HESAPLI VE TASARIM: PARK BRAVO

HESAPLI VE TASARIM: PARK BRAVO

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 25 Eylül 2014
HESAPLI VE TASARIM: PARK BRAVO
Markalar sırayla yeni sezon koleksiyonlarını tanıtmaya devam ediyorlar. Tamamen yenilenme süreci içerisinde olan Park Bravo ise, bu sezon takip edilmesi gereken markalardan biri olarak radarımızda!





Marka yüzü olarak Berrak Tüzünataç'ı seçen marka, moda tasarımcısı Özlem Kaya'nın kreatif direktörlüğünde, bambaşka bir havaya bürünmüş. Sezon lansmanında bir araya geldiğimiz Özlem Kaya'ya, Park Bravo'nun yeni koleksiyonunu ve ilham kaynaklarını sorduk...





İlham kaynaklarınız nelerdi? Koleksiyonu hazırlarken neler üzerine yoğunlaştınız?


Markanın geçmişi çok önemliydi... Varolan bir duruş ve kalitesi var. Ben bunu yadsımadan, üzerine ne katabilirim diye düşündüm. Ayrıca şu an o kadar çok marka var ki ve hepsi rakebet halinde. Bir farkımız olmalıydı, bu kalitemizde, tasarımımızda olmalıydı ve tabii ki giyilebilir olmalıydı. ‘Fashion ürünleri'miz, müşteriyi çekebilmesi adına çarpıcı olmalıydı. Ben bir markada, dikiş kalitesi, kumaş kalitesi ve tasarım dokunuşunun olması gerektiğine inanıyorum. Bunlara çok dikkat ettim. Bir de bir yandan var olan takipçilerimizi mutlu etmek ama artık biraz daha genç jenerasyonu çekmek üzerine kuruluydu kafamdaki hikaye. Tabii bunu zamanla başaracağıma inanıyorum. Bu çok kısa sürede gerçekleşemez ama onun için de adım atıyoruz. Sonuçta Berrak'la anlaşmamız da bunun bir parçası. Özetle markanın, artık yenilenmek adına birşeyler yaptığını göstermek istiyoruz.~ Kendi çizginizden sapmak durumunda kaldınız mı? Kendimden ödün verdim dediğiniz bir nokta oldu mu?


Tabii ki biz kendi koleksiyonlarımızı yaparken, satış kaygımız biraz ikinci planda kalıyor, bu anlamda çok daha özgürüz. Bu da biraz egodan, biraz tasarımcı olmanın verdiği bir durum. Zira iddialı parçalar basında daha fazla gözüküyor, daha çok ses getiriyor. Yani ‘show piece'lerin daha ön planda olduğu tasarımlar yapıyoruz. Tabii ki satış hedefi var onlarda da, çok önemli. Öte yandan bir müşterinin tasarımcıya geldiğinde talep ettikleriyle bir mağazaya geldiğinde talep ettikleri farklı. Ben, kendi defilemde kullandığım bazı parçaları koleksiyonuma dahil ediyorum. Mesela Berrak'ın çekimlerinde, üzerindeki tulum o parçalardan bir tanesi ve şu anda en çok sorulan ürün o. Doğru ürünü, olabilecek ürünü koyarsanız aslında bu çok da çekici oluyor. Özetle, ben kendimden çok ödün vermedim. Bir de ben ne giyerdim, nasıl şeyler almak isterdim diye de düşündüm.~ Renkleri bolca kullanmışsınız. Park Bravo'da çok rastlamadığımız bir tercih...


Evet... Bordo, haki, siyah ağırlıklı ama siyahı daha az tutuyoruz. Lacivert eklendi renklere. Tabii trend renkleri de takip ediyoruz. Mutlaka olması gereken renkler var. Bordo onlardan bir tanesi hatta gelecek yaz da öyle... Bordoyu bolca kullandık. Çok da sevdiğimiz bir renk. Bu aslında siyaha alternatif bir renk. Haki de her zaman moda bir renk bana göre. Değişik renk olarak camel'ı ekledik. Bu çok iddialı ve zor bir renk. Ama sezonun renklerinden bir tanesi. Sezon renklerini takip ederken klasik renkleri de tutuyoruz. Siyah, bej, ekru gibi... Biraz cesur davrandık çünkü artık herkes renkli giyiniyor ve bu konuda da bir yaş sınırı yok aslında...





Tasarımcılar için bütün parçalar çocukları gibi onu biliyoruz ama yine de sormak istiyoruz, var mı bir favori parçanız?
Çok var. Yani kendime bir şeyler almaya çalıştım, hepsinden aldım...





O zaman şöyle soralım, sadece bir tek parça alacak paranız olsaydı...


Üzerimdeki ceket. Zaten ilk onu aldım...





Özetle, bu sezon tulum, palto, manto ve ceket alternatiflerinin ön planda olduğu ParkBravo 2014-2015 Sonbahar/Kış koleksiyonu, daire formları, kaplamalı kumaşları, deri garnileri, transparan detayları ve pililerle zenginleştirilmiş formlarıyla hepimize şık ve elegan bir Akdeniz Kışı yaşatacak...

SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

Yeni sayımızın kapağında oyuncu Hazar Güçlü var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.