VALENTINO VINTAGE DÜNYASINA GİRİŞ YAPIYOR

V for Vintage!

V for Vintage! Valentino, ikinci el ve vintage pazarına giriş yapıyor. Geçtiğimiz Temmuz ayında Women’s Wear Daily’nin yayınladığı habere göre dünya genelinde birçok vintage mağaza ve butik ile görüşen Kreatif Direktör Pierpaolo Piccioli’nin yeni projesi sonunda ortaya çıkıyor. 

Valentino vintage parçalarının sahipleri, yeni Valentino koleksiyonlarında kullanmak üzere mağaza kredisi karşılığında ellerindeki parçaları butiklere göndermeye teşvik edilecek. Geçtiğimiz günlerde markanın internet sitesi üzerinden açıklanan Valentino Vintage projesi, vintage ürün sahiplerinin projede yer alan dört uluslararası butikle bağlantı kurabilecekleri özel bir bölümün lansmanı ile başlıyor. Bunlar arasında Milano'daki Madame Pauline Vintage; New York'taki New York Vintage Inc.; Los Angeles'taki Resurrection ve Tokyo’daki Laila Tokyo vintage butikleri var. 



Valentino, vintage mağazaları ile iletişime geçip istenilen parçaların resimlerini gönderdikten sonra, vintage kıyafet sahiplerine karar verebilecekleri bir değerleme sunulup görüşme ve satıştan sonra, butik sahiplerine yeni Valentino koleksiyonlarında belirli mağazalarda kullanmaları için mağaza kredisi sunacak. 

2022’de başlayacak olan projenin ikinci fazında ise, vintage butikler, müşterilerine Valentino’dan seçili vintage parçaları sunabilecekler. Henüz ikinci fazın detayları belli olmasa da Valentino şimdiden arşivlerini yeniden yapılandırıyor ve büyütüyor. Müşterileri ile ilişkilerini kuvvetlendirmek isteyen Valentino, aynı zamanda Kreatif Direktör Piccioli’nin markayı güncel tutma hedefini tatmin etmiş olacak. 


Modanın döngüsünden faydalanmayı hedefleyen Valentino, sürdürülebilirlik ve çevre sorunlarına giderek daha fazla odaklanarak Mayıs ayında 2022'den itibaren kürksüz olacağını duyurmuştu. Son dönemlerde vintage tutkusunun daha da artması ile birlikte, tüketici ve pazar araştırmaları da önümüzdeki beş yıl içinde vintage pazarının ikiye katlanarak 2025 yılına kadar 77 milyar dolara ulaşması bekleniyor. İkinci el ve vintage satışları, modanın en hızlı büyüyen segmentlerinden biri olarak görülüyor. Valentino'dan önce ikinci el pazarına yeni giren diğer moda markaları arasında Jean Paul Gaultier ve Gucci de var!