AŞIK OLUNACAK AYAKKABI

AŞIK OLUNACAK AYAKKABI



Aldo Bensadoun, “bu işe Montreal, Kanada'da, saboyla başladık” diyor. 42 yıllık marka o günden beri epey yol aldı; stylish, zarif, renkli ve pratik Kanadalı ruhunu taşıyan Aldo ayakkabıları, 84 ülkede satışta. Zorlu Center'daki Aldo dükkanının açılışı için İstanbul'a gelen Aldo Bensadoun'la buluştuğumuzda sadece tutkuyla bağlı olduğu işini değil; büyük keyifle bahsettiği hobisini de konuştuk. Bu arada, Montreal'deki merkez ofiste herkes kendisine Mr. B diye hitap ediyormuş. Hatta şu anda satışta olan Aldo'lar arasında erkeklere özel Mr. B koleksiyonu da var.

Aldo'nun hikayesi nedir?
Büyükbabam ayakkabı tamircisiydi. Babamın (Fas'ta) küçük bir ayakkabı dükkanı vardı. Büyüyünce ben de bunu devam ettirmek istedim. Ayakkabı tasarlamak ve belki bir marka kurmak bana iyi fikir gibi gelmişti. Hatta isim bile düşündüm, Orange ya da Aldo. İkisi arasında bir karar veremediğim için, yakın bir arkadaşımın önerisine kulak verip daha kolay söylenen, hatırlaması kolay ve daha sade olan Aldo ismini tercih ettim.

Küçükken büyükbabanıza yardım etmeye gider miydiniz?
Ben değil ama babam çocukken babasının yanına çok sık gider, ayakkabılarla oynamayı severmiş. çok küçüktüm, bir gün ayakkabıyla bu kadar ilgileneceğimi bilmiyordum.

Aldo hemen başarılı oldu mu?
Çok şanslıydım, Aldo anında çok başarılı oldu. Markayı 1972 yılında kurdum. İşe tek yakkabıyla başladık, sabo tasarladık. Ve beş-altı farklı rengini yaptık. Müşteriler, kadınlar bu saboya bayıldılar. Sonra saboya bir sandalet ekledik, devamı geldi...