ÜNLÜ MARKALAR DÜNYA PLASTİK KRİZİ İÇİN FARKINDALIK YARATIYOR

Burberry, H&M, L’Oreal ve daha birçok marka…

ALYA BARUTOĞLU ALYA BARUTOĞLU 01 Kasım 2018
ÜNLÜ MARKALAR DÜNYA PLASTİK KRİZİ İÇİN FARKINDALIK YARATIYOR Getty Images

Dünya plastik sorunu gün geçtikçe daha çok büyüyor. UNEP’e (Birleşmiş Milletler Çevre Programı) göre, güncel kirlilik oranı devam ederse, 2050’ye kadar okyanuslarda balıklardan çok plastik olacak! Markaların yardımı ile, çevre için büyük bir tehdit haline gelen plastik sorunu konusunda farkındalık yaratılıyor. Daha sürdürülebilir alternatiflere yönelen moda ve güzellik markaları, plastik sorununun altını çiziyor. 



Geçtiğimiz hafta, 2021’e kadar üretimlerinden plastiği kaldıracağını açıklayan Everlane, geri dönüştürülen plastik şişelerden bir koleksiyon çıkarmıştı. Bugün itibari ile 250 üzer marka, Yeni Plastik Ekonomi Global Taahhütü’nü imzalayarak bu sorunu çözmek için bir araya geldi. 

Ellen MacArthur Vakfı tarafından başlatılan ‘New Plastics Economy Global Commitment’ (Yeni Plastik Ekonomi Global Taahhütü), plastik kirliliğini minimale indirmek için adımlar atıyor. L’Oreal, Stella McCartney, H&M Inditex ve Unilever, bu insiyatife katılan önemli markalar arasında. 

“Plastik atık ve kirlilik, global bir çevre sorunu,” diyen H&M Çevre Sürdürülebilirliği Yöneticisi Cecilia Brannsten, “Bu sektör sorununu tek başına çözebilecek bir marka yok. Bu nedenle tek bir ses olarak hareket etmeliyiz. New Plastics Economy Global Commitment, doğru yöne atılan büyük bir adım, bu birleşme ile şirketleri ve ükeleri aynı hedef altında toplayabiliriz,”diyerek ekledi. 

New Plastics Economy Global Commitment, plastik krizini üç şekilde çözmek istiyor. 

  1. Problematik ve gereksiz plastik ambalajları ortadan kaldırarak ambalajları geri dönüştürmek.
  2. 2025’e kadar plastik ambalajların kolayca ve güvenlice geri dönüştürülebildiğine emin olmak.
  3. Üretilen plastiği döngüye sokarak, geri dönüştürülen plastik oranını artırmak. 

Birleşmiş Milletlerin Çevre kolu ile beraber hazırlanan taahhüt, dünya plastik üretimini yapan şirketlerin %20’si tarafından imzalandı. Bu anlaşmayı imzalayan markaların, gelişmeleri halka açıklaması bekleniyor. 


SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

Yeni sayımızın kapağında oyuncu Hazar Güçlü var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.