Paris Moda Haftası'nın belki de en merakla beklenen şovlarından birini izledik bugün. Loewe'de yüksek başarı gösteren ve onu dünyanın en popüler markalarından biri haline getiren Jonathan Anderson geçtiğimiz yıl sonundan önce Dior'un yeni kreatif yönetmeni olmuştu. Erkek şovunu izlemiştik ancak Jonathan Anderson bugün Paris Moda Haftası kapsamında Dior'un İlkbahar/Yaz 2026 şovunu bizlere sundu. Geçtiğimiz eylül ayında bize Dior'un yeni marka elçilerini -Greta Lee, Mikey Madison ve Mia Goth- tek tek sosyal medya kanallarında açıklamıştı. Bu kararlar markanın yeni bürüneceği kimlik için oldukça merakla bekleniyordu.
Bu hafta içinde ise izleyeceğimiz Dior şovuyla ilgili bize yine Instagram üzerinden birkaç farklı ipucu verildi. Koleksiyonda yer alacak olan ayakkabılar ve aksesuarlardan bazılarını görme şansı edindik. Bu paylaşımlar istenilen etkileşimi yarattı ve koleksiyona karşı heyecanı kabarttı.
Bugün izlediğimiz İlkbahar/Yaz 2026 şovu, eski Dior'a bir saygı niteliğinde retrospektifle başladı. Dior tarihinden öne çıkan detaylar film halinde izletildi. Dior'un yeni hayaller kurmaya teşvik edici dili koleksiyonda kendini gösterdi. Mini etekli takımlar, hacimli ve volanlı elbiseler, avangard kavramıyla adlandırılabilecek şapkalar koleksiyonun öne çıkan parçalarındandı. Aynı zamanda Lady Dior gibi ikonikleşmiş bir tasarıma sahip olan markanın yeni çantalarını da gördük. Dior'un geçmişinde gördüğümüz fikirler Jonathan Anderson yorumuyla önümüzdeki sezonun işaretçisi oldu.
Launchmetrics Spotlight
Giyinmenin sadece günlük gereksinim olmaktan çıktığı ve hayatta farklı personalara bürünmenin yollarından biri olduğunu düşünen tasarım evi, bugün yeni Dior kadınının DNA'sını oluşturdu da diyebiliriz.
Dior'un da bizlere söylediği gibi:
"Değişim kaçınılmazdır."