ETRO’NUN İLK SERGİSİ AÇILDI

İtalyan markanın rengarenk dünyasına giriyoruz!

Etro’nun ilk sergisi olan “Generation Paisley” adlı sergi, 14 Ekim’e kadar Millano’da gösterimde olacak.

Etro’nun ikonik desenlerinin buluştuğu renkli ve yaratıcı sergi sadece kıyafetler üzerine değil! Desenlerin bir araya gelerek oluşturduğu halı ve ağaç figürü ile ziyaretçilere sadece Etro’nun giyim koleksiyonlarını değil vizyonunu göstermek isteyen Kreatif Direktör, Veronica Etro, gelenleri markanın dünyasını tanıtmak istiyor.

 Kumaş atölyesi olarak doğan marka, kendisini beyaz kanvası renklendiren bir ressam olarak adlandırıyor. Sergi için yapılan desenli ağacın, Etro’nun doğurganlığını temsil ettiğini söyleyen Veronica Etro, markanın yaratıcılığının tükenmediğini vurguluyor. Etro ile popülerleşen şal deseninden asla sıkılmadığını söyleyen Kreatif Direktör, bu desenin yetmişlerin ikonları arasında çok sevildiğini vurguluyor. İlk sergileri ile markalarının 50. yılını da kutlayan Etro, “biz senelerce ürettik ama asla iletişime geçmedik,” diyerek ilk defa birazcık açıldıklarını söylüyor. Daha önce biraz daha gizemli bir marka olan Etro, artık müşterilerine markanın dünyasını göstermek istediğini söylüyor. 

Etro’nun kumaş sağladığı Franco Albini ve Oscar de la Renta’nın da tasarımlarını içerecek olan sergi, markanın ilk yıllarında tasarladığı kumaşları görücüye çıkaracak. Markayı 1968’de bulan Gerolamo Etro, ilk başta bir tekstil şirketi olarak işleri yürütmüş. Seksenli yıllarda giyim koleksiyonları, çantalar ve parfümeriye adım atan İtalyan marka, ilk sergilerini ailecek bir araya getirmişler. Arşivlerden sadece 50 parça seçmenin çok zor olduğunu söyleyen ünlü tasarımcı, küratör Judith Clark’ın yardımını aldı. Kronolojik sıra yerine desenlerine göre ayrılan parçalar kendiliğinden bir sohbet konusu yaratabilecek türden! Geçmiş defilelerden videolar ile gençlere de tarihlerini göstermek istediğini söyleyen Etro, sergilerinin bir odasında aile resimleri, sanat eserleri ve kampanyaların yer aldığını belirtiyor. Serginin rengarenk odalarının aksine bir oda sade tutularak, markanın sadece renklerden ibaret olmadığını ve tasarımlarının da desensiz büyüleyici olduğu gösterilmek istendi. Aynı tasarımın farklı renkler ve desenler ile bambaşka göründüğünü ziyaretçilere anlatmak isteyen Etro, bu sade oda ile tasarımın doğasına iniyor. Milano Moda Haftası ile paralel açılan sergi 14 Ekim’e kadar Mudec Müzesinde ziyaret edilebilecek. .