SERGIO ROSSI HAYATINI KAYBETTİ

Oğlu Gianvito da dahil, birçok tasarımcıya ilham olan efsanevi tasarımcı Sergio Rossi, corona virüs nedeniyle hayatını kaybetti.

Efsanevi ayakkabı tasarımcısı Rossi, İtalya'nın Cesena şehrinde, corona virüs nedeniyle 84 yaşında hayatını kaybetti. Sergio Rossi, 1935'te İtalya'nın "ayakkabıcılık" bölgelerinden biri olan San Mauro Pascoli'de doğdu. Ticareti babasından öğrendi, 50'li yıllarda ayakkabı üretmeye başladı ve 1968'de kendi adını verdiği markasını başlattı. 

Kendi markasıyla birlikte büyüyen tasarımcı, Versace, Dolce & Gabbana ve Azzedine Alaia gibi efsanevi moda evleriyle de birlikte çalıştı. Rossi, kavisli tabanı ile Opanca sandalet gibi çığır açan bir dizi ayakkabı stili geliştirdi.

Markanın yöneticisi Riccardo Sciutto Cuma günü verdiği röportajda, "O bir ustaydı, onunla tanışmak büyük bir ayrıcalıktı. O bizim manevi rehberimizdi ve bugün her zamankinden daha fazla..." dedi.

Nisan 2016'da görevine atanan Sciutto, yıllar boyunca şirketin kurucusuna duyduğu hayranlık ve minneti her fırsatta dile getirdi ve Rossi adına, San Mauro Pascoli üretim tesisinde 6.000'den fazla modelden oluşan bir arşiv oluşturdu. 

Sciutto, Rossi'nin arşivi ziyaret ettikten sonra ne kadar duygulandığını da anlattı. "1950'lerden itibaren tasarımlarının çoğunun arşivin bir parçası olduğuna gerçekten şaşırdı. O, o anları yaşadığı için bunu yapmayı hiç düşünmemişti, ama arşiv bizim için bir ilham kaynağı.”

Sciutto tasarımcının, “Kadınları çok severdi ve onların feminenliğini benzersiz bir şekilde yakalayabiliyordu. Asla abartı şeylerden hoşlanmadı, her zaman kararında bir zevke sahipti. Ayakkabılar her zaman giyilebilir tarzdaydı ve onları mükemmel hale getirmediği sürece asla tatmin olmazdı. Ayakkabılar, onun için bir aksesuar değildi. Bir keresinde bana bir kadının bacağının mükemmel uzantısını yaratmak istediğini söyledi.”

2007'de kendi markasını piyasaya süren Gianvito, 2017'de verdiği bir röportajda, “sadece babamı izleyerek ve en mükemmel ayakkabıları yaparken esnafları gözlemleyerek" deneyim edinmeye başladığını söyledi.

2015 yılında Kering, markayı Avrupa yatırım merkezi Investindustrial'a sattı ve bundan bir sene sonra marka yeniden piyasaya sunuldu. O zamandan beri marka, her sezon için arşivine geri döndü. Bu, Rossi'nin kalıcı etkisinin açık bir kanıtıdır.





Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.