MODA SEKTÖRÜ TIKTOK’A ISINIYOR!

Herkes TikTok'ta! Yoksa siz değil misiniz?

Dünya değişime giriyor… Her açıdan! Yeni normalimiz ile beraber dijital ile olan bağlarımızı kuvvetlendirirken son dönemin popüler sosyal medya uygulaması TikTok, yükselişe geçiyor. Eskiden defilelerin ön sıralarında sadece özel müşteriler ve satın almacılar yer alırken internet ile beraber ön sıralarda bloggerlar yer alıyordu. 21. Yüzyıl Instagram dönemi ile beraber infuencer'lar moda sektörünün radarına girerken şimdi de TikTok kullanıcıları defilelerde ön sıralara yerleşti. Geçtiğimiz sezon Prada defilesi davetlileri arasında 15 yaşında bir TikTok yıldızı yer alırken, TikTok’un sektördeki yükselişini fark etmemek mümkün değil. 

Taylor Hage, Dior'un Sonbahar 2020 Defilesinde (Getty Images)

Cosette Rinab Alice + Olivia Defilesinde (Getty Images)

Birkaç sene önce popüler olan Musical.ly uygulamasından ilham alarak yaratılan TikTok uygulamasında kullanıcılar müzikler eşliğinde şarkı söylüyor veya dans ediyor. Danslardan, fitness rutinlerine hatta yemek yapmaya kadar değişen videolar, müzik sektörünün de favorileri arasında. Yeni çıkan şarkılar ile farklı challenge’lar TikTok ile yayılırken, Lil Nas X’in “Old Town Road” gibi şarkıları bu sayede popülerleşmişti. Şimdi ise sıra moda sektöründe!

Geçtiğimiz Şubat ayında TikTok, New York Moda Haftasına Cosette Rinab, Taylor Hage ve Tyler Gaca adında üç temsilci yolladı. Tory Burch ve Rag & Bone gibi defilelerden videolar paylaşan temsilciler, toplam 2.4 milyon takipçiye yayın yaptılar. Dior’un Sonbahar 2020 defilesinin ön sırasında oturan Hage, “Benimle Hazırlan” tarzında videolar çekerek takipçileri ile defile sürecini paylaştı. 

Yeni nesil modelleri ile dikkat çeken Celine, son olarak 18 yaşında bir ‘E-Boy’ olan TikTok yıldızı Noen Eubanks’i yüzü olarak seçmişti. TikTok etkisini fark eden birçok marka ve tasarımcı kendi hesaplarını açarak platformdaki challenge’lara uyum sağlamaya başladı. Instagram’da filtreli fotoğraflar dikkat çekerken TikTok’ta ise tıklanma sayısı eğlenceli challenge’lar ile sağlanıyor. TikTok takipçilerinden yeni ‘TB, Thomas Burberry’ monogramını yapmalarını isteyen Burberry, bu proje ile 100 milyon izlenme aldı. TikTok’a katılan ilk Parisli marka olan Balmain ise #FashionDuality challenge’ı ile takipçilerin bir stilden diğerine bürünmelerini istedi. Eğlenceli ve esprili paylaşımların daha çok izlendiği bu platform lüks ve pop-kültür arasındaki köprüyü kurmayı başarıyor. 

Ralph Lauren'in TikTok Kampanyası (Ralph Lauren)

TikTok’u benimseyen markalar arasına giren Ralph Lauren, US Open maçlarında bir challenge başlatarak 100,000’in üzerinde video gönderimi ve 790 milyon izlenim almıştı. Sadece izlenmelerin yanı sıra markaların satışlarını artıran TikTok, tıklanılabilir ürünlü videolar ile daha çok ilgi görüyor. Daha çok genç neslin bulunduğu TikTok, markaların yeni nesil ile iletişim kurabilmesi için muhteşem bir platform. Yakın bir zaman önce TikTok takipçilerini biri mini çekim için mağazasına ve stüdyolarına davet eden Ralph Lauren, “Bu platformun başarısını belirleyen biz olmayacağız. Bu yeni nesilin elinde olan bir şey” dedi. 

Tyler Gaca, Sonbahar 2020 Defilesinde (Getty Images)

İlk defa bir moda haftasına katılan TikTok yıldızı Tyler Gaca, takipçileri ile yaşadıklarını ve deneyimlerini paylaşarak genç takipçileri için moda dünyasına bir dürbün görevi görmüştü. Z-Jenerasyonunun sıcak bölgesi olan TikTok, moda, müzik ve Hollywood’un yeni favorisi haline geldi. Gönüllü karantina ile daha da göz önünde olan TikTok, Bella Hadid ve Hailey Bieber gibi ünlülerin dans videoları ile dolu! Evlerimize kapandığımız bu süreçte bizimle her yoldan iletişime geçmeye çalışan markaların eğlenceli paylaşımlarını TikTok’tan görebilirsiniz. 

Etİketler
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.