Rosıe'yle 20'lere dönüş

Marks & Spencer'da güller açtı

Marks & Spencer İç Giyim Tasarımcısı Soozie Jenkinson'la buluştuk. Kendisiyle, hem iç çamaşırı “dedikodu”su yaptık hem de ünlü İngiliz model Rosie Huntington Whiteley'nin Marks & Spencer için hazırladığı, 20'li yılların romantik havasını taşıyan “Rosie for Autograph” iç giyim koleksiyonunu konuştuk.

ELLE: İç çamaşırı neden bu kadar önemli?
Soozie Jenkinson: Çünkü sabah kadınların ilk düşündüğü, kıyafetini daha da iyi gösterecek kusursuz iç çamaşırı. Seçtiğiniz iç çamaşırı kendinize güveninizi artırır, sizi olduğunuzdan ince, uzun, kıvrımlı gösterir, duruşunuzu düzeltir. Ya da tam tersi, yanlış iç çamaşırı tüm gününüzü mahvedebilir. Özetle, kaliteli ve güzel iç çamaşırına “yatırım” yapmak iyi fikirdir.

ELLE: Kadınların sık yaptığı bir hata, yanlış beden iç çamaşırını seçmektir. Bunu nasıl önleyebiliriz?
S.J.: Her kadının vücut yapısı çok farklıdır. Biz de bu ne nedenle müşterilerimize birbirinden çok farklı seçenekler sunuyoruz çünkü örneğin sütyenin sadece bedeni değil, şekli de önemli. Bu alandaki yenilikler, yeni kumaş ve teknikler sayesinde tüm modelleriniz çok çekici. Bu arada, asıl marifet stilin işlevsellikle buluşmasıdır. Bizim tüm iç çamaşırlarımız çamaşır makinesinde yıkanabiliyor. Ve modellerimiz sadece askıda değil, giydiğinizde de güzel görünüyor.

ELLE: İç çamaşırı hediye etmek iyi fikir mi? Riskli mi?
S.J.: Bu hediyeyi bir erkek alıyorsa, doğru bedeni aldığından emin olmalı. Alacağı kişinin iç çamaşırı dolabına bir göz atmasının faydası olabilir. Ve seçtiği modeli, kendi zevkine göre değil, bu hediyeyi vereceğe kadının zevkine ve tarzına uygun olmasına dikkat etmesini öneririm. İyi bir seçim yaptıysanız iç çamaşırı harika bir hediyedir.

ELLE: Meme kanseri tedavisi olup memesi alınmış kadınlar için özel iç çamaşırı da tasarladınız...
S.J.: Bir gün yıllarca müşterimiz olan bir kadından mektup geldi. Göğsünün alındığını, ancak sevdiği M&S iç çamaşırlarından vazgeçmek istemediğini anlatıyordu. Bu bizi çok etkiledi ve aynı durumda olan kadınlar için özel sutyenler tasarladık. Müşterilerimizin bunu satış elemanlarımıza sorması yeterli.

ELLE: Rosie for Autograph koleksiyonunu konuşalım...
S.J.: Rosie Huntington-Whiteley zaten Autograph'ın yüzü. Bu teklif de kendisinden geldi. Bir gün Londra'da pazarlama direktörümüzle yaptığı bir toplantı sırasında iç çamaşırı koleksiyonu hazırlamak istediğini paylaşmış. Daha sonra ben de kendisiyle görüştüm. İş birliğimiz böyle başladı. Her aşaması ve ayrıntısıyla bizzat ilgilendi. Model olduğu için neyin nasıl duracağını, nasıl görüneceğini de çok iyi biliyor. Koleksiyon, Rosie'nin de ismine gönderme yaparak “gül” konsepti çerçevesinde hazırlandı. Dantel ve başka pek çok ufak detayda dahi gül deseni göreceksiniz.

ELLE: Tüketicilerin, Rosie'nin koleksiyonuna tepkisi ne oldu?
S.J.: Her dört dakikada bir, bir adet “Rosie for Autograph” iç çamaşırı satılıyor!