyülemeye devam eden ikonik Disney karakterlerine saygı duruşunda bulunuyor. Prenses ve kötü karakter temalarının yanı sıra Disney’in sevilen Mickey Mouse baskısına da yer veren koleksiyonda mini elbiseler, tişörtler, kot şortlar, kapüşonlular ve çantalar yer alıyor.