ROLAND MOURET YENİ KOLEKSİYONUNU AMAZON’UN YENİ PLATFORMUNDA GÖSTERECEK

Mouret, Londra Moda Haftasından ayrıldı!

Roland Mouret, Londra Moda Haftasını es geçerek yeni koleksiyonunu Amazon Prime’a taşıyor.

Birçok tasarımcı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde yeni koleksiyon gösterimlerinde farklı bir yön izleyen Roland Mouret, Oscar de la Renta gibi Amazon’un ‘Luxury Stores’ platformuna katıldı.

Amazon Prime müşterilerine ‘lüks alışveriş deneyimini’ sunan ‘Luxury Stores’ platformunda Mouret bir dakikalık bir video ile yeni koleksiyonunu sunacak. Lüks modada yerini kalıcı yapmak isteyen Amazon, daha önce birçok insiyatif ile hedeflerine güç katmıştı. 



“Bir şey lüks ya da lüks değil olarak tanımlandığında, çoğu zaman bu sadece ‘snob’ bir ifade,” diye partnerlik hakkında konuşan Roland Mouret, şimdiye kadar birçok lüks tasarımcı gibi koleksiyonların gösterim yerinin sofistike olması gerektiğini savunmuştu. Zamanın değişmesi ve herkesin dijitale taşınması ile birlikte şimdi “Tüm müşterilerim Amazon’da. Bu gerçeklik. Artık hepimiz Amazon müşterisiyiz,” diyen Roland Mouret, lüks moda sektöründe değişimler olması gerektiğini savundu. 

Moda sektöründeki değişen düzen için, “Bu Amazon’un suçu değil. Moda sektörü kendi hatalarını yaptı. Çok fazla ürün yarattık, moda haftasına müşterilere verdiğimiz önem kadar önem vermedi. Adeta bir canavar yarattık,” diyen Mouret, müşteriler ile kurulan direkt iletişimin markaları geliştirebileceğini vurguladı. Amazon’da kendine ayrılan butiğin bir outlet tarzında olmayacağının altını çizen Mouret, platformun markayı olduğu gibi yansıtacağını belirtti. “View in 360” (360 derece görüntü) özelliği ile müşterilerin kendi ten renkleri ve bedenleri ile deneyebilecekleri portalda, insanlar kıyafetlerin üzerlerinde nasıl duracağını görebilecekler. 



Moda haftalarını özleyip özlemeyeceğini sorgulayan Mouret, “Kötü kararlar verdik. Bu sürdürülebilir değildi,” diyerek bu seneki videosunun ‘No Show’ olarak adlandırıldığını ve tamamen karbon nötr olduğunu ekledi. Videoda yeni koleksiyonundan beş farklı eşleştirme göstereceğini söyleyen Rolan Mouret, modadaki değişime katılan markalar arasına yerleşti. Bu haftanın başında Roland Mouret gibi Amazon’a katıldıklarını duyuran Oscar de la Renta CEO’su Alex Bolen, “Olan müşterilerimizin %100’ünün Amazon’da olduğunu tahmin ediyorum ve bunların çoğunluğu Prime üyeleri,” diyerek kararlarının oldukça mantıklı olduğunu belirtmişti. Online satışa katılan ilk markalar arasında olan Mouret, “Yirmi sene önce Manolo Blahnik ve ben Net-a-Porter’e katılan ilk markalar arasında olmuştuk. O zamanlar insanlar müşterilerin internet üzerinden pahalı kıyafetler almayacağını söylüyordu. Aynı ‘snob’ düşünce burada da devam ediyor. Bugün farklı bir zorluk var ama kreatif hislerim bunun doğru olduğunu söylüyor,” dedi. 


.