MONCLER SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK PLANINI GENİŞLETİYOR

Moncler, ‘Born to Protect’ insiyatifi ile her alanda değişimler yapmaya hazırlanıyor...

ALYA BARUTOĞLU ALYA BARUTOĞLU 23 Ekim 2020
MONCLER SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK PLANINI GENİŞLETİYOR Getty Images

Moncler, sürdürülebilirlik sözünü ilerletiyor. ‘Born to Protect’ (Korumak için Doğdu) sürdürülebilirlik insiyatifini 2025’e kadar uzatan Moncler, beş farklı stratejiye odaklanıyor: iklim aksiyonu, döngüsel ekonomi, etik kaynak bulma, çeşitlilik ve yerel toplumlara geri vermek. 

Mont tasarımı ile 2023’e kadar ihtiyacı olan 100,000 kişiye yardım ederek soğuktan koruyacağını belirten Moncler, geçtiğimiz üç sene içerisinde UNICEF işbirliğinden doğan ‘Warmly Moncler’ projesi ile dünyanın en soğuk bölgelerinde neredeyse 45,000 çocuğa yardım etti. 



Planın ‘Nurture Genius’ bölümü için bir çeşitlilik ve dahil etme konseyi kurmayı planlayan Moncler, Ocak 2021’e kadar şirket içinde bir kültür değişimine ilerleyecek. Önümüzdeki sene ise tüm şirket çalışanlarının üç yıllık bir kültürel farkındalık programına dahil olacaklarını söyleyen Moncler, 2023’e kadar yeni bir yapı belirleyeceklerini ekledi. 

“Dünya çok daha acil sosyal ve çevresel zorluklar yaşıyor,” diyen Moncler CEO’su ve kurul üyesi Remo Ruffini, “Pandemi geleceğimizi daha iyi hale getirmek için her zaman daha çok yapmamız gerektiğini ve bunu yapabileceğimizi hatırlatıyor. Bu zorlukların hem kişisel hem de şirket olarak üstesinden gelebilmemiz için inanılmaz oranda enerji harcamamız gerekiyor. Ve bu da sadece insanları aynı hedefler altında toplamak ile yürüyebilir,” diyerek ekledi. 


Dünyadaki genel durum sebebiyle yeni şekillerde çalışmamız ve düşünmemiz gerektiğini vurgulayan Ruffini, “Yeni yerlerde inovatif çözümler bulmalıyız,” dedi. Yeni sürdürülebilirlik planı ile birçok hedef belirleyen Moncler aynı zamanda 2021’e kadar tamamen karbon nötr hale gelmek istiyor ve 2023’e kadar ise %100 olarak yenilebilir enerji kullanmayı hedefliyor. 

En küçük adımların bile büyük farklar yaratabileceğini söyleyen Ruffini, ‘Born to Protect’ projesi ile hem bugünün hem de yarının neslini düşündüklerini dile getiriyor. Uzun süre kalıcı olan tasarımlar ile materyal kullanımını ve atıkları azaltmayı hedeflediğini söyleyen Moncler, kumaşları geri dönüştürmenin yanı sıra sürdürülebilir naylon kullanılacağını ekledi. 2023’e kadar kullanılan tüm naylon kumaşının %80’inin geri dönüştürülmüş olacağını belirten Moncler, aynı zamanda 2025’e kadar kullanılan naylonun %50’sinin tamamen sürdürülebilir lacağını ekledi. 2023’e kadar tek kullanımlık plastiklerden de tamamen vazgeçeceklerini ekleyen Moncler, buna ek olarak üretim süreçlerinde %70 oranda daha az su kullanacaklarını söyledi. 



Kullanılan tüm materyalleri ve üretim yerleri  konusunda transparan olacakları sözünü veren Moncler, sürdürülebilirlik projesinde aynı zamanda sosyal sorumluluk insiyatifi de yürütüyor. Artık modadaki sürdürülebilirlik sadece ‘çevre-dostu’ kumaşlara dayanmıyor. Bir şirketin tamamen sürdürülebilir olması için hem etik, hem çeşitli hem de çevre-dostu olması şart. Bunun için gerekli adımları atmayı hazırlanan Moncler’in diğer markalara örnek olmasını umuyoruz!


SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

Yeni sayımızın kapağında oyuncu Hazar Güçlü var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.