GEÇMİŞ ZAMAN OLUR Kİ

Civan markası kültür ve zamanla oynamayı bilen kişilere hitap ediyor.

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 30 Haziran 2014
GEÇMİŞ ZAMAN OLUR Kİ






Giyimine özen gösteren erkeği, rafine bir estetik ve matematik bir şıklıkla tanımlayan Civan markasının yaratıcılarından Kerem Küçükgürel; kişiye özel pantolon ve ceket takımları, gömlek, papyon ve mendilleriyle kaybolmaya yüz tutmuş İstanbul Nerede olduğunuzun farkına varmayabilirsiniz önce.





Moda dünyasında çalışmak çocukluk hayaliniz miydi?


Ortağım Bahar Gözkün'le biz hep dikiş dikilen evlerde büyüdük. Gardıropları çok sevdik. Anneannemin arkadaşı bir modaevi yönetir, diktiği döpiyesleri mankenlere giydirirdi. Bahar'ın da tüm ailesi yetenekli. Arkadaşlığımız ve ortak zevklerimiz doğrultusunda fikir ve yönetim ortağı olduk.





Kısaca Civan Moda Evi'nin doğuşunu ve markanın kimliğini anlatabilir misiniz?


Markayı dört aylık bir üretim ve tasarım sürecinde sonra Haziran 2012'de kurduk. Civan, İstanbul'dan beslenen bir marka. İstanbul'un geçmiş dokusu bizim en büyük ilham kaynağımız. Civan'da kişiye özel dikimin yanı sıra; halihazırda direkt satış için askıda koleksiyonlarımız da var. Yan ürünlerden papyonlar, kravatlar ve mendiller hem hazırda, hem de kişiye özel sunuluyor. Civan'a ait İstanbul ve yurt dışından toplanmış özel vintage düğmelerse “boutique button” koleksiyonuyla raflarda. Ayrıca bir zamanlar ünlü isimlerin ayaklarını giydiren bir Beyoğlu markası olan Erten İvme'nin klasik el yapımı ayakkabılarını da burada bulabilirsiniz.





Adeta bir moda ve kültür tarihine sahip mağazanız...


Arşivci bir kimliğim var, sevdiğim parçaları burada toplamak ve insanları geçmişe doğru yolculuğa çıkarmak hoşuma gidiyor. Geçmişten bolca besleniyoruz. Eski yöntemlerden provalı dikişi kullanıyor, müşterilerimizle özel bir bağ kurmayı seviyoruz. Biz, tasarımcılar gibi trendlerin de körü körüne takipçisi değiliz. Elbette trendleri dikkate alıyoruz ama Civan'da koleksiyonlar asla bitmiyor, hep devam ediyor. Ünlü ayakkabı ustası Erten İvme dışında Martino gömlleklerini de arşiv olarak mağazamızda tutarak yaşatıyoruz. Martino'lara ithafen hazırladığımız dantelli damatlık gömleklerimiz çok şık.





Civan, Pera kültüründen beslenen bir marka. Eski İstanbul'la bugünü karşılaştırdığınızda erkek giyiminin dönüşümü hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Endüstriyel modayı pek sevmiyoruz. Eski Pera erkeğinin zarafet algısı çok değerliydi. “Dışarı çıkmak” o zamanlar önemliydi, etrafa iyi görünmek saygıdan kaynaklanırdı. Oysa şu anda göz görgümüzü bozan birçok kirliliğe maruz kalıyoruz. Ürün ve malzeme kalitesi çok düştü. Terzilerin önem verdiği ayrıntılar, dikiş detayları, kemerlerdeki el dokunuşları, düğmeler ve kravat iğneleri yok olurken; iyi giyinmek gerçekten lükse dönüşüyor.~






TÜRK ERKEĞİ HALA MUHAFAZAKAR GİYİNİYOR


Türk erkeğinin giyimi hakkında ne düşünüyorsunuz?


Hala muhafazakar. Ama yine de giyime önem veren erkeklerin çoğalmaya başladığını görmek bizi sevindiriyor.


Moda trendlerinin hızla dönüştüğü ve insanları tek tipleştirdiği günümüzde el işçiliği, kişiye özel tasarım çok anlamlı ve önemli.





Bu manada markanızın Türk tasarımına katkısı büyük.


Türkiye'de moda algısının giydirmekten ve giyinmekten öteye geçmesini amaçlıyoruz. Bize göre markalar ancak ruhları olduğu sürece var olabilir. Söylemek istedikleriniz olduğu sürece bir adım öndesiniz demektir.





İstanbul'da sevdiğiniz mekanlardan bahseder misiniz?


Tarihi semtleri seviyoruz. Tarih yavaş yavaş yok edildiği için kıyıda köşede kalmış detaylar bizi heyecanlandırıyor. Mesela Dolapdere yeniden keşfettiğimiz bir mahalle. Dolapdere'deki Sivuple restoranı, tarihi dokuları koruma içgüdülerimiz doğrultusunda yeni açtık. Ayrıca Eminönü'ndeki tarihi Pandeli Restoran, Tünel'in vazgeçilmez klasiği Şimdi, Marmara Pera'nin en üst katı Mikla Restoran, sevdiğimiz mekanlar. Ferikoy, Kurtuluş ve Balat çevresiyse keşfedilmeyi bekliyor.


-2014 kış koleksiyonunu Haydarpaşa Garı ve Orient Express öykülerine atfeden Civan markası, 2014 yaz koleksiyonu için Tom Sawyer karakterinden ilham alıyor.





-Koleksiyon çok renkli. Ekoseler, çiçek desenleri ve ketenler ağırlıkta. Klasikleşen demokratik gömlekler (önden ve arkadan fiyonklu), pilili şort ve pantolonlar dışında; yeni modellerden frappe (arkasında pliseler var) ve pumpkin gömlek de (önden kabarık) çok eğlenceli. Ayrıca küçük yakalı ve yakasız militer gömlekler de çok şık.





-Bu yıl için “quatro” isimli bir seri oluşturmuşlar. Şort, ceket, yelek ve pantolondan oluşan dört ürünü istediğiniz gibi kullanabiliyorsunuz.





-Kumaşlar titizlikle seçiliyor. Doğallık çok önemli. Yeni sezonda sarılar, elektrikli maviler ve güçlü kırmızılar dikkat çekiyor.





SELİN MİLOŞYAN

SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Haziran Sayısı Çıktı!

Kapağımızda ise Oral-B ile yepyeni bir işbirliğine başlayan oyuncu Yağmur Tanrısevsin var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.