MODA SHOPI GO’DA
MODA SHOPI GO'DA
ELLE ONLINE 28 Kasım 2014Onunla klasik bir moda röportajı yapmadık. Sezonun trendlerini, gardırobundaki vazgeçilmezleri ya da takip ettiği tasarımcıları da sormadık. Kendisi de bunları konuşmak istemiyordu zaten. Yıllardır moda dünyasında var olan, Mudo, Network ve Beymen'le çalıştıktan sonra 2012 yılından beri Shopi go'nun kreatif direktörlüğü görevini yürüten Murat Süter'le tanımların ötesinde, trendlerden bağımsız, stil anlayışına ve moda algısına uzanan bir sohbet gerçekleştirdik. “İyi giyinen ve kişisel bakımına özen gösteren herkes bence ilk bakışta kıyafetlerinin şıklığıyla değil, verdikleri enerjiyle kendilerini belli eder” derken biz de Süter'in yaydığı o pozitif ve etkileyici enerjinin peşine takıldık. Sade tarzını yansıtan kıyafetlerle onu görüntülerken, onunla sohbet ederken, birlikte çekilen fotoğraflara bakarken ya da kahvemizi yudumlarken her anında detaycı, disiplinli, titiz ve mükemmeliyetçi bir İstanbul beyefendisiyle karşılaştık. Murat Süter'le sohbetimize davetlisiniz. İlham alın!
2012 yılından beri hizmet veren Shopi go, Türkiye'nin ilk online konsept mağazası. Sizin yollarınız nasıl kesişti Shopi go'yla?
Mudo, Network/Fabrika ve Beymen'le çalıştım. Beymen'in kreatif direktörlüğünden ayrıldıktan sonra kendi danışmanlık şirketimi kurdum ve birçok markaya da danışmanlık verdim. Shopi go, bütün birikimlerimi değerlendirebildiğim, beni çok heyecanlandıran bir proje oldu. Alışılagelmiş e-ticaret sitelerinin yapısından farklı bir kurgumuz olması gerektiğini düşündük ve Shopi go'yu şık bir sokak mağazası mantığıyla oluşturmaya karar verdik.
Shopi go, benzerlerinden hangi farklarla ayrılıyor?
Sanırım anahtar kelimemiz “yenilik”. Lüks marka denince akla gelen isimlerin değil, tasarımıyla fark yaratan, özgün seçimlerin peşine düşüyoruz. Markanın kimliği, hediye paketlerine bile yansıyor. Shopi go'dan alışveriş yaptığınızda seçiminiz çok şık siyah bir ambalajda geliyor. Bahsettiğim şık sunumdan dolayı müşterilerimiz hediye alışverişleri için de Shopi go'yu tercih ediyor.
Shopi go'daki markalar nasıl seçiliyor?
Marka araştırmaları günlük hayatımızın parçası. Bu anlamda her kaynağa kulak vermeyi ihmal etmiyoruz. Shopi go'da tüm ürünlerin kendi içinde organik bağı, toplu bir uyumu söz konusu. Tutarlılık bizim için çok önemli ve bu kritere uymayan hiçbir ürüne e-mağazada yer vermiyoruz. Biz bir yaşam tarzını, internette gezinirken keyifle deneyimleyebileceğiniz bir formatta sunmayı önemsiyoruz. Shopi go'nun neredeyse müdavim diyebileceğim güçte takipçileri var ve onları memnun etmeyi çok önemsiyoruz.
Shopi go'yla ilgili en son yenilikler neler?
Shopi go dünyasını müşterilerle buluşturacak yeni bir projeyi hayata geçirdik geçtiğimiz günlerde. Bu röportaj yayınlandığında şehirde benzeri olmayan konseptte bir mağaza açmış olacağız. Nişantaşı'nda yer alan bu konsept mağazayla Türkiye'nin ilk online konsept mağazası Shopi go, şimdi offline, yani üç boyutlu bir mekan da açmış oluyor. Ayrıca yine Nişantaşı'ndaki ofisimizin içinde bulunan The Loft'ta da alışveriş deneyimini farklı bir kurguyla vermeye devam ediyor.~
İlk moda hatıranız neyle ilgili? Nasıl yöneldiniz moda dünyasına?
Aslında yaratıcı bir sektörde çalışmak aklımda hiç yoktu. Mustafa Taviloğlu'yla yaptığım yarım saatlik iş görüşmesi sırasında “Mudo'ya erkek koleksiyonu hazırlamak ister misin?” sorusu sonrası kendimi moda dünyasının içinde buldum. Gözümü ilk keşfeden ve bugünkü işimi yapmamı sağlayan kişi Mustafa Taviloğlu'dur diyebilirim.
Bu alanda çalışmaya başlamadan önce de modaya, giyinmeye meraklı mıydınız?
Kendi tarzını erken bulmuş biri olduğumu söyleyebilirim...
Şık giyinen, stil sahibi bir isimsiniz. Ne anlama geliyor sizce şık olmak?
Ben modası olmayan parçalara yatırımın en temel şıklık kodu olduğunu düşünen gruba dahilim. Kıyafetin markasından öte tasarımı, kumaş kalitesi ve rengiyle sizi yansıtmasının stili oluşturduğunu düşünüyorum. Bir de kup çok önemli; üzerinize tam oturan bir kıyafetin yarattığı etki, markasının lüks olup olmamasına bakmaksızın güçlü oluyor.
Stil sahibi kadın nitelemesi ne ifade ediyor sizin için?
Ne giydiğinden, trendlerden, akımlardan bağımsız olarak özgün tavrı olan bir kadın geliyor aklıma...
Türkiye'de genel anlamda modanın son yıllardaki gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Hem kendim hem de Shopi go olarak Türk tasarım sahnesine katılan yenilerin ve var olan isimlerin işlerini detayıyla takip ettiğimizi söyleyebilirim. Fikir aşamasında çok doğru noktalar yakalıyor genç nesil tasarımcılar. Ben bu konuya gösterdikleri özeni üretim aşamasında da aynı titizlikle korumalarını öneriyorum.
Erkek modasıyla, erkekler için tasarlayan modacılarla ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Sayılarının giderek artmasını heyecanla izliyorum. Belli bir ürün grubuna sadık kalarak kendini bu dalda geliştirmeyi seçen, tasarımcısı değil tavrı hep genç olan markaları çok beğendiğimi söyleyebilirim.
Maskülen ve feminen arasındaki sınırların kalktığı bir dönemdeyiz. Cinsiyetsiz ve androjen tasarımlar bu sezon yine çok revaçta. Ne düşünüyorsunuz?
Dönem modaları her zaman günün koşullarını, gerçeğini yansıtır. Hayatın hızlandığı, yaşam koşullarının ağırlaştığı bugünde, kadın ve erkeğin birbirlerinin dünyasına eskisinden daha az önyargıyla bakıyor olmasını ve anladıkça sınırların şeffaflaşmasını hem mantıklı hem de gerekli buluyorum.
Online bir alışveriş sitesinin kreatif direktörüsünüz. Dünya her alanda dijitale doğru evriliyor. Modanın dijital tarafıyla ilgili neler düşünüyorsunuz?
Modanın dijital tarafının kendine özgü ve hepimizin birlikte öğrendiği bir dil olduğu muhakkak. Bu yeni lisanı konuşmada aşama kat edeceğimiz de öyle. Değişmeyen tek şey bence, hangi mecrada olursa olsun gerçek ve samimi bir yetenekle karşılaştığımız zaman hissettiğimiz heyecan.
SELİN MİLOŞYAN
SON HABERLER