STRES’LE SAVAŞAN 5 YİYECEK!

Yaz mevsimi biterken işe ve okula dönüşü en stressiz şekilde atlatmanın yolları

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 30 Ağustos 2014
STRES’LE SAVAŞAN 5 YİYECEK!



<#text>


<#text> Hepimizin iple çektiği yaz, geldi ve geçiyor bile! Birçoğumuzun da keyifle geçirdiğini umuyoruz ama bir konuya da dikkat çekerek: Yaz sonrası depresyon! Özellikle uzun tatil yapanlarda görülen işe adapte olmakta zorlanma, sinirlilik, baş ağrısı, bağırsak faaliyetlerinde düzensizlik, sindirim problemleri, iştahsızlık veya aşırı yeme ve daha fazlası olarak gözlemlenebilen, stres kaynaklı rahatsızlıklar için Beslenme ve Diyet Uzmanı Melis Torluoğlu'nun size önerdiği 5 besinle tanışma vakti! Tabii şikayetiniz arttığında doktorunuza görünmenin önemini hatırlatmaya gerek yok değil mi?


<#text>


<#text> STRESLE SAVAŞAN 5 BESİN!


<#text> 1. Fındık, ceviz, badem: Fındık, ceviz ve badem gibi yağlı tohumlar içeriklerindeki çinko minerali ile birlikte seratonin, yani halk arasında ‘mutluluk hormonu' olarak bilinen hormonun salgılanmasına yardımcı oluyor. Bu vitamin, içeriği sayesinde sinir sistemini onarıcı etki oluşturuyor. 


<#text> Ne kadar tüketmeli? Strese karşı her gün 10 adet badem veya fındık ya da 4 yarım ceviz tüketilebilirsiniz.


<#text>


<#text> 2. Ruşeym Ekmeği: Ruşeym buğdayın çok değerli bir kısmını oluşturuyor. Buğdayın öz ve çekirdeği olarak da biliniyor. Vitamin ve mineral değerlerine bakıldığında içeriğinin oldukça zengin olduğu görülüyor. Magnezyum, çinko ve krom gibi birçok minerali içermesi sayesinde sinirlilik ve gerginlik halini yatıştırmada önemli rol oynuyor. Bu nedenle diğer ekmek türleri arasında dönüşümlü olarak sofraları süsleyebiliyor.


<#text> Ne kadar tüketmeli? Enerji ihtiyacınıza göre günlük 2-3 dilim tüketilebilirsiniz.


<#text>


<#text> 3. Somon Balığı: Omega 3 yağ asitlerinden oldukça zengin bir kaynak olan somon balığı kortizol ve adrenalin gibi stres hormonları ile savaşmaya yardımcı oluyor ve bağışıklık sistemini destekliyor.


<#text> Ne kadar tüketmeli? Gün içinde yaşayabileceğiniz stresi azaltmak ve mevsim geçişlerinde bağışık sistemini desteklemek adına haftada 2-3 kez enerji ihtiyacına göre yaklaşık 120-150 gr somon yiyebilirsiniz.


<#text>


<#text> 4. Muz: İçeriğindeki magnezyum ve potasyum sayesinde kasların düzenli çalışmasına ve kontrol edilmesine yardımcı olurken, strese bağlı oluşabilecek yorgunluk ile uykusuzluk halinin üstesinden gelmeye yardımcı oluyor.


<#text> Ne kadar tüketmeli? Şeker içeriği yüksek bir meyve olduğu için günde 1 adetten fazla tüketmeyin. Yanında da mutlaka fındık, ceviz, badem, süt ve yoğurt gibi kan şekerini dengelen bir besin yiyin.


<#text>


<#text>


<#text> 5. Kivi: C vitamininin önemli bir kaynağıdır. C vitamini adrenalin oluşumunda görev alıyor ve stresli durumlarda tüketimi artıyor. Stresin ağır bastığı dönemlerde yatıştırıcı etkisinden yararlanmak için mutlaka günlük beslenme planında olmalı!


<#text> Ne kadar tüketmeli? C vitamininin en iyi kaynaklarından biri olan kiviyi günlük 1-2 porsiyon kadar yemenizde fayda var.

SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

Bu ay kapağımızda 2024'e farklı ve çok heyecanlı başlangıçlarla giren Eda Ece var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.