PEMBE KURDELE HAREKETİ'NİN 30.YILINDA YEREBATAN'DA ANLAMLI BULUŞMA

Estée Lauder Şirketleri Türkiye ve Pembe İzler Kadın Kanserleri Derneği ile birlikte 19 Ekim'de, bu geceye özel pembe ışıklara bürünen Yerebatan Sarnıcı'ndaki anlamlı davette buluştuk.

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 07 Kasım 2022
PEMBE KURDELE HAREKETİ'NİN 30.YILINDA YEREBATAN'DA ANLAMLI BULUŞMA

30 yıl önce Pembe Kurdele’yi tasarlayarak farkındalığın ve erken teşhisin önemini tüm dünyaya duyuran, kaynak yaratmak, eğitim ve destek vermek amacıyla da dünya çapında 60’tan fazla kuruluşu destekleyen Estée Lauder Şirketleri, bu yıl Türkiye’de ELLE Türkiye ve Pembe İzler Kadın Kanserleri Derneği ile bir araya geldi. Derneğin destek programlarından biri olan Pink Line - Pembe Hat’a sağlanacak desteğin misafirlerle paylaşıldığı anlamlı davet ise Yerebatan Sarnıcı’nda gerçekleşti. ELLE Türkiye Yayın Direktörü Melda Narmanlı Çimen, Estée Lauder Şirketleri Türkiye Genel Müdürü İpek Ersavaş ve Pembe İzler Kadın Kanserleri Derneği Başkanı Arzu Karataş’ın konuşmalarıyla başlayan gecede, farkındalık ayına özel Yerebatan Sarnıcı pembe ışıklandırmasıyla da dikkat çekti.

Pozitif etki yaratma ve kapsayıcılığı yaptığı her işin merkezine koyan The Estée Lauder Şirketleri, Evelyn H. Lauder’in eş tasarımcısı olduğu Pembe Kurdele ile tam 30 senedir meme kanserine dikkat çekmeye ve toplum bilinci yaratmaya devam ediyor. Meme kanserine karşı farkındalığın sembolü haline gelen Pembe Kurdele’nin 30. yılında Estée Lauder Şirketleri, ELLE Türkiye işbirliğiyle Yerebatan Sarnıcı’nda Pembe İzler Kadın Kanserleri Derneği ile bir araya gelerek derneğin destek programlarından biri olan, tedavi sürecindeki hastalara psikolog ve beslenme uzmanı desteği veren Pink Line - Pembe Hat’a sağlanacak katkıyı davetlilerle paylaştı. Dünya çapında meme kanseri ile mücadele edenlerin iyileşmeleri ve daha iyi şartlara sahip olmaları için sürdürülen çalışmaların da aktarıldığı bu özel davete katılan isimler arasında Pelin Karahan, İpek Açar Kömürcü, Deniz Barut, Özlem Avcıoğlu, Zeynep Üstünel, Hülya Eltemur, Aslı Duruman, Jale Balcı, Zeynep Tuğçe Bayat, Büşra Yurtgül ve Rüya Büyüktetik yer aldı.

30 yıl önce Pembe Kurdele’yi tasarlayarak farkındalığın ve erken teşhisin önemini tüm dünyaya duyuran, kaynak yaratmak, eğitim ve destek vermek amacıyla da dünya çapında 60’tan fazla kuruluşu destekleyen Estée Lauder Şirketleri, bu yıl Türkiye’de ELLE Türkiye ve Pembe İzler Kadın Kanserleri Derneği ile bir araya geldi. Derneğin destek programlarından biri olan Pink Line - Pembe Hat’a sağlanacak desteğin misafirlerle paylaşıldığı anlamlı davet ise Yerebatan Sarnıcı’nda gerçekleşti. ELLE Türkiye Yayın Direktörü Melda Narmanlı Çimen, Estée Lauder Şirketleri Türkiye Genel Müdürü İpek Ersavaş ve Pembe İzler Kadın Kanserleri Derneği Başkanı Arzu Karataş’ın konuşmalarıyla başlayan gecede, farkındalık ayına özel Yerebatan Sarnıcı pembe ışıklandırmasıyla da dikkat çekti.

ELLE Türkiye Yayın Direktörü Melda Narmanlı Çimen’den Farkındalık Çağrısı

Yayın direktörümüz Melda Narmanlı Çimen o gece pembe ışıklara bürünen Yerebatan Sarnıcı’nda olan herkese hoşgeldiniz demek ve bu davetin anlamını özetlemek üzere bir konuşma yaptı. “İnsanı, pozitif etki yaratmayı ve kapsayıcılığı çok önemseyen üç kurum ve üç kadın olarak, Meme Kanseri Farkındalık Ayı olarak da bilinen Ekim ayında, sizlerin de desteğini arkamıza alarak bundan 30 yıl önce başlatılan Pembe Kurdele hareketinin anlamına ve amacına bir kez daha dikkat çekmek için buradayız” diyen Melda Narmanlı Çimen devamında özellikle biz kadınları ilgilendiren birkaç kilit bilgiyi paylaştı. “30 yıl önce Pembe Kurdele hareketini ve kampanyasını başlatan Estée Lauder Şirketleri, tüm dünyada meme kanseri ile mücadele edenlerin iyileşmeleri ve daha iyi şartlara sahip olmaları için, bu alandaki araştırma, eğitim ve tıbbi imkanlara ulaşımı desteklemeye devam ediyor. Maalesef Türkiye’de her yıl 71 bine yakın kadına kanser tanısı konuyor. Bunların arasında meme kanseri birinci sırada. Restorasyonu kısa bir süre önce tamamlanan bu özel mekanın, Pembe Kurdele hareketi kapsamında pembe ışıklandırılmasının, kadınlara kendi sağlıklarına öncelik vermeleri, ertelememeleri, ihmal etmemeleri ve hayat kurtaran rutin önlemleri almaları konusunda yeni bir çağrı yapmasını umuyoruz. Meme kanseriyle mücadele etmiş ya da etmekte olan tüm kadınların geçirdikleri duygu ve beden değişimlerini yüreğimizde hissediyor ve onlara mücadele gücü diliyoruz.”


Estée Lauder Şirketleri Türkiye Genel Müdürü İpek Ersavaş #MemeKanseriniYokEtmeZamanı diyor!


Estée Lauder Şirketleri Türkiye Genel Müdürü İpek Ersavaş hoşgeldiniz konuşmasında bu anlamlı ve tüm dünyada fark yaratan hareketin nasıl ortaya çıktığını da hatırlattı: “Markamızın kurucusu, hayal etme ve hayallerinizin peşinden gitme cesaretiniz varsa her şeyin mümkün olabileceğini kanıtlayan ve zorluklara meydan okuyan bir kadındı. Evelyn Lauder 1992’de, Self Dergisi’nin eski genel yayın yönetmeni Alexandra Penney ile birlikte meme kanseri konusunda farkındalık ve toplum bilinci sağlamak amacıyla, meme kanserinin dünya çapında sembolü olan pembe kurdeleyi tasarladı. Aynı yıl Meme Kanseri Farkındalık Kampanyası’nı başlattı.1993’te ise Breast Cancer Research Foundation®’u (BCRF)/Meme Kanseri Araştırma Vakfı’nı kurdu.

O günden bugüne de Estée Lauder Şirketleri bu hastalıkla savaşmayı misyon edindi.” İpek Ersavaş Estee Lauder Şirketleri’nin dünya çapında 60’tan fazla ilgili kuruluşu desteklediğini vurguladı.



Pembe İzler Kadın Kanserleri Derneği Başkanı Arzu Karataş Erken Teşhisin Önemini Hatırlattı

 

Gecede konuşma yapan Pembe İzler Kanserleri Derneği Başkanı Arzu Karataş “Estée Lauder gibi değerli paydaşlar sayesinde meme kanserinde erken teşhisin önemine daha çok dikkat çekebiliyoruz. Kadın kanserleri konusunda birçok kişinin hayatına dokunabiliyoruz” dedi. Ardından kendi meme kanseri deneyimini paylaşarak Estée Lauder Şirketleri’nin bu zor döneminde ne büyük fark yarattığını da anlattı. “Kadınların kanser olduklarını en yoğun hissettikleri dönem, kaşlarının ve saçlarının döküldüğü dönem oluyor. Tabii meme kaybını da eklemek lazım. Şunu söylemek istiyorum ki, beden algısı bir bütündür. Bir gün onların yok olduğunu görüyorsunuz, öncelikle hasta olduğunuz anlaşılıyor sonra da o güne kadar edindiğiniz güzel algısı negatifleşiyor” diyen Arzu Karataş hasta olan bir kadının da güzel görünmek istediğini vurguladı. Estée Lauder Şirketleri ekibiyle ilk bir araya geldiğinde bunları dile getirdiğini itiraf eden Arzu Karataş Clinique ve Estée Lauder kaş kalemlerinin hayatında bu tecrübede özel bir yeri olduğunu söyledi. Konuşmasında çok değerli bir projeyi, Pink Line – Pembe Hat adı verilen, tedavi sürecindeki hastalara psikolog ve beslenme uzmanı desteği veren online hizmeti de duyuran Arzu Karataş “Bu sene Estée Lauder Şirketleri ile beraber daha fazla hastamıza destek olmak için yola çıkıyoruz” dedi.

Aynı zamanda New York’da Empire State Binası, Fransa’da Eyfel Kulesi, Dubai’de Burj Al Arab gibi farklı ülkelerin önemli anıtlarını pembe ışıklandırma projesini Türkiye’de de bu sene Yerebatan Sarnıcı’nı pembe ışıklandırarak hayata geçiren Estée Lauder Şirketleri, meme kanseri farkındalığına bu özel projeyle de dikkat çekti.

PINK LINE’DAN DESTEK ALAN HASTA SAYISI İKİ KATINA ÇIKACAK 

Tedavi sürecindeki hastalara psikolog ve beslenme uzmanı desteği sağlamayı amaçlayan online danışmanlık hizmeti Pink Line çerçevesinde, geçtiğimiz yıl 500 hasta ile 700 seans gerçekleştirildi. Pembe Kurdele Kampanyası’nın 30. yılında Estée Lauder Şirketleri’nin katkıları ile daha fazla psikolog ve beslenme uzmanı bu projeye dahil edilerek destek verilecek kişi sayısının 1000 hastaya çıkarılması hedefleniyor. Aynı zamanda, tedavi sürecindeki hastaların aynaya her baktıklarında kendilerini daha iyi hissetmeleri amacıyla güzellik uzmanları da projeye katkı sağlayacak. Hastaların güzellik ve bakım tüyoları ile kendilerini daha iyi hissetmeleri için neler yapabileceklerinin aktarılacağı, kişisel cilt bakımı/makyaja dair sorular sorabilecekleri, kemoterapi sürecindeki hastalar için büyük önem taşıyan kaş kalemi ve kullanımıyla ilgili uygulamalı seansların gerçekleştirilmesi sayesinde Estée Lauder Şirketleri bir kez daha kadınlarla gerçek bir bağ kurmanın öneminin altını çiziyor.






ETİKETLER
SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Türkiye 25 yaşında!

Mayıs sayımızda ELLE dergisi global kodlarıyla bir araya getirdiğimiz kendi alanlarında çok başarılı tam 8 isim ve 8 marka var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.