HİÇ BİTMEYEN DÜŞLER
Dev bir endüstriye dönüşmüş olan televizyonun albenili dünyası…
ELLE ONLINE 06 Nisan 2014Kitle iletişim araçlarının en yaygın ve en ucuzu televizyonun nasıl hayatımıza egemen olduğunu, neden ondan vazgeçemediğimizi masaya yatırıyoruz.~ TELEVİZYON TÜKETİME İTİYOR
Türk televizyonu, 80'li yıllara kadar bir yandan Batı'nın değerlerini empoze ederken; bir yandan da devletin resmi kültür politikasını yeni nesillere aktarıyordu. 80 ve 90'lı yıllardan bugüne Türk televizyonunun çok kanallı yolculuğuna baktığımızda onun, içinde yaşadığımız tüketim kültürünü ileten ticari aygıta dönüştüğünü görüyoruz. Medyanın, kültürel ürünlerin dağıtımını sağlama işlevlerini barındırdığını biliyoruz. Televizyonsa görselliği ve eğlenceli içeriği, ucuz ve kolay elde edilen bir araç olması, büyük kitlelere ulaşabilme gücüyle kültürel değerlerin iletilmesinde en etkin mecra. Öyle ki, “herkes tarafından beğenilen”, “geniş kitlelere özgü” popüler kültürün yaygınlaşmasında rolü büyük. Bu görevi üstlenirken insanları tüketime iterek onları aynılaştırıyor.
Selin MİLOŞYAN
SON HABERLER