CHANEL 2019/2020 METIERS D’ART KOLEKSİYONU

Virginie Viard, Chanel’in semboller ile dolu 31 rue Cambon apartmanından ilham aldı!

31 rue Cambon’da efsanevi aynalı merdiven ilk kattaki Haute Couture salonuna ve üçüncü kattaki ‘Yaratım’ stüdyosuna çıkıyor. Bu iki yerin arasında olağanüstü ve zamanın değiştirmediği bir yer var: Gabrielle Chanel’in apartmanı. 18. Yüzyıl Coromandel ekranları ile kaplanan giriş holü, ahşaptan tasarlanan bir Moorish heykeline çıkıyor. Bal ve gold tonları ile süslenen bir salona giden holün sonundaki kristal detaylı devasa avize, hafif yansıması ile büyülüyor. Yaldızlı tabutların üzerine düşerek bronz bir geyik figürünü okşayan ışık, odayı büyülü bir hava ile sarıyor. Tasarım ve kıyafet değişimleri arasında bu özgün alanda dinlenen Mademoiselle Chanel, burada tekrar Gabrielle oluyordu. Burada hayal kuran, düşünen ve en yakın arkadaşlarını ağırlayan Chanel, en sevdiği objeler, kitaplar ve semboller ile çevrelenmişti. Feminen ve samimi olan bu apartman her zaman Virginie Viard’ı etkileyen bir yer oldu. Sık sık bu apartmanı ziyaret eden Viard, “Burası çok içten bir yer. Bu kocaman koltuğun bej süet olmasını çok seviyorum. Karl da kendini böyle büyük divanlar ile çevreliyordu. Hatta Gabrielle’in apartmanı bana Karl’ı ilk tanıdığımda yaşadığı evi hatırlatıyor. Gelenler koltuklara dönüşen kocaman koltuklarda oturuyorlardı. Bu nedenle bu Metiers d’art Koleksiyonunun Gabrielle’in apartmanından esinlenmesini istedim,” dedi. 

2019/2020 Chanel Metiers d'Art Şovu Mekanı

Geçen sene bu fikri Chanel moda evinin en yakın arkadaşlarından biri olan film yönetmeni Sofia Coppola ile konuşan Viard, Coppola’yı heyecanlandırarak bir konsept ve dekor bulması için motive etti. “31 rue Cambon’da gerçekeleşen defileleri düşündük. Modellerin bu kadar yakından ve Coco’nun aynalı merdivenlerinin arasından yürümelerinin ne kadar etkileyici olduğunu göz önünde bulundurduk, bunu görmek her zaman beni heyecanlandırıyor,” diyen Coppola, eski defilelere olan hayranlığını anlattı. 1920’lerin başlarında tasarlanan bu kübist efektli aynalı merdiven, Coco Chanel’in defilelerini izlediği nokta olarak biliniyor. Beyazlar ile süslenen bej merdivenlerin beşinci basamağında oturan Chanel, bu merdivenleri moda evinin bir sembolü haline getirdi. Virginie Viard’ın yaratıcı sürecini yankılayan bu konsept, koleksiyonun ilk adımlarını temsil ediyor: “İlk olarak merdiveni düşünüyorum: Bir kızın aşağı yürüdüğünün hayalini kuruyorum. Hangi elbiseyi giyiyor? Hangi ayakkabılar?”

2019/2020 Chanel Metiers d'Art Şovu (Chanel)

Sofia Coppola ile yapılan bu konuşma, Chanel’in en güzel şovlarından birinin dekorunu oluşturdu: “Virginie ve ben moda evinin kodları hakkında konuştuk, çoğu da Gabrielle Chanel’in apartmanından geliyordu, bunları nasıl bir sete dönüştürebileceğimizi düşündük.” Neden mi? Çünkü bir çok görkemli temaya ve Mısır, İskoçya gibi ülkelerde gerçekleşen Metiers d’art koleksiyonlarının yanı sıra, Virginie Viard, Chanel’in kodlarını kutlamak istedi. Ruha işlenen bu kodlar, Mademoiselle Chanel’in apartmanında ve hayatında gizli. 

Coco Chanel’in asla kimse gibi olmamamak üzerine cesur felsefesini kucaklayan yeni koleksiyon, günümüzde modanın normları haline gelen egzotik temalardan ve uzak yolculuklardan çok farklı. “Bu kodlara geri dönüş ve 2002’deki Metiers d’art şovundan beri ilk defa 31 rue Cambon salonlarında gerçekleşen defile. O defile benim için çok özeldi. Modeller Lou Reed dinlerken sigara içiyorlardı. Bu bir temadan çok bir tavırdı,” diyen Viard, Chanel tavrının bir sözlük edasında olduğunu kanıtlıyor. “Moda değişir ama tarz sonsuzdur,” diyen Coco Chanel’in kodlarının kökü de stile bağlı. 

2019/2020 Chanel Metiers d'Art Şovu (Chanel)

Tüm bunlar Chanel’in apartmanında, deneyimlerine ve sevdiklerine bağlı objeler. Hepsi birer tılsım: altın aslanlar, her zaman çift halinde çünkü bu onun burcu; çift C işlemeli avize; uğurlu rakamı 5 ve Chanel’in ilk ve efsanevi parfümünün ismi; anka kuşu; Coco Chanel’in amblemi haline gelen ve sosyetenin stillerine tanıttığı grafik kamelyalar… Hepsi Virginie Viard’ın onore etmeyi seçtiği markanın kodları arasında—buna kurdelalar, zincirler, iki tonlu tasarımlar da dahil: “Bunlar benim için hazine. Çantamda bir Chanel parçası taşımayı seviyorum, bir mücevher, bir sembol. Bu her zaman rahatlatıcı. Onun apartmanı adeta ona arkadaşları tarafından verilen hazinelerin sergilendiği bir müze, mesela Dali’nin yaptığı buğday eseri gibi.” Buğday, Chanel’in baş ucunda buket halinde veya Goossens tarafından yapılan masaların ayaklarında semboller halinde bulunan bir başka kod. Goossens, Chanel’in Metiers d’art şovlarının bir parçası, aynı zamanda işleme sanatçıları Lesage ve Montex, tüy ve çiçek yaratıcısı Lemarie. Lemarie, payetli işlemeleri, tasarımların üzerindeki çift C logosunu ve kamelya figürlerini tasarlayacak kişi: “Chanel kodlarını tamamen anladım. Karl’ı bunları kullanırken gördüm. Burada büyüdüm. Karl ve Gabrielle’in çocuğuyum.”

Virginie Viard, son 30 yıldır Metiers d’art ile bağlantı kuruyor ve durmadan araştırmalar ve deneyler yapıyor. 4 Aralık’ta gerçekleşen defiledeki tasarımların arkasında sonsuz düşünceler var: büyülü tüyler üzerinde kamelya desenleri, örgü haline gelen zincirler, payetleri oluşturan buğday tasarımları. “Métiers d’art beni savoir-faire ile tanıştırdı. Bu kreasyonlarımızı yüceltiyor.”

Sonbahar- Kış 2020 trendleri için tıklayın.



/moda/moda-haberleri/chanel-20192020-metiers-dart-koleksiyonu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.