KRALİYET PORTRESİNE SANAL AÇILIŞ!

Bir kraliyet portresi ilk kez sanal olarak sergilendi. Modern çağa yakışır bir şekilde, hükümdar resmi bir video görüşmesi sırasında resmin açılışını ilk kez bilgisayar ekranından gördü.

94 yaşında olmasına rağmen, Kraliçe sanat eserindeki çay fincanının içinde çay olmadığını söyleyerek hala ne kadar dikkatli olduğunu herkese gösterdi. Dışişleri ve Commonwealth Ofisi (FCO) tarafından yaptırılan portreyi çizen Miriam Escofet, kraliçeye resme gizli bir sembol eklediğini söyledi.

Sanatçı, Kraliçe'nin tepkisi hakkında "Buna çok olumlu tepki vermiş gibiydi. Gülümsüyordu, ne kadar sürdüğünü ve bundan sonra daha fazla projem olup olmadığını sordu. Resmin bazı unsurlarını açıkladığımda, çay bardağı gibi, bazı komik yorumlar yaptı. Ama fincanda çay yok dedi"






Sanat eserinin yapımı yedi ay sürdü ve son rötuşlar karantina sırasında tamamlandı. Escofet, Kraliçe ile iki toplantı yaptı: Biri Windsor Kalesi'ndeki beyaz oturma odasında, kraliçe mavi bir elbise, inci kolye, küpe ve damla broş takıyordu. Escofet kraliçeyi 30 dakika boyunca fotoğrafladı. İkinci toplantı, yüz ifadelerine odaklanmak için Buckingham Sarayı'nda gerçekleşti.

Escofet, annesinin resmiyle BP Portre Ödülü'nü kazandıktan sonra Ulusal Portre Galerisi'nin tavsiyesi üzerine seçildi. Toplantılarla ilgili Escofet, "Son derece değerli" zamanın su gibi akıp geçtiğini söyledi.

"Çok deneyimli bir model. Harika biri. Size ihtiyacınız olanı vermeye çok odaklı. Odadaki varlığı çok etkileyici ve eldeki işe çok odaklı. İçinde köpüren bir mizah anlayışı var. Bunu söylemek aptalca mı bilmiyorum ama çok mütevaziydi. İlk oturuşta, önceki portrelerle olan deneyimini ve belirli bir favorisi olup olmadığını sordum. Ondan bir cevap almaya çalıştım ama çok politikti. Windsor'da olduğu için bir uçak üstümüzden geçti ve gürültü hakkında yorum yaptı. İkinci kez, konuşmanın çoğunu yaptım çünkü yüzünden bir tepki almak istedim."

Escofet, kısmen Holbein'in the Ambassadors ve Rönesans ressamları tarafından kullanılan anamorfik bozulma tekniğinden esinlenen resmin bazı detaylarını açıkladı. Hükümdarı boyamanın zorluklarına gelince, kraliçenin özünü yakalamaya çalıştığını söyledi.

"Komik olmasını beklemiyordum. Espri üzerine espri patlatmıyor ama mizahını hissediyorsunuz. Sizi adeta kendine çekiyor. Sanırım bu bilgeliğinden. Portrede onun özünü yakalamak istedim. Bu, sadece biriyle tanıştığınızda hissettiğiniz bir niteliktir. O çok güçlü, küçük bir insan ve ışıl ışıl. Yaşam enerjisini hissedebiliyorsunuz, oldukça çarpıcı. Bu benim için çok yararlı oldu, çünkü onun çok insancıl bir portresini yapmak istiyordum."