GOOGLE VE STELLA MCCARTNEY’DEN TEKNLOJİK GİRİŞİM

Sürdürülebilir moda bir adım daha ilerledi!

Moda sektörünün çevreye zararı arttıkça, markalar üzerindeki baskı da artıyor. Yavaş yavaş üretim şekillerini değiştiren modacılar, tedarik zincirlerinin verilerini daha iyi anlamak için Google’a başvuruyor. 

Geçtiğimiz hafta gerçekleşen Copenhagen Fashion Summit’te yeni bir proje açıklandı. Markalara üreticileri hakkında daha net ve doğru veriler vermek için yapılan yeni girişimde, üretimin çevreye olan zararı kesin olarak görülebilecek. Dünyadaki atık su üretiminin %20’si ve karbon emisyonunun %10’una sebep olan moda sektöründe, bu zararlar üretim aşamasının ilk basamaklarında gerçekleşiyor. 

Bu verileri toplamak için bir sistem geliştiren Google, lüks sürdürülebilir marka Stella McCartney ile bir araya geldi. Çevreye duyarlılık denince ilk akla gelen markalarda başta gelen McCartney, Google verilerini tüketicilerin anlayabildiği dilde anlatmayı hedefliyor. 

İlk olarak koton ve viskoz üretimi detayları ile başlayacak bu girişim, kumaş üretiminde çevreye verilen zararı somut veriler halinde gösterebilecek. Markalar için daha transparan bir üretim zinciri geliştirmeyi hedefleyen Google, Stella McCartney ile beraber etik üretimin öneminin altını çizmek istiyor.