RAF SIMONS’UN MODA SEKTÖRÜ HAKKINDA AÇIKLAMALARI

“Televizyon izlemek modadan daha ilginç”

ALYA BARUTOĞLU ALYA BARUTOĞLU 27 Kasım 2019
RAF SIMONS’UN MODA SEKTÖRÜ HAKKINDA AÇIKLAMALARI Getty Images

Aralık ayında Calvin Klein’ın Kreatif Direktörlüğünden ayrılan Raf Simons, son dönemlerde oldukça sessiz kalmıştı. Geçtiğimiz haftasonu bir senedir ilk etkinliğine katılan Simons, doğduğu şehir Antwerp, Belçika’daki Moda Konuşmalarına katıldı. Baskı altında çalışmanın sorunlarını anlatan Simons, Calvin Klein, Jil Sander ve Christian Dior gibi markaların Kreatif Direktörü olarak çalışmıştı. Tasarımcıların başarısının iyi bir pazarlama stratejinden ve kaliteli ürünlerden geldiğini anlatan Simons, “Ben kesinlikle bu konularda iyi değilim. Kendimi tanıyorum,” diye itiraflarda bulundu. 

Şu sıralar televizyonda gördüklerinin podyumlardaki tasarımlardan daha ilginç olduğunu anlatan Simons, “Bugün, yeni bir şey görmek çok nadir. Seksenli yılların sonunda, okurken ve çalışırken, her şeyin yeni olduğunu düşünüyordum,” diyen Simons Martin Margiela ve Comme des Garçons’un başarılarını anlattı, “Onlar çok avant-garde ve büyüleyiciydi, bunu çok özlüyorum.”

Ara sıra heyecanlandığını belirten Simons, “Ekibime sorabilirsiniz. Her gün bir televizyon serisi hakkında konuşuyorum. Televizyon şovlarında çok cesur, tartışmalı ve inanılmaz senaryolar var,” diyerek televizyonun kendisine modadan daha çok ilham kaynağı olduğunu dile getirdi. 

Farklı markalarda çalışırken, tasarımlara odaklanmak yerine o moda evinin bir ünlüsü gibi davranmanın ne kadar zor olduğunu anlatan Simons, “Dior’da çalışırken, dışarıdan çok fazla baskı hissediyordum. Bu baskı ben çalışırken, tasarım yaparken ve stüdyodayken hep üzerimdeydi,” dedi. “Özellikle bir tasarımcı bunu zahmetsizce yapıyordu. Bunu yapan insanları eleştirmiyorum çünkü bazı insanlar bunu yapabiliyor ama herkesten beklenmemeli,” diyen Simons, yılda 14 koleksiyon tasarlayan Karl Lagerfeld’e atıfta bulundu. 

Gelecekte kendisini nerede gördüğü sorulunca, moda sektöründen etkilenmemeye çalışacağını söyleyen Simons, düşünce tarzında genç kalmak istediğini vurguladı. Markaların pazarlama başarılarının kendi ifade biçimini etkilememesini isteyen Simons, moda evlerinin tıpkı ilk günkü gibi yeni ve yaratıcı kalmalarını umduğunu söyledi. 


ETİKETLER
SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Türkiye 25 yaşında!

Mayıs sayımızda ELLE dergisi global kodlarıyla bir araya getirdiğimiz kendi alanlarında çok başarılı tam 8 isim ve 8 marka var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.