SADELİĞİN FELSEFESİ

Huzurlarınızda bir stil anlayışı olarak Haremlique ve Banu Yentür.

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 05 Kasım 2018

Haremlique  İstanbul kurucu ortağı ve kreatif direktör Banu Yentür’le markanın Ekim ayında online mağazasının açılışı vesilesiyle buluşmamız moda sohbetine uzanıyor, zarafetle beslenip estetikle katlanıyor.

Rafine ve rahat, anahtar iki kelime. Hem Banu Yentür’ü hem Bebek’teki evini hem de altında imzası bulunan Haremlique tasarımlarını tanımlamak için bu iki sözcüğü kullanabiliriz. Mavinin tonlarındaki yastıklar, şamdanlar ve gümüşler, çeşitli masa aksesuarları, desenli nevresimler, işlemeli havlular, kısaca markanın farklı ürünleri Yentür’ün zarif gustosu doğrultusunda evin farklı alanlarına incelikle dağıtılmış. Haremlique o evde yaratıcısının kimliğinde, tıpkı marka gibi doğal zarafetinde yaşıyor. Saraylı olmak, en eski anlamıyla aslında hem Osmanlı’nın rafine kültürel değerlerinden feyzalan markayı hem de kreatif direktörünün duruşunu tanımlıyor. Şöyle anlatıyor Yentür: “Yıllar içinde ihtiyaç doğrultusunda genişleyen koleksiyonumuz artık hayatımızın her alanında. Öyle ki sabah kalktığımda duş alıp Haremlique peştamalıma sarılmak, incecik kaşmirden sabahlığımı giyip işe gitmeden önce çayımı yudumlamak beni son derece motive ediyor. Ya da hafta sonları İzmir’deki evime giderken birkaç parça eşyamı Haremlique seyahat çantalarımızdan birine atıp yola koyulmaktan büyük mutluluk duyarım. Önemli paylaşım anları olarak gördüğüm yemek buluşmalarında şamdanlarımızla masamı aydınlatmak, hazırladığım ikramları gümüş kaselerde sunmak benim için değerli. Keten peçetelerimiz ve Amerikan servislerimiz de bu tabloyu tamamlıyor.” Haremlique’in estetik dokunuşları, markayı özel yapan kalite ve özenli tasarımları, kurucuları Caroline N. Koç ve Banu Yentür’den izler taşıyor.

ÇOCUKLUK HAYALLERİ


Banu Yentür’ün işiyle bütünleşen zarif kişiliğinin, imza attığı Haremlique tasarımlarının ardında çocukluk anıları, ailesinden miras aldığı gelenekler ve moda eğitimi yatıyor. Yentür, en itibarlı materyalleri kullandıklarını, nevresimlerin en ince ipliklerle üretilen beyaz perkal ve saten dokuma malzemelerle hazırlandığını anlatıyor: “Kumaşlar titizlikle kendi tasarımlarımız olan desenlerle işleniyor ve ustalıkla dikiliyor. A la mer’de kaftan ve tunikler el işçiliğiyle çok özel nakışlarla buluşuyor.” Tekstil tasarımı okuyan Yentür’ün küçükken ilk eline aldığında çocukça bir dürtüyle çekip uzattığı pamuk, tekstile merak sarması, dört kuşak pamuk üreticiliği yapan bir ailenin üyesi olması, markasının doğuşunu hazırlayan etkenlerden belki de... “Haremlique’le çocukluk hayallerimi gerçekleştirdiğimi düşünüyorum” diye anlatıyor Yentür.

ONLINE ALIŞVERİŞ VE KİŞİSEL ÜRÜNLER
Haremlique Istanbul ve plaj giyim markası Haremlique a la mer’in online mağazaları (haremlique.com ve haremliquealamer. com) ekim ayında açılıyor. Hızlı hayat şartları ve bu tarz alışverişin yaygınlaşmasıyla bu doğrultuda düşünmeye başladıklarını dile getiriyor Banu Yentür: “Hedefimiz 10 yıl önce Caroline N. Koç’la başlattığımız serüveni yurt dışında da devam ettirmek ve markamızı küreselleştirmekti. Dünyanın farklı yerlerindeki satış noktalarımızla bir yere kadar hizmet verebiliyorduk, online’la birlikte daha geniş kitlelere ulaşabileceğiz. Dilediğiniz her an, her yerden alışveriş yapabileceksiniz. Kişiselleştirilmiş ürün servisi online ayağımızın en önemli özelliklerinden. Kişiye özel sipariş alınırken ürünlere istenilen renklerde monogram da işlenebilecek.” Web sitesi ayrıca iki farklı blog’la zenginleşiyor: “Sitemizi ziyaret edeceklere alışveriş yapabilmelerinin yanı sıra ekstra
içerikler sunmak ve onları Haremlique hikayesine biraz daha dahil etmek istedik. Blog’larda Caroline’in müzik listeleri, benim dekorasyon ve stil önerilerim gibi içeriklere, alanlarında
başarılı kişilerin ürünlerimizi kendi zevkleri doğrultusunda yorumlamalarına da yer vereceğiz.”

SANAT VE MODA
Banu Yentür’ün rafine gustosu evinin her köşesine ve markasının ürünlerine de sinmiş. “Haremlique stilinde estetik anlayışımızın ve kimliğimizin çok önemli olduğunu düşünüyorum.
Bu bir trend markası değil. Sadece günümüz eğilimlerinin uzağında kalmayacak ve yaptığımız işin her dönemve her zevke hitap etmesini engellemeyecek şekilde tasarım
yapıyoruz. Ürünlerimiz bir zanaatkarın yorumunu almadan asla son halini bulmuyor.”

Eski, modernlikle buluşuyor. Hiçbir şey gözü yormuyor, tıpkı Yentür’ün konuşurken yaydığı dinlendiren enerjisi gibi. Beyaz gömleklerin ve sanat parçası olarak gördüğü büyük aksesuarların gardırobunun demirbaşları sayıldığını anlatıyor. Sanat, moda ve tarih kitapları evinin her köşesinde. Miami Art Basel’den ilham aldığını, Met’teki Met Heavenly Bodies sergisini kaçırdığını üzülerek söylüyor. Annesinin Mongol elbiselerinden yaptığı gömlek ve bluzlardan, anneannesinden kalma taçların manevi değerinden bahsediyor. Geçmişi bugünde yaşatmayı seviyor. Bu topraklardaki farklı coğrafyalardan ilham alarak farklı zamanları şık bir şekilde harmanlayan Haremlique markası gibi. Farklı yerlerden, Bangkok, Los Angeles, Miami, Mumbai, Buenos Aires ve Londra’dan satın aldığı ve stiliyle kişileştirdiği ürünler hem gardırobunda hem de evinin dekorasyonunda göze çarpıyor.




Haremlique ve Mer’s takı markasının iş birliğinden doğan, bilezik ve kolyeden oluşan
aksesuarlar çok şık. Kolyelerde renkli taşlar ve mine detaylar dikkat çekiyor.
Zincir ucundaki madalyonlarda Ayasofya kubbesi görünüyor. Bu koleksiyon Osmanlı
döneminde giyilen kavuktan ilham almış.



Yazı: Selin Miloşyan
Fotoğraflar: Bige Yalın 

ELLE, Ekim 2018 sayısından alınmıştır.

Dergide Bu Ay

ELLE Türkiye 25 yaşında!

Mayıs sayımızda ELLE dergisi global kodlarıyla bir araya getirdiğimiz kendi alanlarında çok başarılı tam 8 isim ve 8 marka var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.