YENİDEN FORMA GİRMEK İSTEYENLER İÇİN 5 TAVSİYE

Pandemi bitiyor ve hayat normale dönüyor ama evde geçirdiğimiz süreçte aldığı kilolar nedeniyle kıyafetlerine girmekte zorlanan insanların sayısı da hızla arttı. Peki ne yapabiliriz?

1. Intermittent fasting

Bir doktora ve diyetisyene de danışarak, vücudunuz için en uygun olan yeme düzenini bularak, aralıklı oruç yani Intermittent fasting uygulamaya başlayabilirsiniz. Bu uygulamada, günde 12-14-16 saat gibi süreler boyunca kalori tüketmeden sadece kalorisiz sıvılar, yani çay, kahve, sade soda gibi içecekler tüketiyoruz. Günün kalan 6-8 saatlik yeme penceresinde ise sağlıklı besinlerden oluşan bir veya iki öğünlük bir beslenme diyeti uyguluyoruz. Sonuç: Hızlıca yağ yakan bir metabolizmaya geri dönüş. Elveda yavaşlamış pandemi metabolizması.

 2. Fitness ve spor kaçınılmaz

İnanılmaz ama gerçek, yeniden hareket edeceğimiz bir dünya geri geldi.. Bu dünyaya hazırlanmak için tembelleşen kaslarımıza hareket etmeyi yeniden öğretmek zorundayız. Spor yapmaya engel bir sağlık sorununuz yoksa, sosyal medyadaki başarılı spor hocalarını ve tavsiyelerini takip ederek günlük egzersizlere başlayabilirsiniz. Hatta bu egzersiz videolarını büyük ekranlı bir TV’den takip ederseniz daha da motive olabilirsiniz. Evinize büyük ekranlı yeni bir TV koymaya ihtiyacınız varsa, Philips TV modellerini inceleyebilirsiniz. Ya da 4K çözünürlüklü yeni videoları izlemek için LG televizyon 4K modellerini inceleyebilirsiniz. Ayrıca, yüksek kalitesiyle beğeni toplayan Sony TV modellerini de incelemek isteyebilirsiniz.

 3. Her yere yürüyoruz

Evet, yürüyoruz. Taksiye ya da özel araçlara bir süre mola vermek zorundayız. Olabildiğince, fırsat bulduğumuz her yerde yürüyoruz. Hatta sadece yürümek için özel programlar bile hazırlayabilir ve sahillerde, yürüyüş alanlarında kilometrelerce yürüyebiliriz. Peki neden yürüyoruz? Çünkü bacak kaslarımız vücuttaki en büyük kas kütlesi ve bir adım atmak için yaktığımız kalori o kadar büyük ki, her gün bir iki saat yürüdüğümüzde kısa süre içinde fazla yağlarımızı yakma imkanı buluyoruz. Fakat, elbette bir saat yürüdükten sonra dönüp yeniden yüksek kalorili besinler tüketmiyoruz. 

 4. Bol su tüketiyoruz

Mutlaka dünde iki litre civarında su içmeliyiz. Suyun kendisi durduğu yerde her gün güzel miktarda yağı yakma potansiyeline sahip. Ayrıca su olmadan vücudun sağlıklı kalması da mümkün değil. 

 5. Yemeği teşvik eden ortamlardan uzak duruyoruz

Forma girmek bir motivasyon işidir ve yanınızdaki insanlar yüksek kalorili bir beslenme düzenine alışmışsa, onların yemeğe odaklı yaşamlarına yaklaştıkça motivasyonunuzu kaybedersiniz. Sağlıksız beslenen ve her fırsatta yeme alışkanlığı olan arkadaşlarınızdan çok değil ama bir süre uzak durmayı başarırsanız, forma girme motivasyonunuzu kaybetmeden hedefinize ulaşabilirsiniz.

Etİketler