SOSYAL İZOLASYON SÜRECİNDE KİLO ALMAK İSTEMEYENLER BURAYA!

Corona virüs tehlikesinden dolayı evde olduğumuz bu dönemde kilo almak kaçınılmaz. Diyetisyen Abdullah Mollamemişoğlu ile bu süreçte kilomuzu kontrol altına almanın yollarını konuştuk...

Son günlerde corona virüsten korunma amaçlı hepimiz evde kalmayı tercih ediyoruz. Ancak fiziksel aktivite bakımından kısıtlandığımız bu süreçte kilomuzu nasıl koruyacağız? Özellikle de evde sadece canımız sıkıldığı için bile yemek yeme istediğimizin doğması gerçekten de zorlayıcı olabiliyor. Bağışıklığımızın düşmemesi için de yemek yememiz gerektiği de bir gerçek ancak neyden ne kadar yememiz gerekiyor?

Genel olarak, kızartma, kavurma gibi bol yağlı ürünler, hamur işleri gibi yüksek enerji ve karbonhidrat içerikli ürünlerden uzak durmak, beslenme düzenine ve porsiyon büyüklüklerine dikkat etmek gerekir. Güne kahvaltıyla başlanmalı, ara öğünler atlanmamalı ve yatmadan 2 saat önce besin tüketimi durdurulmalı.

Şok diyetlerden kaçınmakta fayda var, kısa vadede hızlı kilo verme hedefleri maalesef enerji ve protein bakımından fakir olduğu için bağışıklık sisteminde zayıflamalara yol açabilir. Bunun yerine yeterli ve dengeli beslenme modeli uygulanmalı.

Peki hiç karbonhidrat alamayacak mıyız? Tabi ki alacağız ancak lifli olanları ve kompleks karbonhidratları tercih edeceğiz. Beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeği, pirinç pilavı yerine karabuğday, kinoa ya da bulgur tercih edilebilir. Sebze ve meyve tüketiminin önemi oldukça yüksek, temel vitamin ve mineral kaynağımız olan sebze ve meyveleri günde en az 5 porsiyon tüketmek gerekir.

Foto: Instagram @romeestrijd

Bağışıklık sisteminin temel yapı taşı proteindir, bu yüzden protein alımına dikkat etmek gerekir. Tabi bu noktada kilo kontrolünü de sağlamak için et, tavuk veya balık tüketirken yağsız parçaları tercih etmeli ve pişirme esnasında ekstra yağ ilave etmemeliyiz. Günün bir ana öğününde et/tavuk/balık tercih edilmelidir. Ayrı çinko bakımından zengin olan bu ürünler vücut direncimizi de arttıracaktır.

Evde geçireceğiniz bu süreçte bol su tüketmek hücre yenilenmenizi arttıracaktır, bu da hem metabolizma hızını arttıracak hem de bağışıklığınızı güçlendirecektir.

Madem evde bol vaktimiz var o zaman kendi yemeklerimizi ve atıştırmalıklarımızı hazırlayacak vaktimiz var demektir. Yani hazır paketli gıdalarla yolları ayırma vaktimiz gelmiş demektir. Bu noktada çeşitli ‘masum tatlılar’ hazırlayabilirsiniz. İşte size masum ve pratik bir tatlı örneği!

HURMA TRÜF TARİFİ

- 200 gr. hurmanın çekirdeklerini çıkartın, 

- 1 yemek kaşığı kakao ve 1 yemek kaşığı hindistan cevizi tozu ile beraber rondoda macun kıvamına gelene kadar çekin. (Eğer hurmalarınız çok kuru ise az miktarda süt ya da su ile yumuşatabilirsiniz.)

 - Ceviz büyüklüğünde toplar haline getirin, dışını mavi haşhaş ve toz tarçın ile kaplayın, 

- 1 saat buz dolabında bekletin. 

- 2 adet hurma trüfü 1 fincan kahve eşlinde çikolata niyetine tüketebilirsiniz.

EV YAPIMI NOHUT CİPSİ

-200 gr haşlanmış nohutun üzerine 1 yemek kaşığı zeytinyağı,

 - ½ çay kaşığı kimyon, ½ çay kaşığı kırmızı toz biber, 

- 1/3 çay kaşığı tuz, isteğe bağlı bir miktar kara biber veya pul biber de ekleyebilirsiniz. 

- Tüm malzemeleri karıştırıp fırın kağıdına serin ve 200 derecelik fırında 20 dakika pişirin.

YAZI : Diyetisyen Abdullah Mollamemişoğlu

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.